wij hebben maar 3 slaapkamers en 2 kinderen, nu was ik er over na aan het denken hoe ik de kamer van de jongste in zou delen als zij ook een groot bed kreeg. haar kamer is namelijk niet supergroot. toen kreeg ik het idee om de meiden samen in een stapelbed te laten slapen. en van de kamer van de jonste een speelkamer te maken. maar van andere kant.. misschien is het ook wel fijn als ze gewoon hun eigen kamer hebben. wat zouden jullie doen?
Wij hebben 4 slaapkamers, 1 kind en 1 'gepland'. Onze slaapkamers zijn allemaal erg groot. Allemaal 21 of 24m². Op de 1e is 1 van ons en 1 van onze zoon. Op de 2e verdieping hebben we een logeer/-opbergkamer, waar ook de was droogt en de andere kamer is kantoor/studeerkamer. Nu kunnen we voor de tweede van het kantoor een kinderkamer maken, maar waarom eigenlijk? De kamer van onze zoon is groot zat om te delen. En waarom niet delen? Het is puur luxe dat ieder kind tegenwoordig een eigen kamer heeft, maar kindjes worden er echt niet slechter van als ze een kamer moeten delen. In elk geval voorlopig niet. Misschien juist gezellig voor ze! In jullie geval helemaal, want het zijn 2 meiden met maar 2 jaar verschil. Succes!
Ik zou ze allebei een kamer laten houden. Ze lopen om te spelen gewoon naar elkaars kamer denk ik! En dan bijv voor op de kleine kamer op den duur een hoogslaper!
Tja ik kies ook voor de eigen kamer. Een andere reden is de hoogslaper, hier ben ik altijd huiverig voor. is er voor de kleine kamer nog een mogelijkheid om ruimte te besparen? Je kunt keukenkastjes ook aan de muur hangen of de kledingkast op de gang maken. Misschien kun je in de grote kamer ook een speelhoek maken waar ze allebei kunnen spelen? Is dit met het oog op de toekomst of spelen ze bij jou al op hun kamer? Mijn dochter speelt altijd gezellig in de woonkamer waar ik een oogje in het zeil kan houden. Dat vind ik op deze leeftijd nog hard nodig!
Wij hebben de oudste twee ook samen op de kamer (3,5 en 2 jaar). Ze moesten de eerste paar nachten even wennen, maar nu is het helemaal normaal. Ze vinden het super leuk samen op de kamer. Ze slapen ook prima samen en slapen door elkaars 'geklets / gehuil' heen, omdat ze het gewend zijn. Ik had ze een keertje apart gedaan omdat we in principe wel genoeg kamers hebben en mijn zoontje zijn bed onder had gespuugd (hij was ziek), maar dat vond mijn dochtertje helemaal niet leuk. Ze vinden het juist leuk, vertrouwd om bij elkaar te slapen. Ik zie hier ook helemaal geen bezwaar tegen. Het idee van ieder een 'eigen kamer' is denk ik ook echt een luxe. Waar je uiteraard lekker van moet genieten als je dat wilt. Maar bij elkaar op de kamer is ook prima, en de kinderen zelf vinden het meestal juist wel leuk. Met tieners is het wel fijn als ze een 'eigen plekje' kunnen hebben, dus daar zou ik weer wat anders mee doen. Maar ik ga er even vanuit dat het om jonge kinderen gaat.
Ja het gaat om jonge kinderen en het is ook meer een toekomstplan, nu spelen ze uiteraard nog beneden. De oudste heeft het altijd al leuk geleken om samen te slapen. Ze zei gelijk toen we gingen verhuizen. Jaaa nu kan zusje bij mij slapen. Nou ja nu is het op dit moment nog ver van mijn bed show want het gebeurd pas op zijn vroegst over een jaar. Maar was gewoon benieuwd naar andere meningen.
Wij hebben onze oudste twee meiden (nu ruim 2,5 en 4 jaar oud) ook op een slaapkamer liggen. Annabel had al een vrij grote slaapkamer en Evelien hebben we ongeveer een maand voor de geboorte van Marjolein overgehuisd. Annabel was toen 2 jaar en 10 maanden en Evelien 1 jaar en bijna 5 maanden oud. Ik geloof dat we een weekje aangerommeld hebben voor ze aan de nieuwe situatie gewend waren. Annabel lag al in een eenpersoonsbed en Evelien hebben we in het cotbed erbij gezet, wel met spijlenwanden, want die was nog echt niet toe aan een peuterbed. Spelen doen ze gewoon beneden. Slaapkamers zijn bij ons alleen maar voor het slapen. Als ze wat ouder zijn, zal dat wel veranderen, maar ik wil ze voorlopig gewoon in de gaten kunnen houden. Van de zomer willen we de zolder gaan verbouwen, 't is nu een grote open ruimte. We willen dan vier kamers maken. Wat voor functie ze krijgen, zijn we nog niet over uit. Drie kinderslaapkamers en een werkruimte of twee kinderslaapkamers, een speelkamer en een werkruimte en dan een kinderslaapkamer op de 1e verdieping. De wasmachine en droger gaan in ieder geval weer terug naar de huidige babykamer op de 1e verdieping. Mocht er toch weer een vierde kindje komen, hebben we in ieder geval genoeg kamers.
Wij hebben ook 3 kamers maar ik geef ze wel beide hun eigen kamer, ik merk aan mijn kleuter dat hij het fijn vind om zijn eigen kamer te hebben. En ik zou ( als de mogelijkheid daar voor is ) ieder zijn/haar eigen kamer geven.