Hallo, Hopelijk kan iemand mij helpen. Ik ben benieuwd wat een gastouder netto per uur (of maand) verdient. Mijn moeder gaat namelijk 3 dagen per week op onze dochter passen. Omdat dit echt haar 'baan' is, en zij dan 3 dagen niet kan werken, gaan we haar en ons inschrijven bij een gastouderbureau. Zij wordt dus de gastouder van ons kind. Naast deze 3 dagen als gastouder zal zij ook nog moeten werken om rond te kunnen komen. We zijn benieuwd hoeveel zij gaat verdienen als gastouder. Dan weet mijn moeder hoeveel ze er nog moet naast werken. Ik weet dat zij iets van 4,75 per uur kan verdienen als gastouder maar dit is een brutobedrag. De belasting moet ook nog betaald worden, als ik het goed begreep. Iemand enig idee wat zij per uur zal gaan verdienen? Alvast bedankt!
Reken voor het gemak eens 10 uren opvang per dag (half 8 tot half 6) x 3 = 30 uren per week x 4 = 120 uren per maand x 4,75 = 570 euro per maand. Dan moet ze het nog netjes bij de belasting aangeven en grofweg blijft er dan ca 2/3 van over. 2/3 x 570 = 380 euro netto per maand. Bedoelde je zoiets?
Ja 2/3 houd je ongeveer over. Let wel even op ivm de nieuwe eisen die de overheid zal gaan stellen vanaf januari. Om in aanmerking te komen van de toeslag kinderopvang moet de gastouder aan allerlei eisen voldoen. Zo moet ze haar ehbo hebben en andere diploma`s gaan behalen. Dat kost ook weer geld...
Als je bij de juiste gastouderbureau's bent aangesloten worden alle opleidingen vergoedt. De verdienste hangen echt af van hoeveel uur jij bereidt bent om te werken. Ik werk dag en nacht en verdien daardoor heel erg goed. Heb sinds kort ook een kvk inschrijven wat ook weer hele leuke voordelen heeft. Momenteel ben ik dus echt bezig met een leuke verantwoorde kinderopvang te bieden. Gastouder zijn is voor de meeste maar een bijbaantje, maar als je echt wel kan je er een heel leuk "salaris" uithalen. Jammer genoeg zijn er nog wel teveel gastouders die het puur en alleen doen voor het geld waardoor de kwaliteit van de opvang te wensen overlaat... Laat je anders eens goed informeren door een gastouderbureau. Bv Humanitas. @ Kiki dat uurtarief ligt wel heel laag! Ik weet dat per 1 jan 2010 het naar beneden gaat, maar ik krijg nu 7 euro per kind per uur. (eigen contracten, maar ook voor ik een kvk inschrijving had kreeg ik dat al) Liefs, Sam
@ sam86: maar ik neem aan dat jij 7 euro per kind per uur krijgt omdat je flexibel werkt Dat kost nou eenmaal veel meer geld. En het uurtarief was wat TS zei En is overigens geen raar bedrag voor een gastouder.
Bedankt voor de berekening, Kiki. Zoiets had ik zelf ook gedacht maar niet gehoopt... 380 euro per maand is wel erg weinig; daar kan m'n moeder niet van rondkomen en ze zal er een vet betaalde baan naast moeten vinden (net of dat zo gemakkelijk is in deze tijd en op haar leeftijd). Ik denk dat wij haar het maximumbedrag per uur (6,10 euro) gaan betalen maar veel meer kunnen wij haar ook niet betalen. Lastig hoor. Ik denk dat we maar op zoek moeten naar een ander alternatief.
@ mikki80: misschien dat je moeder echt als gastouder aan de slag kan? En misschien nog 1 of 2 kinderen extra kan opvangen? Dat scheelt namelijk aanzienlijk in de verdiensten. Of zie je dat zelf niet zitten?