We zijn nog steeds niet uit over een jongensnaam, maar bovenstaande naam vind ik wel een kanshebber. Alleen, welke spelling? Welke vinden jullie het mooiste/leukste?
Ik hou van een eenvoudige schrijfwijze en heb dus voor Rein gekozen. De andere schrijfwijzen kunnen ook als je van apart of wat sjieker houdt. Dan vind ik Reijn wel mooier dan Reyn.
Rein, dat is tenminste de normale spelling. Vind de rest een beetje ‘kijk mij bijzonder doen’ net als Baz of Mayz ofzo
Rein. Ik ken een jongetje waarbij je hebt zo schrijft en deze spelling lijkt mij ook het gemakkelijkst. Leuke naam
Ik ook! en als 2e naam Maas, uitgesproken als Mees Grapje hoor TS: Rein is naar mijn idee het meest mooie. Leuke ouderwetse naam die nu weer helemaal kan!
Als ik deze naam zou horen, zou ik het schrijven als Rein. Dan ernaar kijken en denken... zou dit wel kloppen? Want zo is het een woord. Dan zou ik misschien nog op Reijn uitkomen. Maar zeker niet op Reyn. Dus die laatste valt wat mij betreft sowieso af. Ik denk dat ik Reijn juist iets mooier vind en daar dus op zou gokken dan. Met die extra j lijkt het ook meer op een naam, vind ik. Maar ik denk wel dat het een naam is die je -ondanks zijn eenvoud- vaak zult moeten spellen. Overigens moet ik mijn naam ook altijd spellen en daar heb ik totaal geen last van. Maar ik weet dat sommige mensen daar bij het kiezen van een naam wel rekening mee houden. Aangezien je vraagt naar de spelling, benoem ik het.
Mooie naam, stond ook op mijn shortlist Ik vind alledrie de spelwijzen mooi. Ik zou het zelf schrijven als Reijn.
Rein. Reijn zou ook nog kunnen (ik vind het niet lelijk) maar de lange ij is niet echt nodig. Bij Reyn lees ik op de één of andere manier Reen en ik vind het niet mooi. Ik heb wel een leuke associatie met de naam (Rein). Hij zat bij mij in de klas op de havo. Gewoon een leuke, normale jongen. Pas na ons eindexamen kwam ik erachter dat hij de titel jonkheer droeg. Nooit geweten dat hij van adel was. Het is dus voor mij nog best een chique naam.
Mijn vader heet Rein en hij is boerenzoon. En in zijn familie is het een al eeuwen gebruikte naam en dat waren ook allemaal boeren. Dus die associatie heb ik totaal niet Maar mijn vader is een ontzettend nette man en ik vind zijn naam ook heel mooi en rustig. Maar dan wel gewoon Rein en geen andere knutsels.