Spel of iets met vrienden met oud&nieuw

Discussion in 'De lounge' started by lailae, Nov 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wij vieren dit jaar weer oud & nieuw met heel veel vrienden.Nu willen wij eens wat leuks gaan doen ipv hangen.
    En pokeren doen we normaal ook al.
    Dobbelen met cadeautjes hebben wij ook al eens gedaan.

Wie heeft ideetjes?

2. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    Knowing me, knowing you is een heel leuk spel!

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    party en co extreme..erg leuk en je doet dat in teams.

4. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    een spelletje hints? doet het altijd goed..

5. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Kolonisten van Catan?

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Karaoke is wel lekker fout. Of gewoon sjoelen, dat doen wij meestal en is toch altijd wel leuk, maar niet echt bijzonder.

7. Milla

Milla Niet meer actief

Pictionary is ook erg leuk, altijd erg gezellig als je met twee stelletjes bent, wij spelen het al jaren, altijd met groot succes!

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Ok, volgt een hele lange uitleg, maar is echt errug leuk:

Iedereen schrijft op 3 verschillende papiertjes 3 woorden op (personen, gebruiksvoorwerpen, etc)
    Al de briefjes gaan gevouwen in een bak.
    Dan maak je 2 teams (bijv mannen vs vrouwen). Je hebt een stopwatch oid nodig om de tijd bij te houden.
    RONDE 1: Persoon 1 van team 1 pakt één kaartje en moet - zonder dat woord te noemen - het woord omschrijven (beetje Hints-achtig). Team 1 moet het raden. Zodra het geraden is pakt diezelfde persoon het volgende briefje en gaat zo door tot er 1 minuut voorbij is.
    Dan nr1 van team 2 hetzelfde, en zo ga je door tot alle briefjes op zijn. Dan de briefjes tellen; de groep met de meeste goede woorden krijgt een punt.
    als het woord niet geraden is als de tijd op is, moet het weer in de bak terug en even husselen voor de volgende gaat

RONDE 2: alle briefjes gaan terug in de bak en worden gehusseld. Dan ga je door met de persoon waar je gebleven was. Deze ronde mag er niets gezegd worden door de persoon die de briefjes pakt, hij of zij moet het uitbeelden. Ook weer elke keer 1 minuut tot de briefjes op zijn, punten tellen.

RONDE 3: alle briefjes weer in de bak, doorgaan met de persoon die aan de beurt was. In de laatste ronde is het elke keer maar een halve minuut! Er mag elke keer maar 1 "keyword" gezegd worden. "ehm" en "shit!" zijn ook woorden! :) Alle woorden zijn inmiddels 2x langsgeweest, dus je komt vaak wel een eind, maar het blijft best lastig.

Het team wat uiteindelijk het meeste punten heeft, wint.

10. Missy1978

Missy1978 Actief lid

Oct 20, 2006
    130
    0
    0
    Purmerend
    Kolonisten van Catan is echt een super leuk spannend en verslavend spel echt een aanrader !

11. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Woordenboekspel is ook leuk.
    Je pakt de dikke Van Dale.
    Iemand zoekt een woord op en noemt dit.
    Iedereen schrijft vervolgens een soort woordenboekomschrijving op.
    Dan lees je alles voor en moeten iedereen aangeven welke betekenis zij denken dat de echte is.
    Voor elke keer dat er op jouw omschrijving wordt geraden krijg je een punt.

Kan heel grappig zijn. Zo hadden wij op een gegeven moment het woord zachtlapje. Dat bleek dus een plant te zijn, maar iemand had opgeschreven: het leren lapje van Tarzan, haha!

12. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36
    het is wel geen spelletje maar wij gingen altijd gourmetten met familie en vrienden om zo de avond door te komen tot 12 uur.
    lekker lang tafelen en dan rond half 11 de boel opruimen, dan is het zo 12 uur.

wat we dit jaar gaan doen is met een clubje het spel buzz op de playstation spelen. is echt hilarisch en verslavend en voor je het weet heb je de jaarwisseling gemist :) :)

het is een spel in quizvorm met ontzettend grappige kandidaten waarbij je je karakter zelf mag uitkiezen (denk aan karakters met een knipoog naar marilyn monroe, john lennon, elvis presley, tina turner, einstein of bob marley)

er zijn inmiddels 5 buzz-spellen uitgebracht o.a. algemeen, sport, muziek en hollywood. de eerste aanschaf is wel prijzig omdat je er 4 consoles bij moet kopen maar als je van quizzen houd is het een echte aanrader!

bij ons word het menig avondje in het weekend nachtwerk :confused: :confused:

13. Kellly

Kellly Fanatiek lid

Mar 5, 2007
    1,437
    0
    0
    JJJaaahhaaa erg verslavend :D :D :D maar met een hele grote groep (meer dan 6 dacht ik) weer wat lastig

14. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Met zeevaarders en andere uitbreidingen kun je toch wel weer met meerderen spelen?

15. Aura

Aura Niet meer actief

Wij gaan Buzzen (buzz the music quiz) en Singstar is op de Psp 2 eerug leuk en melig om te doen....

16. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Wat we vorig jaar hebben gedaan is een spel maar dan met kadootjes. Moet iedereen biijv. 3 (ligt eraan met hoeveel man je bent) kadootjes kopen. Een leuk kadootje en 2 debiele kadootjes. Dan ga je daar om dobbelen. als je 6 gooit is het bijv. dat je een kadootje moet weggeven en een 3 dat je een kadootje van iemand mag afpakken. Was een groot succes. Vooral leuk toen mijn broer een heel klein nep piemeltje had uitgepakt en bij het ruilen van een kadootje hij die aan mijn oma gaf :oops: :)

17. Missy1978

Missy1978 Actief lid

Oct 20, 2006
    130
    0
    0
    Purmerend
    Ja je kan de kolonisten uitbreiden naar 6 spelers. Echt zo een tof spel !

18. Bedankt voor de tips. Ik ga het in de groep binnenkort gooien.
    Ja ik weet data Catan erg leuk is ( doen wij ook geregeld) maar dat kan je niet met een groep van ongeveer 20 doen.

19. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Party en Co?
    Ook een superleuk spel, vind ik dan. ;)
    Ik lach me altijd een breuk als wij dat spel doen.

20. Gina

Gina Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    1,755
    0
    0
    Wat dacht je van Bingo.
    De prijzen zijn dan spullen die mensen nog op zolder hebben liggen en waar ze niks meer mee doen. Dus ieder brengt 1 of 2 zolderkadootjes mee (en het leukste is het nog als het ingepakt is, zodat ze niet weten voor welke prijs ze aan het spelen zijn).

Share This Page