de kinderwagen, wat leg je op het dunne matrasje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wennepen, 2 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    We hebben de kinderwagen in elkaar gezet en ik vroeg me eigenlijk af wat je op het dunne matrasje legt. Er zit namelijk wel een dekbed met hoes bij en een hoes als een soort kussentje. Maar wat doe je dan op of om het "matrasje"?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb er een flanellen luier om en daaroverheen een overtrekje voor om een aankleedkussen.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik doe er hier een molton doek en wieghoeslaken op. 'k Heb er een wiegdeken en lakentje voor gekocht omdat ik dat wat fijner vind dan een dekbedje.

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier idd ook een flanellen luier en daaroverheen een overtrek van t aankleedkussen, dat paste t beste.

In de winter heb ik het dekbedje wel gebruikt, was wat warmer dan een dekentje volgens de kraamhulp en omdat je buiten was mocht dat gewoon.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

matrasje: aankleedkussenhoes en een hydrofiele luier erop. Verder een dekbedovertrek die bij de kinderwagen hoorde met daarin een deken. Dochter is van december en deed als het koud was er nog een extra deken op. En het dekje van de wagen natuurlijk.

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier ook een aankleedkussenhoes en hydrofielluier. Met een wieglakentje en dekentje. Er zat geen dekbedje bij mijn kinderwagen.

7. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Een schapenvacht! Heerlijk koel in de zomer, warm in de winter. Zelfreinigend, dus bij een spuugje even een nat doekje erover en klaar. Wanneer je er een tijdje zelf mee in bed slaapt neemt het je geur aan, lekker vertrouwd om op te liggen voor de baby, en lekker zacht om op te liggen.

8. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb er een wiegehoeslakentje overheen en een hydrofiel voor het spugen.

9. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Wij hadden een aerosleep-dekje erop, dan een waskussenhoes als hoeslakentje, en dan een lodger wrapper om ons zoontje in in te pakken. Bij erge kou (hebben wij niet echt gehad, want eind maart geboren) deden we er nog een lakentje/dekentje (wiegmaat) over, en bij wind of regen het dek erop, en evt. de regenhoed erover.

Vind het schapenvacht-idee ook een slimme! Wie weet voor een volgende? ;)

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Over dat dunne matrasje he.. is die bij jullie ook écht dun? Hier 3 cm dik van een soort zacht foam.. vind het echt te dun om mn kindje op te leggen.. maar echt een dikker matrasje kan niet ivm de hoogte van de bak.. (stokke xplory)

11. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Hier ook een schapevachtje, is echt ideaal!

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier een hoeslakentje, hydrofielluier onder het hoofdje tegen het spugen en dan wiegdekentje en lakentje.. dekje van de kinderwagen en klaar.. als het zoals nu koud is warm ik m voor met een kruik..

13. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    die 3 cm is idd dun, maar je moet denken dat wij dan echt op de grond liggen maar die 3 of 4 kilo in het begin heeft daar geen last van.
    Ik had meer moeite met alleen een boxkleed in de box.

Deel Deze Pagina