mijn dochter poept ook regelmatig erg moeizaam. Vanuit t cb en mn ha heb ik een recept voor lactulose gekregen. Dit werkt als een tierelier, maar liever geef ik iets natuurlijks. Nu het weer goed op gang is *onderhou* ik het door haar elke dag een bekertje roosvichee laxo te geven. Tot nu toe gaat t al een maand goed
op de vezels let ik idd ook vandaag staan er peulen op het menu. Lactulose heeft ze ook gehad maar dat wil ik haar niet meer geven ze kreeg er erg veel lucht van. Ze heeft als baby de eerste paar maanden bijna helemaal niet zelf gepoept. Dat ging ze doen toen ze bijvoeding kreeg. Tot die tijd klysma's en schoorsteentjes. Maar heb haar net een klysma gegeven en heeft wel geholpen. Maar nu "onderhouden". Ga eerst de roosvice proberen. Bedankt voor jullie tips!
bij mijn dochter ging de lactulose ook gepaard met een hoop lucht (heel bol buikje) we hebben nu forlax junior voorgeschreven gekregen. Ik ben benieuwd of dit gaat helpen... wat roosvicee laxo betreft, ik geen m'n dochter liever geen zoete dingen, zoals limonade etc, maarja medicijnen geven doe ik ook liever niet, moeilijk hoor!
hier heeft lactulose eerst heel goed gewerkt maar na een tijd reageerde Liam er niet meer op. forlax junior heeft hier wonderen gedaan! hopelijk werkt het daar ook goed liefsz
Mijn dochter drinkt ook buikjespap maar ondanks dat doe ik toch ook nog een scheutje olijfolie door de papfles.
kiwi of peperkoek werkt ook laxerend. Ik zou bij zulke jonge kinderen nog niet beginnen aan laxeermiddel, lijkt me niet goed voor de darmen.