Hoverboard

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door aardbei1707, 4 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Mijn dochter wordt bijna 9 en wilt een hover board.

Is dit wat? Ik lees ook een minimaal draagvermogen van 45 of 30 kg. Verschillend per hoverboard.

Mijn dochter is vrij smal en klein. Dus is haar gewicht heel belangrijk hierin? Ze is niet bang en ik denk wel dat ze het snel zou kunnen.

Hoor graag ervaringen

Youtan vindt dit leuk.
  2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik zou als het kan wel gelijk voor een grote gaan. Anders is ze vrij snel uit de kleine versie.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Je weet dat ze er niet de stoep/openbare weg mee mag?
    Alleen op eigen terrein.

HappyRabbits en Jessi79 vinden dit leuk.
  4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Heel eerlijk zou ik er niet aan beginnen. Je mag er niet mee op de openbare weg (dus alleen als je zelf een heeel grote tuin hebt is het misschien wat) en ik heb gehoord dat er zo af en toe 1 spontaan in de fik vliegt.

Jessi79 vindt dit leuk.
  5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Jeetje, de moraalridders… hier vraagt ze toch niet om?

Madeliefke en LMSB vinden dit leuk.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Jeetje: moraalridders?
    Volgens mij krijgt ts enkel adviezen en de vraag of ze wel weet dat het alleen op eigen terrein mag? Niet iedereen weet dat namelijk. Zou lullig zijn als ts zo'n ding aanschaft met het idee dat haar dochter ermee over de stoep kan en dan valt dat ineens tegen.

Ts, om bovengenoemde redenen zou ik er ook niet aan beginnen. Ik weet natuurlijk niet hoe groot jouw tuin is, maar dat is wel heel beperkt ermee kunnen spelen.
    Dat in brand vliegen heb ik ook al eens gehoord.

7. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Mijn zoon heeft er ook eentje en is er heel blij mee. Heb er wel een tijdje over na moeten denken want het kan toch best gevaarlijk zijn. Ik heb er eentje aangeschaft die Max 12km kan. Zijn vriendjes hebben er inmiddels ook eentje en ze gaan hier wel op de stoep en op het pleintje. Ik weet dat het officieel niet mag maar het wordt hier gedoogd.

8. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Onze dochter van 6 heeft er ook 1. Ze is 22 kilo maar dat werkt prima hoor.

En gevaarlijk. Achja ze is vaker met haar skeelers gevallen dag met haar oxboard. Ze rijdt er mee in en om het huis of we doen en rondje op de stoep. Het wordt ook hier gewoon gedoogd.

En het in brand vliegen is volgens mij al redelijk achterhaalt. Ondertussen zijn er al veel dingen veranderd zodat dat niet kan gebeuren maar je moet zo'n ding natuurijk gewoon niet in de nacht aan de oplader leggen.

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Iedereen weet dat niemand met die dingen op eigen terrein blijft, want dan is er niks aan natuurlijk. Snap dat wel. Maar….
    Kijk ook goed naar je kind. Is er een plek waar ze fijn kan boarden buiten het verkeer om?

Hier in de wijk is twee maanden geleden een 12-jarige jongen op een hoverboard aangereden door een auto die hem dus letterlijk over het hoofd zag. Jongen schoot zo de weg op, je zit laag dus bent slecht te zien. Schade was er aan de auto, jongen is er (gelukkig) alleen met schaafwonden en lichte hersenschudding vanaf gekomen. Alleen…. Verzekering dekt de schade niet, want hoverboard mag niet op de weg.

Deel Deze Pagina