Hallo allemaal. Bij ons is vrijdagnacht ingebroken. Behalve wat waardevolle sieraden is niets meegenomen. Het huis zag er op het eerste gezicht heel normaal uit en de inbrekers hebben zelfs tijdens het zoeken in de laden alles er in gelaten en alleen de waardevolle dingen meegenomen. Ze hebben zelfs ons bed die ze verschoven hebben weer teruggeschoven. Heel raar allemaal. Ze zijn door de tuindeur in de tuin gekomen en via de keukendeur in huis. Er was overal olie bij beide deuren. De politie en wij konden er niks mee. Ze dachten dat ze het gebruikt hadden om zonder geluid en makkelijker binnen te komen. Net deed ik de koelkast open om de kinderen hun visolie te geven. Kon de fles nergens vinden, dacht dat die al leeg was dus nieuwe opengemaakt. En toen kwam die geur en zag ik de kleur. Ze hebben dus een fles visolie (250ml) uit de koelkast genomen (terwijl direct naast de deur olijfolie in blik stond) en die dus bij beide deuren leeg gekiept. Maar waarom? Ik kan nergens iets vinden waarvoor het zou kunnen dienen. Heeft iemand een idee? Het is zo raar allemaal.
Misschien een hekel aan vis olie?Jeugdtrauma) ik zou wel persoonlijk alles wat open stond, direct weg gooien. Stel je voor dat ze slok zo uit de fles hebben genomen bijv.
Ik denk ook sporen uitwissen. Pas nog een uitzending gezien van De zaak van je leven, daarin werd verteld hoe een dief steeds alles besmeurde met scheerschuim en zeep. Om sporen uit te wissen, om het eventuele DNA uit te wissen. Wel balen overigens!!!
Apart zeg! Waren jullie thuis toen ze binnen kwamen? Want je zegt vrijdagnacht, maar ook dat het bed werd verschoven. Wel heel nette dieven dat ze alles terugzetten
Heel raar, ik heb er niet eerder van gehoord. Nog even een tip. Let goed op jezelf. Ik heb destijds slachtofferhulp afgewezen, omdat ik dacht dat het prima met me ging, maar achteraf heb ik er zeker 5 jaar last van gehad.
Er lag alleen olie op de plek waar ze naar binnen en naar buiten gingen? En alle spullen die ze dan aangeraakt hebben? Ik kan mij niet voorstellen dat ze dat gebruiken om sporen te wissen, dan zouden ze toch alles onder de olie moeten smeren? Hoe voelen jullie je eronder? Ik kan mij voorstellen dat als er ingebroken is het je een onveilig gevoel kan geven.
Misschien drugsverslaafde die een beetje wappie was?? Sterkte trouwens, heel naar dat iemand in je persoonlijke veilige haven was
Wat bizar zeg... Geeen idee wat ze met die visolie doen, echt een raar verhaal. Is het sowieso normaal dat inbrekers in de koelkast rondsnuffelen? Is er bv ook eten verdwenen? Veel sterkte!!
Ja, ik vind het echt een heel vies idee dat ze dus in de koelkast gezeten hebben.. Ik heb alles wel al zaterdag schoongemaakt. Alleen de kasten van binnen niet. Dat ga ik ook maar doen..
Nee we waren niet thuis. Na een gesprek met de buurvrouw denken we dat we binnen het uur na de inbraak thuis gekomen zijn. Zij hoorde rond 22.30 geluiden en wij kwamen 23.30 thuis. Ik heb net de politiemeldingen gelezen en zaterdag (2,5km verderop) is er een vergelijkbare diefstal gebeurd en zondag 5 straten verderop ook. Bij alle drie is er dus op het eerste gezicht in het huis niets te zien en bij de andere huizen is het nog niet eens duidelijk wat ze nou missen. Ze hebben de gloednieuwe switch (met de verpakking er naast) laten liggen. Net zoals bijvoorbeeld een super dure camera van de zaak en nog duurdere objectieven. Geen enkele kastdeur stond open, het is dat we wisten wat er miste. Een van mn armbanden zaten onderin zo'n mandje in de badkamer met extra tandpasta, pincetten, schaartjes, cremepotjes etc. Zelfs die was gewoon nog vol en zag er uit alsof niemand er aan gezeten had. Daar ben ik ergens wel heel blij om, de oudste was nog wakker en het is dat de politie kwam. Anders had hij er helemaal niks van gemerkt.
Bedankt! Ik kijk het nog even aan maar ik moet zeggen dat ik me nog echt niet fijn voel. Voel vooral woede naar de inbrekers toe (ik droom er van dat ik ze neersteek... ) en ieder geluid bezorgt me een halve paniekaanval. Maar waar ik het meeste moeite mee heb is dat de kinderen dus op de 1e verdieping slapen en wij op zolder. Dat gaan we nu dus veranderen denk ik want ik weet niet of ik dat nog ooit weer zal kunnen. Waaraan merkte jij het dat het je nog zo dwars zat?
Ja precies alleen daar. Tja, voel me vooral heel onveilig en iedereen die me buiten raar aankijkt is verdachtig..
Vaak proberen ze met politiehonden de boel uit te kammen en een indicatie van richting te krijgen. Vermoedelijk gaan ze er van uit dat die olie de honden misleidt?
@Manderijntje heftig! Het is volgens mij sowieso normaal dat je die gevoelens hebt. Er is toch iemand je huis ingeweest. Veel sterkte!
Buurvrouw hiernaast hadden ze ze mee, twee stuks. Vaak zie je ook messen uit je messenblok klaarliggen op t aanrecht, schijnt ook een tactiek te zijn voor onverwachts bezoek. Bij haar stonden alle laadjes overigens wel open. Je kon zo t spoor nalopen wat boeiend was. Vrij voorspelbaar spoor ook trouwens.
Wat bizar joh... Mijn oom is agent en zegt wel dat ze bv sneller af zijn van goud, en als het bv om drugs gaat, willen ze vaak zo snel mogelijk cashen - die gaan bv niet met tv’s en laptops zeulen, dat is veel lastiger snel om te zetten in drugs... Maar zo echt iets onder de tandpasta en andere badkamer-dingetjes vandaan pakken, dat vind ik wel echt bijzonder... je zou denken dat ze idd bv een la van een kast gewoon omkiepen ipv zo ‘netjes’ te werk te gaan.