WIA aanvraag na 1 jaar WW

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Heico, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heico

Heico Actief lid

22 jun 2014
    435
    0
    16
    Hallo,

Komende maand zit ik een jaar in de ww (tussendoor 4 maanden zwangerschapsverlof gehad) en vraag mij af of ik opnieuw een keuring voor de wia kan aanvragen of dat ik mij eerst moet ziek melden?
    Ik ben door chronische rugklachten (versleten wervels) en reuma niet in staat om te gaan werken. Voordat ik in de ww kwam ben ik gekeurd geworden door een arts en kwam ik niet in aanmerking voor de wia. Helaas is in de tussentijd mijn klachten erger geworden en zit ik aan de morfine.

Mijn vraag is wat het beste is te doen in mijn situatie? Wat raad u mij aan?

Met vriendelijke groet!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Heico,

Jee wat een nare situatie.

Je wilt weten of je direct een herbeoordeling van de WIA kunt aanvragen zonder jezelf ziek te melden bij de WW.

Heb je korter dan vijf jaar geleden een WIA-beoordeling gehad en zijn je klachten erger geworden? Dan kun je inderdaad een herbeoordeling aanvragen.
    Voor de herbeoordeling van je WIA-recht is het niet nodig jezelf eerst ziek te melden. De WW verwacht echter wel dat je jezelf ziek meldt zodra je van mening bent dat je niet (volledig) meer kunt werken.

Actuele informatie over ziekmelden vanuit de WW-uitkering vind je hier.

Ik wens je heel veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina