Ik werk nu 1,5 maand voor 50% ivm SI-gewricht klachten! Soms kan ik niet lopen van de pijn dus werken werd steeds moeilijker. Ik doe nu vervangend werk en dus voor 50%. UWV heeft weken terug al gebeld is vind het ok, werk vind het ok, maar nu moet ik vanmiddag toch naar de ARBO! Kan iemand mij vertellen waarom? En kan hij me gewoon voor 100% aan het werk sturen? Ik ben minder gaan werken op advies van VK, huisarts en fysio, de huisarts heeft ook gezegt dat de ARBO altijd kan bellen en dat hun in de pc hebben staan dat ik minder moet werken. Maakte me eigenlijk helemaal geen zorgen, ik bedoel, zit niet voor mijn lol thuis en het is geen smoesje ofzo, maar begin hem u toch inene wel te knijpen! Iemand tips of enig idee waarom ik alsnog naar de ARBO moet? thx kus miek
Het is normaal dat je je na een periode laat zien bij de arbo. En ja, hij kan je voor 100% aan het werk sturen, maar dat is wel onwaarschijnlijk hoor. Je bent immers zwanger en dat is gelukkig voor de meeste arboartsen een reden om voorzichtig te zijn!
Maar als het UWV het goedgekeurd heeft, en die betaald mijn ziekte uren, dan is het toch ok? Dacht ik zo? Mijn werkgever heeft toch geen extra kosten nu? Kijk als ik "normaal" ziek ben, ja dan kost het mijn werkgever geld, maar nu toch niet? Dan is het logisch dat je heen moet. We zien wel!
Ik zit voor 100% thuis, en ik heb toch om de zoveel weken een gesprek met de arbo. Denk dat het wel normaal is. Gewoon even evalueren hoe de zaken ervoor staan. Oh ja, en bij mij is het ook goedgekeurd door het UWV, en met hun heb ik ook om de zoveel tijd contact. Maak je maar niet te druk, je hebt de vk, fysio en huisarts achter je staan. Anders laat je de arbo hun gewoon maar bellen, dat zegt mijn vk ook altijd!
hahaha ind liefzonnetje..het zijn geen monsters! Hij vroeg zich zelf al af wat ik kwam doen! Hij vondhet onzin dat ik bij hem langs moest als het UWV en mijn werkgever het allemaal prima vinden! Niks aan d ehand ne blijf 50% werken en vervangend werk doen! En hij zei zelfs, ik hoef je ook niet meer te zien hoor, maar mocht het minder goe dgaan dan bel je maar en dan kijken we wel verder! Niks aan de hand dus! kus miek