Ervaring bekkenbodem apparaatje?!

Discussie in 'De lounge' gestart door JongetjeM, 30 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hallo dames,

Ik heb regelmatig last van urine verlies, ik train dit aan de hand van een app, maar na lang trainen nog niet het gewenste resultaat.

Nu zit ik er aan te denken om een hulpmiddel aan te schaffen, namelijk onderstaande. Maar... Wie heeft hier ervaringen mee? Iemand zo'n ding ook in gebruik?

Tips zijn welkom!!

Bijgevoegde bestanden:

2. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Ben je ook bij een bekkenfysio geweest? Ik heb daar namelijk geleerd dat je die spier op twee manieren aan kan spannen. De eerste is (voor mij) degene die het makkelijkst is, alsof je een ring dicht knijpt naar boven toe. Daarnaast nog een spier die je van voor naar achter, omhoog traint, voelt alsof je 'om de bocht omhoog' gaat met de spier. Die is een stuk lastiger voor mij en echt mijn probleemspier.
    Mocht je nog geen bekken fysio gehad hebben, zou ik dat eerst aanraden. Dan kun je leren hoe het echt moet. Ik dacht dat ik mijn spieren goed trainde, maar juist niet mijn probleemspier.. nu kan ik goed en gericht trainen.
    Succes!

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb bekken fysio therapie, met behulp van myofeedback. Misschien is dat een idee? Dan leer je heel goed de boel aanspannen en ontspannen en op de goede manier trainen.

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.686
    18.762
    113
    Vrouw
    Ik heb bekken kiné gehad met inwendige electroden.
    Ik had verzakkingen en heb dit toch 1 jaar moeten doen.

5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik heb ook bekkenfysiotherapie. Geen ervaring met dat apparaatje. Maar wel andere apparaatje maar die is alleen voor als ik bij haar ben, niet voor thuis. Ik heb voor thuis een hele hoop oefeningen, maar ook een elektrode apparaat. Die moet je plakken op je enkels (ja haha als je op enkels plakt doet het iets met je blaas! ) elke dag halfuur.. maar die kan je via fysio krijgen.. dit is dan wel vanwege hoge spierspanning.. ik weet niet of jij juist te lage spanning hebt of te hoog? Maar als je nog niet naar een bekkenfysio gaat zou ik vooral dat aanraden en niet thuis vanalles uitproberen! Hopelijk merk je snel verbetering!

6. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Bedankt voor jullie reacties. Ja ik heb een tijd lang bij therapie gelopen. Het ging ook toen weer heel goed, en ik mocht stoppen met therapie. Maar nu is het weer terug. Ik vind het geklep naar de fysio altijd zo'n gedoe, dus vandaar dat ik dit dacht te proberen... Helaas nog geen ervaringen..

7. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Iemand wel met wel zo'n ding in gebruik?

Deel Deze Pagina