Wie heeft er wel eens op de vrijmarkt gestaan om spullen te verkopen? Ik wil dit jaar af van een hele hoop troep die in mijn huis in de weg staat. Ik heb dus afgesproken om samen met mijn moeder op de vrijmarkt te gaan staan. Maar, ik heb dat nog nooit gedaan. Dusssss, wie kan mij wat beginnerstips geven? En hoe werkt dat met plekjes, is dat wie het eerst komt, heeft de beste plek? Hoe laat moet je er dan ongeveer zijn s ochtends?
Heel vroeg moet je er al zijn! wie het eerst komt heeft idd vaak de beste plek. Maar het is wel super leuk om te doen een paar keer gedaan samen met mijn zusje. Verwacht er niet te veel van je verdient wel iets maar het meeste gaat weer mee terug. Omdat iedereen met spullen staat. Handelaren kom ook super vroeg die kijken of er wat (kostbaars tussen zit) Let daar op die dingen aardig af! Ze hebben oog voor spullen je herkent ze wel en zijn vaak al rond 8 uur of zelfs eerder aanwezig en het belangrijkste is het weer. Is het rot weer dan is het afzien. Is het mooi weer dan kan het lekker druk zijn. Beschouw het als een dagje uit met kans op wat verdienen maar wat gebeurde hier dan en zeker als je kinderen bij je hebt de buurman heeft een mooie auto staan. Daar gaat je winst weer haha. We hadden vaak wel een lekker porti chinees. Aan het einde van de dag. Maar ja waar je ook staat midden Amsterdam... Dan komen er veel mensen maar veel mensen hebben geen zin om te sjouwen.
Ik!!! Superleuk om te doen! Tips: - kom zeer op tijd - neem een kleed mee voor op de grond - bepaal van tevoren wat je voor bepaalde spullen wilt hebben qua prijs. Evt kun je prijsstickers plakken. - neem een stoeltje voor jezelf mee waar je evt op kan zitten - neem eten en drinken voor jezelf mee - sta tijdens de markt zoveel mogelijk en maak een leuk praatje met de mensen - bepaal ongeveer een uur voor sluitingstijd wat je qua prijs in mindering gooit (ik ga altijd uit van het principe dat ik niets meer mee naar huis wil) Succes!
Neem een fel gekleurd kleedje mee, dat trekt lekker de aandacht. Niet te veel spulletjes op elkaar, dat oogt erg rommelig en kijkt niet fijn. Vaak lopen mensen alleen langs en al die spullen kun je nooit in 1 keer bekijken. Dan kan je beter meerdere kleedjes doen. Zorg voor een opvallend item, iets groot, fels of een pronkstuk. Blijven mensen langer staan. Ik heb gemerkt dat er kraampjes zijn die etenswaren verkopen, zoals muffins of koeken. Ik ben er zelf geen fan van, maar het trekt wel kinderen aan waar toch vaak ouders aan vastgeplakt zitten Verder alle tips van hierboven. Veel plezier!
nog nooit, toen ik kind was, ging liever naar de kermis, die er altijd was dan de hele dag daar zitten, bovendien deden mijn ouders dat ook niet, mijn moeder heeft een hekel aan die dag (waarom weet ik niet ) en mijn vader was liever gewoon thuis als die vrij was of hij was op zijn werk, familie deed het ook niet, hadden of geen kinderen of geen tijd, ik heb wel eens een schoolvriendinnetje mee geholpen, maar naar een uurtje had ik al weer gezien, ik wou eigenlijk ook helemaal niet mijn spulletjes weg doen, wel vind ik altijd leuk om er langs te lopen, kijken wat mensen verkopen, je komt echt de meest gekke dingen tegen, haha dit jaar is het een ander koningsdag ervaring voor ons, we gaan namelijk naar dordrecht waar alex en maxima komen, en dat hebben we nog nooit mee gemaakt, zal echt mega druk worden, maar wel leuk mijn schoolvriendinnetje van toen die tijd, doet het nog steeds elk jaar, heeft zelf vast plek verworven in mijn oude woonplaats, zit nooit iemand dan zij, kijk dat vind ik dan wel leuk dat zij elk jaar present is, zelfs vorig jaar nadat ze haar moeder kort daar voor is verloren de beste tips zitten hier al, ik persoonlijk kijk bij mensen langer die het wat leuk hebben ingedeeld, en de manier hoe ze er staan let ik ook op,
Wij hebben het 1x gedaan. Ik vond het vreselijk, maar ben ook echt een slechte verkoper. Bij ons is het idd wie het eerst komt. Mijn man was er om iets over 7 al, maar toch stonden we nog helemaal aan het eind van de rommelmarkt. Aan de ene kant wel lekker, want wat rustiger, maar ja, ook minder bezoekers, want niet iedereen loopt helemaal door tot het eind. We hadden in totaal ca 40 euro verdiend. Vantevoren idd geprijsd. Zelf vind ik het ook heel vervelend om steeds te moeten vragen wat iets kost. Dit jaar doen we het misschien wel weer, hoewel ik er weinig zin in heb, maar het is wel een aardige manier om van je spullen af te komen.
