Ik was net bij de Wibra, want daar zijn deze week babyspulletjes in de aanbieding. Ze hebben ook rompertjes, maar ik vond die halsjes zo nauw. En toen dacht ik dat het handiger zou zijn om rompertjes met druksluitinkjes voor het hoofdje te kopen en ben wat rond gaan kijkenop internet, maar die zie ik eigenlijk nergens. Zijn rompertjes met druksluitinkjes (of ander soort sluitinkjes, in ieder geval dat je het hoofdje er niet moeilijk door hoeft te wurmen) uberhaupt ergens te koop, of is dat helemaal niet nodig?
Er zijn toch van die overslagrompertjes? Die hoeven helemaal niet over het hoofdje. Ze zijn iig te koop bij Prenatal, Hema en Hans Textiel. Maar de meeste rompertjes die ik heb gaan gewoon over het hoofdje. Deze zijnniet zo nauw hoor.
Wij vinden gewone rompers het makkelijkste! Dat nauw zijn, valt wel mee hoor. Alternatief is overslagrompertjes, deze gaan tot maat 62 geloof ik. Dat is met een striksluiting/drukkertjes sluiting langs de voorkant, dan zowel links als rechts vastmaken. (erg onhandig vinden wij, vooral voor papa hier ) Overslagrompertje:
ik heb van noppies een rompertje met drukknoopjes in de hals. Maar normaal rekken de halsjes gewoon mee. Ik vind het trouwens in het begin ook fijner om met overslagrompertjes te werken, dan hoeft het niet over het hoofdje. En idd bolbuikje, ook papa vind het makkelijker om geen overslagrompertjes te gebruiken... maar ik weer wel haahhaha
Ik vind die overslag rompertjes ideaal. Luc heeft er een hekel aan als je iets over zijn hoofd moet trekken dus heb een boel rompertjes die met drukknoopjes dicht gaan.
ik heb er een paar bij prenatal gekocht. 2 stuks voor 7 euro geloof ik. lijkt mij erg handig vooral de eerste weken!
idd zoals eerder al vermeld overslag rompertjes zijn ergg handig. alleen kost het een klein beetje moeite met al die knoopjes
Wij hebben een paar rompertjes met druksluitingen gekregen. Ze kwamen bij de Bijenkorf vandaan. Rompertjes ogen vaak wat nauw, maar er zit over het algemeen behoorlijk wat rek in!
De truuk is om het "hoofd-gat" flink op te rekken, dan gaat het prima over het hoofdje. Ik gebruikte in het begin trouwens ook veel overslagrompers, heel fijn
De rompertjes van de hema hebben geen ronde hals maar een hals die 2 kanten opgaat (klinkt lekker vaag zo..) Maar in elk geval kan hij daardoor flink meerekken bij het aantrekken. Rick heeft best een groot hoofd maar ik heb er geen moeite mee. Sommige truitjes met knoopjes zijn dan wel weer lastig aan te trekken. Overslag rompertjes heb ik alleen gebruikt toen Rick net geboren was.
Bij de Hennes en Mauritz heb je ook setjes van 2 overslagrompertjes met lange mouwtjes voor 9,95. Mooie kwaliteit rompertjes en ze blijven ook mooi. Deze gaan met alleen drukknoopjes dicht en zijn lekker warm doordat er 2 laagjes stof op het lijfje zit. Ik gebruik ze hier voor 's nachts in het slaapzakje in bed ipv een pyamaatje. Vooral als er een enorme poepbroek is geweest met lekkage, zijn deze rompertjes ideaal. Dan hoef je de besmeurde romper niet over het hoofje uit te trekken. Ik zag ze van de week in verschillene combinaties liggen; effen roze en roze/witte streepjes, effen blauw en blauwe/witte streepjes en de combinatie van wit en geel/witte streepjes en wit en groen/witte streepjes. Succes!
Die van de h&m zijn inderdaad heel erg fijn. Heb er laats ook 1 gekocht en is heel dik en ook de knoopjes in het kruis zitten net iets verder naar voren. Erg prettig. En inderdaad midden in de nacht een poeprompertje over dat grote hoofd moeten wurmen is geen succes weet ik uit ervaring. Had bijna een schaar gehaald om hem los te knippen
ohja, volgens mij kan je ze in maat 50/56 en 62/68 kopen. @ Majel24, inderdaad, dat soort nachtelijke activiteiten hebben hier ook niet de voorkeur. Laatst had ik per ongeluk een rompertje van de Hema aangedaan die dus over mijn dochters hoofdje moest, toen hebben we haar maar rechtstreeks door in badje gedaan. Dus leve de overslagrompertjes van de Hennes. Vind ze trouwens ook mooier blijven dan die van de Hema.
Zijn hoofdje eraf knippen? 8) (sorry, ik moest lachen, ik zag mezelf al staan, ik kan me het helemaal voorstellen dat je 's nachts denkt "laat dat rompertje maar zitten, ik koop wel een nieuwe")
Ja zijn hoofd eraf knippen ja. Helaas redde de schaar het niet Mijn ervaring is wel dat als je goedkopere rompertjes koopt ( hema, zeeman enz),die gewoon over het hoofd moeten, deze wel een stuk makkelijker meerekken en prettiger zijn om aan te trekken.
mijn ervaring is dat de rompertjes van de hans tekstiel erg lekker werken zijn namelijk heel erg mee rekent zitten er fijn.
Als Eva´s romper vies is door een poepbroek, trek ik alleen de voorkant over haar hoofd heen en til haar dan op zodat ik de romper weg kan halen en haar op haar buik leggen om haar schoon te maken. Overslagrompers lijken mij helemaal niets, dat je ze daar moet ´inwikkelen´. Kleren over haar hoofd vindt Eva ook niet leuk, maar dat is dan pech voor haar . Ze vindt wel meer dingen die moeten gebeuren niet leuk.