reintegratie 2de spoor

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by sousi, Aug 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sousi

sousi Lid

Jul 22, 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste,
    Mijn werkgever heeft aan de bedrijfsarts gevraagd of ze een formulier wilde invullen samen met mij voor een arbeidsdeskundig oordel. we hebben het samen ingevuld.
    alleen ik vond het een beetje te snel, aangezien ik maar 4 x op het werk ben geweest en niet eens langs dan anderhalf uur. ze zei dat ik niet in staat ben om volledig terug te keren naar mijn huidige functie. hie rwas ik wel volledig mee eens.
    verder wil mijn werkgever 2de spoor van reintegratie starten,buiten het bedrijf, alleen vraag ik me af of ik daadwerkelijk wel iets zal gaan vinden, omdat ik verder geen andere diplomas of ervaring heb.
    wat kan ik van het traject 2de spoor verwachten en wat zal ik verwachten als er verder geen baan te vinden is voor mij,
    wordt ik automatisch afgekeurd of word ik in de ww gezet?? kunnen ze me ontslaan??
    ik hoop dat ik niet in de ziekte wet blijf want dit betekent eigenlijk ene grote beperking voor mijn toekomst, ben nog jong.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Sousi,

Je wilt weten wat er gaat gebeuren als je 2e spoor re-integratietraject geen baan oplevert.

Jij en je werkgever hebben een arbeidsdeskundig oordeel aangevraagd.
    Deze arbeidsdeskundige gaat onderzoeken wat voor werk je nog wel kunt doen met jouw opleiding, werkervaring en gezondheid.
    Met dit oordeel als leidraad gaan je samen met begeleiding aan de slag om buiten je eigen organisatie werk te vinden dat je nog kunt doen.

Na 104 weken loondoorbetaling bij ziekte wordt je door UWV beoordeeld voor het recht op een arbeidsongeschiktheidsuitkering.
    Je hebt dan geen recht meer op loondoorbetaling en je werkgever mag je vanaf dat moment ontslaan.

Ben je meer dan 35% arbeidsongeschikt?
    Dan krijg je een WIA toegekend.
    Ben je minder dan 35% arbeidsongeschikt?
    Dan beoordeelt UWV het recht op een WW-uitkering en zal je mits je aan de voorwaarden voldoet een WW-uitkering gaan ontvangen.

Hier vind je actuele informatie over re-integratie 2e spoor en de WIA.

Ik wens je veel succes bij je re-integratie.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. sousi

sousi Lid

Jul 22, 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL