Reinigen overkapping, DÉ schoonmaaktip???

Discussie in 'De lounge' gestart door ashleyp, 4 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

#1 ashleyp, 4 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jul 2014
    Heeft iemand voor mij dé schoonmaaktip voor het reinigen van de overkapping in onze tuin?

De witte overkapping, die nu grijs uit ziet, zijn we aan het schoonmaken. De binnenzijde en ertussenin word het weer mooi wit. Maar de voor/buitenzijde is een ramp. Met een spons en poetsmiddel wil het niet lukken, het blijft grijs!
    Het vreemde is dat het vuil er met een nagel wel makkelijk vanaf te krabben is dus waarom het niet wil lukken met een spons en poetsmiddel is mij een raadsel. :(
    Als ik die hele overkapping met mijn nagel moet afkrabben ben ik over een jaar nog bezig. Met een krabber zullen er gegarandeerd krassen komen.

Iemand nog een tip?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Glorix!
    Royaal aanbrengen en dan afspoelen.
    Ik zweer erbij.

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dasty van de wibra! Let wel op dat je het niet in de zon doet en meteen na spuit met water!

De auto van mijn vader heeft een half jaar onder de bomen gestaan en hij kreeg het niet schoon, zelf de wasstraat lukte het niet, ik heb het met Dasty gedaan en hij was zo schoon.

Het tast alleen de onder grond aan als het te lang er op zit, dus meteen grondig na spoelen!

Even opspuiten, spons er over en na spoelen, succes!

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Blue wonder van Sorbo. Of misschien gewoon simpel groene zeep in heet water...

5. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

we zijn er al 2x met Dasty overheen gegaan maar zonder resultaat :( Ik gebruik namelijk altijd Dasty binnen met poetsen, is normaal echt een wondermiddel ja :D

@Angel229; ik heb nog groene zeep staan maar gebruik het eigenlijk nooit, die eens proberen!

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Turtle wax of caravan poetsmiddel.

(Van kunstof bedoel je toch hè?!)

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    en de hoge druk spuit erover? misschien net zoveel kracht als je nagel zonder krassen.

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben met groene zeep de tegels achterom schoongekregen. Groene zeep is ook niet schadelijk als er wat bij planten komt.

9. Butchke

Butchke Niet meer actief

Wij hebben ook zo'n fijne witte overkapping. We reinigen 2x perjaar met een pot Witte Steen.
    Een soort pasta is het. We gebruiken het ook voor de rolluikbakken.
    Want Dasty werkte hier ook niet.

Volgens mij online verkrijgbaar, wij laten het altijd van de beurs meenemen.
    Super spul

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij gebruiken voor de witte rolluiken kappen een speciaal spul. Ik zal straks even kijken hoe het heet. Ik heb het gekocht bij vakantie wereld in Margraten.

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Gevonden! Het heet Gently poets. Werkt super. Fles was €8 en wij doen er al drie jaar mee!

12. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Super dankje voor de tip! Ligt hier in de buurt dus kan er morgen meteen ff kijken ;)

Deel Deze Pagina