Zakynthos

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mel78, 29 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    We zijn er al uit voor vorig jaar, het wordt Zakynthos. Maar welke plaats! Graag iets met een mooi zandstrand.

Wie is er al eens geweest met jonge kinderen, en wat waren jullie ervaringen?

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik ben 6 jaar geleden geweest met mijn dochter die toen 1jr en 9 mind was. Wij zaten in even hotel dat nu Best Western Galaxy her in Laganas. Mood zandstrand voor de deur en vlakbij Laganas, zonder last re hebben van de drukte. Vlakbij het vliegveld ook.
    Hotel heeft alleen niet veel aan glijbanen ofzo....

3. Deliana

Deliana Niet meer actief

Benieuwd of er meer tips zijn.... Wij zijn ook aan het kijken en twijfelen tussen Zakhyntos of de Canarische eilanden....

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Zakynthos Super leuke keuze! Zou geen laganas doen verschrikkelijke stad. Echt een feestdorp en al helemaal in de zomer. Wij zaten een dorpje er naast en dat was echt super leuk. Kleinschalig maar genoeg restaurants en supermarktjes. Strandje heel lang ondiep en in mijn ogen veilig. Zal thuis even opzoeken hoe dat heet. En je kan dan wel lopen naar laganas maar laganas zelf leek wel klein chersonisos.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Fijn dat het topic nog even aandacht krijgt :). We willen over een paar weken gaan boeken. Kalamaki heeft onze voorkeur?

6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Agios Sostis heet het waar wij zaten. Echt schattig kleinschalig dorpje, wel ingesteld op Nederlandse toeristen. 1 straatje met restaurants en nog wat afgelegen ( hele goede restaurants) Voordeel is gewoon dat het niet wemelt van de toeristen, wij zagen veel de zelfde mensen rondlopen :p. Kalamaki trok ons niet zo omdat er veel resorts staan. Als ik ooit nog heen ga ( en ik zeg ooit omdat het eiland na 1 keer wel gezien in) ga ik toch echt weer naar agios sostis. Argassi zijn we door heen gegaan met een bustour en schijnt ook erg populair te zijn, wel wat groter. Al met al prima vermaakt daar met een toch over het eiland, boottocht met schildpadden etc.. Maar voor echt Griekse dorpjes is het allemaal te toeristisch.

Edit: nu krijg ik heimweeeee

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zaten de 1e keer in Romantica (agios sostis) - later was die niet meer te boeken via de NLse toer operators. Erg jammer. Het was simpel en kleinschalig, maar had een heerlijk balkon/terras.

De 2e keer zaten we aan de hoofdweg van Agios Sostis - bij Manthos. Vriendelijke man - maar qua apartementen, misschien iets te karig.

Ik zou zelf BougainVillea aanraden. Daar gingen wij die 2e keer meermalen naartoe voor het eten :) en de sfeer.

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Het lastige aan zakynthos vind ik dat de plaatsen aan het echte zandstrand veelal door Engelsen wordt geboekt. De andere plaatsen hebben minder zandstrand?

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar is dat een probleem? Het zijn niet allemaal van die hooligan types he ;) . Ik vind het voordeel altijd wel dat ik me dus ook overal verstaanbaar kan maken :p . Met engels red ik het wel. Maar ik stoor me ook niet zo snel aan anderen (zolang het niet ten koste gaat van mijn nachtrust) .

10. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier zijn wij vorig kaar geweest! Top hotel! Tuin van het hotel, loopt over in strand. Wij zijn net buiten het seizoen, begin september geweest. De barstraat ligt op zo'n 5 a 10 minuten lopen en hebben er toen absoluut geen last van gehad!

Ik zeg doen! ☺️

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nee is geen probleem, maar speelt wel mee in het beslissen :)

12. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Trouwens, onze dochter was toen 1,5 jaar. Personeel was super voor haar! Zwembad is idd wat simpel. Maar dat was voor ons toen geen probleem!

Deel Deze Pagina