Borstkolf aparaat kopen of huren wat raden jullie aan?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Orchidee26, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik wil borstvoeding geven en ga ook een borstkolf aparaat halen maar ik weet nog niet of ik het zal huren dat kost 12,50 euro per week groenekruis. Ik kan ook kopen en welke raden jullie aan elektrisch lijkt mij fijn..

Als je denkt dat kopen beter is kan ik ook tweedehands bij marktplaats kopen je hebt daar veel soorten die niet gebruikt zijn..

groetjes,

Orchidee

2. Glimlachje

Glimlachje Niet meer actief

Hier ook een gekocht...
    na spoed KS geen druppel melk en had ik voor niets zoveel geld uitgegeven.
    Ik zou afwachten , eerst huren, dan kan je nog altijd kopen.

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Mee eens. Pas kopen na de geboorte. Je weet nooit hoe het loopt....

4. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Mijn kraamzorg heeft mij aangeraden om te wachten met kopen.
    Eerst gewoon proberen en daarna pas kolf kopen of huren.
    Stel dat je geen borstvoeding kan geven, of het lukt even niet.
    Dan heb je wel een dur apparaat gekocht.
    Kopen kan altijd nog.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kijk het eerst eens aan, komt je BV goed op gang, groeit je kindje goed op de BV etc. Dna kun je na een aantal weken alsnog een kolf aanschaffen. Inderdaad zou je evt eerst ook nog kunnen huren, om te zien of het bevalt.

Ik heb zelf pas een kolf gekocht toen de oudste zes weken oud was. Ik wilde eigenlijk langer BV gaan geven, ook na het einde van mn verlof.... helaas liep mn voeding ineens heel snel terug en ben ik na 10 weken volledig overgegaan op FV.
    Bij de tweede regelmatig gebruikt en ook nu wilde ik weer proberen 6 maanden vol te maken..... met 14 weken volledig op FV.

Dus hier wel een kolf aangeschaft, maar uiteindelijk niet eens veel gebruikt. INmiddels staat hij klaar voor mn zusje (29 weken zwanger)

6. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik heb er eentje gekocht van avent, wel handmatige, heb achteraf wel spijt gehad dat ik geen electrische gekocht had.

7. teletascha

teletascha Actief lid

5 mei 2011
    148
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had juist spijt dat ik er geen tijdens mijn zwangerschap heb gekocht. Ik had zo'n last van stuwing dat ons meisje niet meer aan de borst kon drinken. Ik heb toen halsoverkop mijn nicht moeten bellen en vragen of ik haar kolf mocht lenen. Gelukkig ging dat! Nadat de borstvoeding goed liep, heb ik meteen zelf een Medele Ppump in style advanced gekocht.

8. Orchidee26

Dat stuwing heb ik ook bij de eerste gehad en dat doet vreselijk pijn, alleen vind ik jammer dat ik geen ondersteuning heb gekregen van de verpleegsters in het ziekenhuis niemand heeft mij gezegt dat borstvoeding beste is en mee door moest zetten.

Mijn baby kreeg al 1 week flesvoeding en ik zat te twijfelen, zelfs de verloskundige zei je baby is aan de flesvoeding gewend of borstvoeding of fles kies maar uit....

Nou toen heb ik toch maar voor fles gekozen omdat ze gewend was maar als ik haar mijn borst gaf dronk ze wel, maar de verloskundige heeft met handoeken mijn borsten helemaal strak gemaakt zodat de stuwing weg ging en na paar dagen had ik geen melk meer....

Maar dit keer ga ik echt voor borstvoeding als de baby niet genoeg krijgt dan krijgt hij de fles extra bij want ik heb er echt spijt van...

9. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Wij hebben er 1 gehuurd. Ik was helemaal niet van plan borstvoeding te geven, maar ons meisje belande op de IC in Utrecht. Om toch iets te kunnen doen ben ik gaan kolven. Dit heb ik in totaal 2 weken vol gehouden. Het werd me allemaal teveel en daarbij produceerde ik niet genoeg. Ik zou dus ook eerst huren en eventueel later kopen.

10. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb eerst een week gehuurd en toen een gekocht!

11. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    je kan vaak eerst huren en dan pas kopen

ik heb wel al een dubbele elektrische kolf gekocht, zolang de verpakking dichtblijft mag hij gewoon terug naar de winkel (prenatal). Dus ik loop geen enkel risico (financieel).

ik vindt het fijn zoiets op voorhand in huis te hebben
    en huren vind ik (voor een langere termijn) duur

12. clientje

clientje Actief lid

2 nov 2010
    124
    0
    0
    Ik heb hem in de kraamweek gekocht toen de bv eenmaal goed liep. Heb de medela swing en ben er erg blij mee. Ik zou zeker kopen maar ben bij dit soort dingen een beetje vies van huren of tweedehands.

