Ineens slecht eten..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SYRV, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hallo dames..

Mijn zoontje was tot voor kort een lekkere eter. Maar sinds een weekje doet hij na een paar hapjes zn mondje stijf dicht, en gaat er ook echt niks meer in. Hij krijgt nog 3 flessen, 1 smorgens rond half 7/7 uur, 1 smiddags rond 12 uur en dan nog 1 savonds voor het slapen gaan om half 8. Fles nummer 1 en 3 gaan er prima in maar de middag fles begint hij nu ook al te weigeren. Ik maak me niet zulke hele grote zorgen, want het is een flinke jongen. Maar ik zou het wel fijn vinden als hij gewoon normaal blijft eten. Is dit een fase, en moeten we hier gewoon even doorheen? En moet ik de 2e fles laten vervallen, of is het daar nog te vroeg voor?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wat weigert hij? Brood, groente, fruit? of alledrie ;)?

Rond de 8,5 maand zit een sprongetje, dus dit kan er zeker mee te maken hebben. Je kunt proberen om te varieren met de manier waarop je het aanbiedt. Onze man heeft ook soms van die buien waarin hij dan zelf wil eten. Als we hem voeren heeft ie idd na drie happen genoeg, mag ie zelf stukjes in de mond stoppen, is binnen 10 minuten het bordje leeg.
    Je zou dus kunnen proberen stukjes aan te bieden die hij zelf in de mond stopt.

En het zal idd een fase zijn, niet teveel zorgen over maken, zeker als hij nog drie flessen krijgt zal hij voldoende voeding binnenkrijgen en ze kunnen wel een tijdje met wat minder vast voedsel. Maak er iig geen strijd van, eet ie niet, dan niet! Elke fase gaat weer voorbij, dat heb ik inmiddels wel geleerd!

succes!!

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

tweede fles laten vallen weet ik eigenlijk niet zo, heel lang bv-mama geweest :)

4. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Oja die perioden heb ik hier ook met vlagen. Soms wil hij geen brood dan weer geen fruit. Tygo krijgt 1fles van 120 bij zijn brood, 1 bord pap (met opvolg melk) en soms nog een klein flesje van 60 voor het slapen gaan. Dit krijgt hij vanaf 9 maanden omdat hij geen zijn flessen ging weigeren. Dus ik zou als ik jou was gewoon blijven aanbieden en wat hij niet wil tja dan maar niet..
    Kan je de 2e fles niet wat kleiner maken? Ik neem aan dat hij ook brood krijgt?? Of anders starten met brood.

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hij eet van alles wel wat, dus fruit, brood, en avondeten. Maar opeens veel minder dan voorheen. En vooral de middagfles waar hij normaal zo dol op is wil hij soms gewoon helemaal niet. Dan leg ik hem zonder dat hij een flesje heeft gehad op bed. Wanneer hij wakker wordt bied ik hem dan nog wel een fles aan, en daar drinkt hij wel wat van. Maar niet meer helemaal op zoals gewoonlijk. Misschien is het inderdaad een sprongetje.

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Herkenbaar. Het zijn inderdaad fases. Hij gaat vanzelf wel als vanouds eten. Ik zou gewoon zoals normaal blijven aanbieden. Eventueel de middagfles gewoon wat kleiner maken of via een bekertje aanbieden.

7. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ach zolang hij goed slaapt en vrolijk is zal hij vanzelf weer lekker gaan eten als hij er aan toe is. Hier vandaag een broodweigeraar. Hier is het zo dat hij het aanvult met avond eten dus dat ging er lekker in.

Deel Deze Pagina