Regenpakken, hot or not?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door meintje, 24 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Kinderen zitten nog op de basisschool 200m verderop, dus geen behoefte aan een regenpak. De middelbare is hier ca 1km fietsen, ik verwacht dus niet dat ze er een willen.
    Als voorbereiding op de kamp heb ik voorgesteld om eentje te kopen alvast, maar dochter wilde het echt niet. Als compromis heeft ze zo'n wegwerp regenponcho ingepakt "mocht het echt nodig zijn".

Ik moest 4km naar vo, ook geen afstand. Ik had een compleet pak thuisliggen, geloof dat ik hem 1x ooit heb gedragen. Kan me bij kinderen die van verder kwamen ook niet herinneren dat ik ze in regenpakken zag. Maar misschien is het niet blijven hangen.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Misschien kan je ze nog wel een mooie waterdichte wat langere parka aanpraten. Daar kon je je in elk geval de afgelopen seizoenen prima in vertonen, ook als het niet regende. Dan blijven ze tenminste voor de helft droog.
    Misschien zijn van die hoezen voor de voorkant van de bovenbenen nog wel acceptabel?

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Heerlijk, die stank van opdrogende spijkerbroeken, doorweekte Nikes en natte haren in de klas! Bweh. Sommige dingen zal ik nooit begrijpen bij pubers.

Zxcvb vindt dit leuk.
  4. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    NOT!!!

Maar er is hoop; mijn dochter wil wel de (regen)jas van america today aan!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
  6. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Ik vond met ruim 20 km fietsen een regenbroek wel prettig. Maar die jas echt niet. Ik had aan een broek en een redelijk waterafstotende jas genoeg. Zweten in zo'n regenpak. Maar de hele dag met een plakbroek in de klas zitten was ook niet echt geweldig, dus die broek wilde ik nog wel eens aantrekken als het plensde.

Athina vindt dit leuk.
  7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Absoluut niet. Ze regent liever compleet zeiknat dan dat ze een regenpak aantrekt.

8. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Mijn kinderen zitten nog op de basisschool. Ze moeten verplicht een heel regenpak op school hebben en als het regent, dwingt de juf ze om hem aan te trekken. So far so good dacht ik. Nu heeft de jongste haar regenbroek "kwijt" gemaakt, lees: verstopt bij de opvang, want "wat er niet is, hoef ik ook niet aan van de juf". Een kleuter :roflmao: zelfs voor mn kleuter is een regenpak dus al een dikke not :D

Luna86, Athina en sidmick vinden dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Nou het werd mij wel duidelijk. Hier zijn vanochtend 32 kinderen in de stromende regen zonder regenpak naar kamp vertrokken:roflmao:
    Dochter had wel een waterdichte jas aan.

TopperD, Saartje33 en sidmick vinden dit leuk.
  10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Vroeger waren ze ook al niet in hoor :roflmao: ik moest 4 jaar lang 40 km op een dag fietsen maar een regenbroek absoluut niet:D

11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.012
    14.675
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen hebben een regenpak van agu. Met poray 5000 dat zijn ademende pakken. Zij zweten er niet in. Zeggen mijn pubers zelf.

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Bij. Ik op school is het niet iets om je voor te schamen geloof ik. Daar lopen er zat met regenbroeken. Regenjassen zie je minder, maar weer vaak de softshelljassen. Mijn eigen regenbak komt bij de zeeman vandaan, €8? Werkt goed op het hockeyveld op de fiets weet ik niet, want dan pak ik de auto.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Oudste dikke vette no-go. Hij vind het vervelend om op school zich te moeten 'uitkleden' en dat natte pak ergens kwijt te moeten. Te veel gedoe zegt ie, dan maar liever zeiknat worden. Hij moet half uur fietsen

Zn zusje pakt gerust zijn regenjas, de broek past ze niet en jas verzuipt ze half in dat haar bovenbenen ook bedekt zijn. Voor haar amper 10min fietsen maar dan wel lekker droog, toch nog 1 slim kind :roflmao: wie weet veranderd dat nog

Deel Deze Pagina