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wij werken heel veel met Medela. Die bekend staat als het bv merk. Als je een kolf huurt of leent is dat er altijd een van medela. De kolven die je huurt of van het ziekenhuis is een kolf met een gesloten systheem die veel krachtiger zijn als de gene die je in de winkel kunt kopen. Deze kolven zijn dan ook heel geschikt om bv mee op gang te helpen. De verkoop kolven niet die zijn op markt voor als de bv goed op gang is.

Medela is ook de enigste 2 fase kolf die het drink gedrag van een kindje het dichtst benaderd. Eerst heel snel om het vacuum te krijgen zodat de melk gaat stromen en dan in een rustig tempo als de melk stroomt.

Ik zou altijd adviseren om eerst te huren en dan pas eventueel te kopen. 2e hands zou ik altijd heel erg mee oppassen. Koop kolven hebben een open systheem waardoor er melk in de motor kan komen en dus ook weer via het slangetje terug kan komen bij je eigen melk. Daardoor kan spruw, schimmeltjes en andere narigheid.

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dan heb je echt heel veel geluk dat ze dat doen, want eigelijk mag het echt niet een hygiene product terug brengen. Daarom wordt er vaak ook geadviseerd om pas te kopen als je het ook echt gaat gebruiken.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb na de bevalling eerst een tweedehands swing gekocht en later een pump in style omdat ik toen een tijdje fulltime ging kolven. Ik heb uiteraard wel alle losse onderdelen vervangen.

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik zou eerst huren, en als je dan nog steeds bv geeft en wil kolven, kun je altijd nog kopen. Ik zou een dubbelzijdige kolf adviseren, dat scheelt zeeën van tijd.

Ik zou voor een Medela Freestyle gaan, dan kun je snoerloos kolven. (Dus ook in de auto of zo.) Heb zelf een Pump in Style.

Suus

17. Orchidee26

Na de bevalling wil ik 3 uur in de week gaan werken, moet ik dan alsnog gaan kolven of omdat ik nog nooit borstvoeding heb gegeven weet ik er niet zoveel van...

Heb je voor die 3 uur kolf aparaat nodig momenteel werk ik 10 uur in de week dus 2 dagen van 5 uurtjes?

18. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Ik heb hem gekocht dat mijn zoontje 4 weken oud was. Toen ging ik hem af en toe een flesje geven, om te wennen aan de fles. Ik heb een avent handkolf gekocht voor 50 euro. Vanaf 4 weken ben ik dus af en toe gaan kolven voor in de vriezer en met 3 maanden (dat ik weer naar werk moest) 2 keer per dag kolven. Een handkolf werkte prima. Kijk als je volledig gaat kolven zou ik misschien een elektrische aanbevelen, maar ik vond die handkolf prima en de kosten blijven dan ook nog een beetje leuk.

19. Penny

Penny Bekend lid

18 jun 2007
    917
    0
    0
    Zuid Holland
    Ook ik heb tijdens de eerste zwangerschap de handkolf set van Avent gekocht. Werkte goed om tussendoor even te kolven, maar toen ik t fulltime moest aan doen heb ik een Avent isis duo gehuurd. Fijne was dat de onderdelen van mijn eigen kolf daar ook op paste, incl de flesjes enz.
    Nu ligt de handkolf weer klaar en als alles goed gaat zal ik tzt weer een elektrische huren.

20. Bri

Bri Niet meer actief

Als je in je kraamweek halsoverkop een kolf nodig hebt (ivm stuwing of een baby die niet aan de borst kan/wil drinken), kun je die per direct huren bij de kraamzorg of thuiszorgwinkel.
    Daar zou ik er dus écht geen voor gaan kopen.

Bij oudste heb ik er ook een paar dagen een gehuurd omdat zoonlief niet goed dronk. Zo'n huurapparaat is het beste in staat om productie op gang te brengen, een huis-tuin-en-keuken kolf is daar gewoon niet krachtig genoeg voor.

Bij jongste heb ik wel een keer de stuwing weggekolfd met m'n eigen medelakolf (die had ik nog van de eerste keer). Was hard nodig; ik kolfde ook gelijk 180 cc... Maar als ik die kolf niet had gehad, had ik er meteen een gehuurd.

Niet vooraf kopen dus, is mijn advies.

Deel Deze Pagina