Regenlaarzen

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 7 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ga morgen maar eens op onderzoek uit :thumup:

2. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Ik ben vooral benieuwd naar de vraag of jouw oudste sinds 2017 nog nooit regenlaarzen heeft gehad :o:.

Ik had tot nu toe altijd Bergstein en ben daar heel tevreden over. De slechte kwaliteit die ik hier in heel wat reacties lees herken ik helemaal niet. Sterker nog; ze gaan hier heel vaak in de wasmachine én de droger en zijn nog steeds top.

Dit jaar voor het eerst de gevoerde enfants gekocht voor m’n dochter. Maar die hebben we pas net dus nog geen echte ervaring mee.

Ysabella, Lies1611 en Roanna vinden dit leuk.
  3. Hoihoii

Hoihoii Actief lid

16 dec 2018
    227
    149
    43
    Vrouw
    Ik vind regenlaarzen als volwassene alleen fijn als je ergens door de dierenpoep moet stampen, of door plassen water van 20 cm diep etc, en dat is zelden in mijn leven. :oops: Voor wandelingen in bos en modder vind ik (waterdichte) wandelschoenen veel fijner. Niet altijd de mooiste/hipste, wel een comfortabele investering als je voeten toch niet meer groeien.

Kinder regenlaarzen heb ik overal en nergens gekocht. Scapino, Action, Hema, Lidl, Dunlop, Bristol, Decathlon, net waar ik tegenaan loop en ze even gepast kunnen worden. Zeker als ze niet elke dag gedragen worden bij buitenspelen (hier gewoon schoenen aan dan), maar alleen een paar keer per maand dan voldoen bijna alle regenlaarzen wel.

4. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Nou ik heb dus met Enfant hetzelfde gehad als Bergstein:| Binnen 6-8 weken na aanschaf helemaal door gesleten op 1 plek en dus ook lek. Kreeg wel mijn geld retour. De verkoopster vertelde dat dit een enkele keer vaker voorkwam, alsof er af en toe een slecht exemplaar tussen zit:confused: Hoor ook veel positiefs erover maar ik ben dus een beetje huiverig om ze weer te kopen.

Ben ook benieuwd of iemand ervaring heeft met die van Druppies?

5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Van die wandelschoenen ben ik helemaal met je eens ja, veel meer comfort met lopen!

6. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier ben ik ook wel benieuwd naar :roflmao:
    Als m'n zoontje de kans krijgt loopt hij alleen maar op regenlaarzen. Zeker nu hij nieuwe heeft met een graafmachine erop :p

Ysabella vindt dit leuk.
  7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Mijn kinderen hebben tot 2 jaar terug ook nooit regenlaarzen gehad ( ze zijn 13 en 9) Als het regende bleven we binnen :). Toen ze echt klein waren zei ik dat ze van de regen smolten. Je snapt dat ik totaaaaaal geen herfst/ winter type ben

8. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Hier ook allemaal Dunlops, incl man en ik. Eerder hadden man en ik nooit laarzen, maar sinds we een stacaravan hebben op een soms drassig terrein is het wel een uitkomst. En Dunlops verslijten nauwelijks!

Voor de kids heb ik daarvan ook de winter versie, met gevoerde binnenkant. Voor als er sneeuw ligt oid.

9. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Maar op school dan? Wanneer het regenachtig is krijgt hij zijn regenlaarzen gewoon aan naar school. Ze spelen daar toch buiten en dan komt alles onder.

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Mijn oudste heeft zeker wel eens regenlaarzen gehad ;). Met name dus ook wanneer we naar het bos gaan of bij slecht weer. Maar die wil hij nooit ‘gewoon’ aan dus ik kocht ze gewoon bij de Hema ofzo. Maar daar vind ik het aanbod momenteel heel beperkt. :)

11. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Ik vind de rubberlaarzen die ze nu bij Hema hebben juist fijn. Lekker soepel. Bin kruidvat hebben ze nu toevallig vergelijkbare. Hier altijd Bergstein (smal) en druppies (breed) voor de kinderen. Lopen er hele dagen op. Ook 1x uitstapje gemaakt naar Enfant, die vind ik prachtig, maar lang niet zo soepel en enorm snel stuk.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Yvuna

Yvuna Actief lid

12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Heeft dat dan ook niet met de kwaliteit te maken? Er zit best een groot verschil tussen flexibiliteit van regenlaarzen, die van de Hema zijn van veel stugger rubber en minder flexibele zool. Ik heb voor het eerst regenlaarzen van next gekocht dit jaar, mooi prijsje en ze voelen zacht en flexibel aan. Kwaliteit kan ik nog niks over zeggen want ze hebben ze pas 1 keer aan gehad. (Ze vinden ze zelf overigens prachtig en willen het liefst iedere dag hun laarzen aan :rolleyes:) Misschien dus even bij Next kijken? Voordeel bij jou is wel dat je ze nog kunt doorschuiven naar de volgende als je kwalitatief goede laarsjes koopt. Hier een tweeling, dus alles keer twee en daarna helaas weer weg. :(

Edit: volgens mij hebben ze dit jaar bij de Hema ook een iets duurdere versie van zachter rubber.

13. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Ja dat laatste klopt en die zijn heel fijn en soepel. Het zit in het verschil tussen rubber en plastic volgens mij

14. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Sorry lees dit nu pas. Zou voor 40/41 inderdaad gaan dan!

Ze vallen inderdaad niet super ruim.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Deze zag ik bij het Kruidvat, ook vrolijk.

Bijgevoegde bestanden:

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.168
    10.676
    113
    Ja hier net zo eigenlijk. Als ik buiten ga banjeren, heb ik mijn hoge wandelschoenen aan. Na 5 uur hiken in de regen worden mn sokken misschien wat nat, maar onder iets normalere omstandigheden voldoen ze prima. En tijdens die hike kan ik echt niet toe met regenlaarzen qua comfort en grip.

Ook de kinderen dragen alleen regenlaarzen bij veel regen of als ze in de modder gaan. Voor een doorsnee hollandse regenachtige schooldag volstaan gewone goede schoenen. Hier wordt er ook op school niet buiten gespeeld in een plensbui.
    De jongste heeft een doorgegeven paar van Van Haren, de oudste heeft de goedkoopste paardrijlaarzen van Decathlon, dat zijn zwarte smalle rubberlaarzen.

Deel Deze Pagina