* Ga heel vroeg, dan heb je de beste plaatst. * Neem een kleed, en als het kan een opklapbare tafel/behang tafel. * Als je spullen op een tafel zet, zien meer mensen dit. * Bedenkt een leuk prijsje voor je spullen, het liefst net onder de prijs dat je je spullen op mp zou verkopen. Mensen gaan voor koopjes. * wees iets goedkoper dan mensen die bij je in de buurt staan. * neem zelf eten en drinken voor je me mee, het is daar duur en dan is je winst weg.
Ligt eraan in welke plaats je gaat staan. Grote steden: daar zijn ze al vanaf 5 à 6 uur! Neem vooral ook wat warme kleren mee! Probeer zoveel mogelijk in de loop en plekje te bemachtigen. Ook fijn, neem voldoende tasjes en kleingeld mee! Bedenk qua prijzen, wat zal je er zelf voor betalen.. Wil je ervan af, of wil je er flink aan verdienen.. Kinderkleding: per maat sorteren en in een doos doen! Prijs en maat op de doos schrijven. Succes!
Ja zeker wel prijzen! Ik zit nooit op vrijmarkten maar ben wel een hele enthousiaste bezoeker en kleedjes zonder prijzen vind ik altijd minder. Wat ik zo zie: echt oude troep verkoopt niet. Kleding, met name kinderkleding, is tweedehands de laatste jaren echt heel erg populair. Niet in een doos gooien, maar uithangen of netjes uitleggen, op maat en geslacht. En lage prijsjes .
kleedjes zonder prijs loop ik vaak door en zorg dat je voldoende kleingeld heb! en evt. lege plastic zakjes
Een transparant afdekzeil (oa bij de Hema te koop) voor als het gaat regenen en je spullen zoals boeken en/of kleding hebt die dan doorweekt raken, om eroverheen te leggen. kleingeld plastic tasjes of een rol pedaalemmerzakken met koord die als tasje kunnen dienen. Mocht je naar de wc moeten en iemand neemt even je plek over, overleg dan wel even met elkaar als je er spullen hebt staan die wat waardevoller zijn en niet voor een euro weg kunnen/mogen. anders ben je straks iets dat je voor bijv. 15 euro had weg kunnen doen voor 2 euro kwijt, das zonde.
Zeer ervaren verkoper hier. Prijs nooit, neem kleed en kledingrek mee. Dochter heeft een apart kleedje met knuffels en haar 'handel'. Vooraf prijzen doe ik niet aan, verzinnen we ter plekke. Verdien gemiddeld 130 euro per rommelmarkt aan kleding en speelgoed van 1 kind, verkoop dus alles wat los en vast zit. Ervaring leert mij dat kleding vanaf maat 134 helaas niet meer loopt... Ga overigens naar markten waar je een plek gereserveerd hebt, dan hoef je niet zo idioot vroeg weg. Koningsdagmarkt begint hier pas om 12 uur, ideaal! Zie het dit jaar alleen niet zo zitten bij 18,5 week zwanerschap...