Ah, ik hoor net dat het komt omdat een annuleringsverzekering in ons geval ongelooflijk duur zou zijn.
Groot gelijk om te gaan TS, ik zou ik jouw situatie hetzelfde doen. Zo'n reis is once in a lifetime. Al zijn beide keuzes heel begrijpelijk! Ik hoop dat jullie een fantastische tijd mogen hebben, goed lange kleding etc moet inderdaad een hoop helpen. Tip, normaal zou Deet geadviseerd worden, check even of dat zwanger gebruikt mag worden, ergens achterin mijn hoofd heb ik zitten dat dat zwanger niet gebruikt mag worden (maar dat heb ik nu even niet nagekeken!). Er is in ieder geval sowieso wel ander veilig muggenspul
IK ben een keer een jong gezin tegengekomen in een zeer primitief deel van Afrika. Ze maakten een rondreis van 2 jaar met luxe camper en tijdens die reis is hun kind geboren. Die keken dus echt in mogelijkheden. Je hoeft niet per se antimalariapillen te nemen als profylaxe. Dat doen westerlingen ook niet als ze voor een langere tijd in Afrika zijn. Die nemen andere maatregelen, zoals beschermende kleding en citronella en slapen onder klamboe. Je kunt je extra goed controleren op muggenbulten en dan eventueel iets innemen. Wat dan zou ik overleggen met een tropenarts.
Ik ben een aantal jaar geleden naar Thailand geweest tijdens zwangerschap. Zou eerst naar een malariagebied gaan en zou dan medicatie (volgens mij ook Lariam) moeten gebruiken. Dat moest je dan zoveel tijd van tevoren al gaan gebruiken omdat je er psychisch van in de war kon raken, nou bedankt! Wij hebben toen de reis wat kunnen aanpassen zodat we niet door malariagebied reisden, maar dat zal bij jullie wel niet mogelijk zijn?
Klopt, onderzoek heeft niet voldoende aangetoond dat het veilig te gebruiken is. Als je het dan toch gebruikt, is het advies om minder dan 30% te gebruiken.
een doorlopende dekt standaard meestal X bedrag per persoon, bij de meeste verzekeraars is die standaard 1500,- p.p. Dit kun je vaak ophogen naar 3000 p.p. Wat echt wel prijzig is, en deze reis zal qua kosten zeer waarschijnlijk daar nog bovenuit komen. Dan zul je (voor volledige dekking) het bedrag erboven nog via een kortdurende annuleringsverzekering moeten verzekeren. Voor ‘dure’ reizen is het vaak niet zo simpel als een ‘alleen’ een doorlopende verzekering afsluiten. Ik zou deze vakantie waarschijnlijk ook gaan maken, met in acht neming van alle mogelijke maatregelen. Succes ermee!
Vooral gaan genieten van de reis, Uganda en Rwanda zijn prachtige landen met prachtige bevolking en natuur. ❤️
klopt helemaal. wij gaan volgend jaar mogelijk een hele dure reis maken en ik had gelezen dat wij het kunnen verhogen tot 4500 euro. maar wat de extra kosten zijn heb ik nog niet gezien. dat kan idd behoorlijk zijn.
Wij gaven juist als advies om bij zwangerschap de care plus natural spray te gebruiken tegen malariamuggen. Deze werkt daar ook tegen en kan je wel veilig in de zwangerschap gebruiken. @ts, ik zou wel gaan, maar dan inderdaad met goede beschermde maatregelen zoals slapen onder een klamboe, insecten spray, etc. Daar ter plekke worden ook gewoon kinderen geboren.
Mijn eerste gedacht is gewoon gaan met de nodige beschermmiddelen. Zelf meermaals in malariegebied geweest en ik nam het niet zo strikt met alle pillen en muskietennetten enzo. Heel dom achteraf, dacht er duidelijk te licht over. Maar de nicht van mijn vader is enkele maanden geleden aan malaria overleden en als ik dan daaraan denk en dan al helemaal icm een prille zwangerschap zou ik het wel afzeggen. Risico zou ik echt niet willen nemen. Kan er niemand in jou plaats meegaan? Dan komen er misschien nog wt kosten bij maar zijn jullie niet alles kwijt.
Poeh wat heftig, een collega van mijn man is ruim een maand geleden ook overleden aan de gevolgen van malaria in Afrika. Hij werd aldaar erg ziek en kon niet meer gered worden. 2 weken terug hadden we in onze praktijk een mevrouw met Dengue ( knokkelkoorts), ook als souveniertje meegenomen uit Afrika.
Let op hoe je je uit (ook online) over lhtbq+, in Uganda is een hele heftige anti homo wet aangenomen pas
Bijzonder advies. Een zwangerschap afbreken voor een reis? Het is maar een reis hoor. Het idee alleen al. Dan maar geen reis. Komen we ook wel weer overheen maar bij het afbreken van een zwangerschap voor zo'n reden mag je je nog maar afvragen of je daar overheen zal komen of geen enorme spijt zal krijgen.
Dat snap ik hoor dat het een bijzonder advies is. De keuze is aan degene die zwanger is en de afweging moet maken. Ik geef niet voor niets aan dat het een niet populaire mening is. Het is een heel gevoelig onderwerp. jij hebt daarin jouw mening, en ik het mijne. ik schrijf ook dat een abortus mogelijk helemaal niet aan de orde zal zijn voor topic starter en dan zou ik ervoor kiezen om dus niet te gaan reizen.
Een zwangerschap afbreken om “lekker” op vakantie te gaan…. alleen al het feit dat je dat kunt opperen vind ik persoonlijk een bijzonder walgelijk advies.
Gadverdamme wat naar zeg.. Dat is echt geen fijn verhaal, net nu ik helemaal achter mijn beslissing stond. Het is allemaal zo spannend en moeilijk. Is deze collega ook maar kort naar afrika geweest en slikte hij malariapillen? Ik ga straks naar de bever om geimpregneerde broeken en shirts te kopen en petten met een net die ik over mijn hoofd kan doen zodat ik helemaal ingepakt zit. Pfff, het is echt geen goede timing dit! Abortus is voor mij inderdaad echt geen optie (maar ik snap je gedachtegang wel, hoor).
Ik vermoed dat hij geen medicatie slikte. Het is collega van een ander bedrijf dan mijn man maar wel in dezelfde sector. Ik geloof dat hij daar een week of 6 is geweest ivm een grote klus. Hij is daar ziek geworden en vrij snel overleden. Dit zijn wel uitzonderingen maar het gebeurd helaas wel. Ik schrok er wel van. Wij geven op het werk ook reisadvies en we hebben best weleens mensen die naar een malariagebied reizen maar die willen dan niks innemen omdat ze denken dat het allemaal wel mee zal vallen. Is sws niet mijn verantwoordelijkheid als ze het niet willen maar het laat wel weer zien dat het niet zomaar iets is.
Kan je voor je vakantie al een echo krijgen? Misschien fijn om te zien of het goed zit of niet. Ik kreeg op vakantie in Frankrijk een miskraam, die onzekerheid vond ik echt heel vervelend. Het geeft natuurlijk nog geen garantie, maar misschien heb je er iets aan?