dat is een beste regenton wij hebben een simpele van de Welkoop, niet mooi, maar staat toch achter de overkapping. Ik zou inderdaad even met de buren overleggen of je een kleine aftakking kan maken. En misschien gebruiken zij hem wel helemaal niet zodat je de volledige regenpijp naar jullie kant kunt doen?
Weet je trouwens dat als je regenwater opvangt in een ton, en de regenpijp afkoppelt van het riool dat je via de gemeente een eenmalige subsidie kunt krijgen? Zijn wel een aantal voorwaardes..
Wij hebben een bijkeuken met plat dak. Al het water wat we daar opvangen loopt de regenton in. Achterin de tuin hebben we ook nog een hok, daar wil ik ook een regenton hebben. We hebben een simpele groene regenton, die heb ik vorige week leeg gehaald (water opgevangen in emmers) en de buitenkant antraciet gespoten. Ik heb de schutting zwart geverfd en vond dat groene niet zo mooi meer staan.
Wij hebben grote tonnen.. en gebruiken dat water om de plantjes water te geven.. laatst regende het een week zoveel dat alles vol was en zou overlopen.. hebben we het water extra aan de planten gegeven. Maar dat komt zo vaak niet voor
Dan kun je dat dus niet zomaar doen. Je moet dan toch meer doen dan een ton neerzetten. Is logisch ook natuurlijk
Bestaat daar subsidie voor.... wist ik helemaal niet.... Weet jij ook hoe dat werkt, hier ook een regenton namelijk, ben wel benieuwd Zal ook eens Google bekijken Al gevonden..... niet van toepassing als je het alleen doet en de regenton al staat
je moet de regenpijp van het riool af koppelen.. en het water dat je opvangt gebruiken.. we hebben het van een kant van het dak afgekoppeld.. ideaal.. gebruiken het water van de ton om planten water te geven.. voelt niet als veel moeite
Je moet een aantal vierkante meter hebben.. en de regenpijp in de ton uit laten komen in plaats van riool.. wij hadden de ton al geplaatst en kregen daarna pas een adviseur van de gemeente langs..
Wat doe je als de regenton vol zit en je voorlopig niet de planten water hoeft te geven? Laten overlopen? Of zit er bovenaan een aftakking naar het riool?
Je hebt ook koppelstukken met een klep. Die kun je open zetten en dicht doen. Dus als de ton vol is doe je het dicht en gaat de rest naar het riool
Wij hebben een regenton en die aangesloten op de regenpijp die het water van het dak + aanbouw opvangt. De regenton is voorzien van een overloop-dingetje wat er voor zorgt dat het niet overstroomt, als het vol is stroomt het water gewoon door de regenpijp weg. Ik vind het ideaal, 1 flinke bui en de regenton is vol.
Nee klopt, maar om in aanmerking te komen heb ik niet genoeg aan een ton van bijv 100 liter... Dat bedoel ik
Bij ons gaat het regenwater via de regenpijp naar het oppervlaktewater ipv het riool in. Dat is sowieso al goed natuurlijk. We kijken nog naar een geschikte plek voor een regenton
Je kan ook de wasmachine vullen met regenwater. https://www.greenevelien.com/blog/groener-wassen Dit deed ik in Nederland regelmatig. Hier regent het vaak wekenlang niet dus heb geen regenton meer helaas.
De regenton van Elho waar je bovenin een plant kunt doen is nu in de aanbieding bij de Welkoop. Vandaag gekocht.
Ah Green Evelien, dat is nu een schoolvoorbeeld van wanneer je een beetje doorslaat Alles wat zij schrijft kan bij mij zo in het: waar valt je mond van open topic