Camera maakt donkere en bewogen foto's.

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    #1 consider, 15 jun 2009
    Laatst bewerkt: 15 jun 2009
    Wij hebben een digitale camera van samsung. De Digimax L85 met 8.1 mega pixels.
    Als wij overdag een foto maken met flits (wat de camera standaard doet) en het is gewoon licht in de woonkamer, dan lijkt het net of de foto 's avonds is gemaakt.
    Als ik de flits uitschakel, dan is de foto bijna altijd bewogen.

Ik heb nu al zoveel foto's van Valerie die super mooi zouden kunnen zijn, maar gewoon door de camera lelijk zijn geworden.

Ik zal even 2 voorbeeld foto's neerzetten.
    De eerste foto is gemaakt met flits, je ziet dat de foto erg donker is.
    De 2de foto is nog geen minuut later gemaakt, zonder flits. Zoals je kunt zien is deze foto bewogen. Maar zoals je ziet is deze foto ook een stuk lichter als de andere foto.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? De camera staat gewoon nog ingesteld op de standaard instellingen.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens mij heeft het bij die laatste foto met de sluitertijd te maken. Ergens in het menu kun je die korter of langer zetten. Want het is niet de hele foto die bewogen is, alleen haar hoofdje en haar voetjes. Dat is bij mij ook vaak als ik een foto maak... Ik zou me daar ook eens in moeten verdiepen...

Misschien dat dat dan ook helpt bij het flitsen? Ik ben geen expert, dus ik weet het niet zeker...

3. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik ken deze specifieke camera niet, maar is het een camera die behalve een automatische stand ook een handmatige stand heeft?

Bij de eerste foto is de flits te hard, kun je die handmatig zachter zetten via het menu?
    Bij de tweede foto heb je een te lange sluitertijd. Als je die via het menu korter kan maken dan heb je minder beweging (kunt tot helemaal geen beweging gaan), maar dan wordt de foto weer donkerder en heb je op een gegeven moment weer een flitser nodig.

Ik zou dus eerst proberen de flitser zachter te zetten. Als dat niet kan, dan kun je beter verder van je kindje vandaan gaan zitten en dan inzoomen. De flits is namelijk te dicht bij je kindje waardoor zij heel licht wordt, je camera gaat dan de gehele foto wat donkerder maken om dat te compenseren. En dan wordt de achtergrond te donker. Als je dus verder weg gaat zitten en dan inzoomt en flitst, dan gebeurt dat niet/minder. Een noodgreep kan zijn om een stukje licht doorzichtig papier voor de flitser te plakken, die maakt de flits zachter.

Fotograferen is leuk, maar het wel wat gepiel om je camera een beetje te leren kennen.

4. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Staat hij niet op nachte scene?

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik heb boven op mijn camera zo'n draai knop zitten waarmee ik allerlei verschillende type foto's mee kan maken, bv Nacht foto, of Portret etc etc .. Ik weet niet of jullie dat ook hebben maar misschien heb je die knop onbewust veranderd en maakt hij hierdoor andere foto's ..

Wat betreft die flitser als je die op automatische zet dan flitst hij alleen wanneer het te donker is en als ik zo die tweede foto zie is het niet echt donker ..

Ik zou toch eens kijken naar de instellingen miss heb je het wel onbewust veranderd ..

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb de camera altijd staan op de automatische stand. En inderdaad, hij flitst terwijl het helemaal niet nodig is.

Ik zal eens naar de flits en sluiterinstellingen kijken.

Deel Deze Pagina