Vanavond hebben we toevallig een feestje waarbij neef aanwezig is en dan zullen we hem zeker even op de hoogte stellen van wat we net te horen hebben gekregen. Wat ie met die informatie doet is aan hemzelf.
Ik vind dit heel sneu voor je man begrijp me niet verkeerd. Maar als ik net met spoed geopereerd was en nog maanden niet de oude, dan zou ik ook van slag zijn. Ik vind dat je neef niet echt kunt verwijten dat hij nu niet in oplosmodus staat voor het probleem van je man. Hij werkt mee om het probleem boven tafel te krijgen, meer zou mooi zijn, maar ook hij heeft de afgelopen week de nodige tegenslagen te verwerken gekregen.
Hmm de operatie stelde niet veel voor hoor. Hij was met 2 uurtjes thuis en doet het hartsikke goed, heeft nergens last van. Wat neef betrof was ie gewoon gegaan omdat zich verder prima voelde maar dit werd sterk afgeraden door de arts ivm de luchtdruk. Daarom mag hij 3 maanden niet vliegen. Meewerken om het probleem boven tafel te krijgen heeft ie ook niet echt gedaan. Hij heeft het reisbureau gebeld om te vragen waarom niet het volledige bedrag teruggestort was, dat wel, maar daarna mocht mijn man het gewoon allemaal zelf oplossen. Meer dan een 'oh anders moet je maar even met je verzekeringsmaatschappij bellen' zat er niet in hoor. Hebben niks meer van hem gehoord daarna.
Oh ik snap goed dat je je een beetje genaaid voelt zo. Echt heel vervelend! Zeker als het om zoveel geld gaat, zo zonde. Ik zou me als ik die neef was ook echt heel erg lullig voelen! Hopelijk komt hij jullie ook een beetje tegemoet.
Jeetje wat een enorme domper. Wat me overigens wel een beetje verbaasd, maar misschien heb ik hier zelf overheen gelezen... hebben jullie zelf ook niet gewoon een doorlopende reis- en annuleringsverzekering..? Je man gaat blijkbaar regelmatig naar het buitenland en jullie zullen zelf wellicht privé ook weleens weggaan.. een doorlopende reis- en annuleringsverzekering is stukken goedkoper dan het iedere keer los afsluiten. En een weekendje weg, nachtje weg, etc. is hiermee ook direct gedekt.
Mijn man betaald zijn reizen met zijn creditcard, daar zit een doorlopende reisverzekering op idd. Privé vakanties betalen we met onze betaalpas maar doordat we maar eens om de zoveel jaar naar het buitenland gaan op familiebezoek en vaker eigenlijk niet (heb nl enorme vliegangst) regelen we de verzekering gewoon los. Geldt ook voor uitjes als weekendjes of nachtjes weg, verzekeren we gewoon los indien nodig. Nachtjes weg in NL kan je nl vaak 24 uur van tevoren gewoon kosteloos annuleren.
volkomen mee eens, reisbureau geeft fout toe dus mag best tegemoed komen en neef zou het sieren als hij zijn vergoeding deelt zodat niet alleen je man zijn geld kwijt is.
Wat ik vooral raar vind is dat je neef niet de helft aan jullie geeft van wat hij terug heeft gekregen. Twee keer door zijn toedoen ( verwijtbaar en niet verwijtbaar ) is het nu zo dat jullie geen geld terug krijgen. Hij wel. Ik zou me ook kapot schamen als ik die neef was om zelf wel met het geld in zijn zak te zitten en mijn neef met niks.
Of het echt een fout is weet ik niet. Het was natuurlijk netjes geweest als ze de standaard vragen hadden gesteld tijdens de boeking en de nodige aanvullende informatie hadden gegeven tijdens de annulering maar ze zullen het vast niet verplicht zijn. En dan ben ik bang dat we met onze klacht niet heel ver komen als ze het daar op gooien. We gaan het natuurlijk proberen maar echt hoopvol ziet er helaas niet uit. Voor wat betreft neef, daar verwachten we ook niet zo veel van. Maar goed, hij is het natuurlijk ook niet verplicht.
Ik zou het ook niet verwachten dan kun je ook niet teleurgesteld worden. Maar als ik me even verplaats in de situatie had ik als ik die neef was zonder twijfel meteen al die helft aangeboden. Samen uit, samen thuis en in dit geval samen voor de kosten opdraaien. Ik vind dat gewoon een vorm van fatsoen.
Zo zouden wij ook gedacht hebben maar goed blijkbaar heeft niet iedereen evenveel last van bezwaarde gevoelens of zoals @DQueen al aangaf, gevoel voor fatsoen. Het nieuws is trouwens pas sinds gisteren bekend dus wie weet bied hij het nog aan maar daar ga ik eerlijk gezegd niet van uit. En dat hoeft ook helemaal niet. Wat ik wel heel jammer vind is hoe onverschillig ze er eigenlijk op reageren. Dat steekt meer.
Ik zou persoonlijk best een afknapper van iemand krijgen als ze 1. zo onfatsoenlijk en 2. zo onverschillig met de hele situatie omgaan. Dan vraag ik me vooral af hoe dit soort mensen hadden gereageert als de situatie andersom was geweest.
Nou wij moeten zo naar een feestje waarbij zij dus ook aanwezig zullen zijn en ik geef heel eerlijk toe dat ik (en mijn man overigens ook) er echt tegenop zie. Ik denk..nee ik weet vrijwel zeker..dat ik straks met een kapotte tong thuis kom na het vele bijten er op
succes straks (met je tong ) en hopelijk verpest de hele situatie je feestje niet. Ik hoop voor jullie dat er straks op het feestje minimaal nog een welgemeend excuus volgt.
Erg zuur dat je het geld kwijt bent. Hopelijk dat die neef aanbiedt om een deel van zijn terugbetaling af te staan. Ik zou het wel als een les zien om je voortaan te verdiepen in dat soort zaken. Het is ook een stuk eigen verantwoordelijkheid om zoiets te controleren.
Ik vind het zelf niet meer dan normaal dat neef jullie financieel compenseert. Ik zou echt teleurgesteld en best pissig zijn als iemand zo egoistisch zou zijn als ie het niet in elk geval aanbiedt.