Na de zoveelste flutnacht vraag ik me echt af of dit wel normaal is. Mijn zoon heeft overdag weleens van die kuchjes maar af en toe lijkt het wel alsof het wat aanstellerij is. Maar 's nachts... man man.. hij wordt elke nacht wel een paar keer kuchend wakker en soms hoest hij ook een paar keer best erg. Hij valt daarna wel weer in slaap maar ondertussen worden wij natuurlijk ook elke keer wakker. Maar goed, overdag heeft hij weer bijna nergens last van. Er staat geen verwarming aan en overdag heb ik het raam open om te luchten. (tenzij hij 's middags slaapt, dan doe ik em even dicht) In een andere ruimte staat wel dag&nacht een roostertje open dus frisse lucht genoeg. We weten eigenlijk niet zo goed wat we ermee moeten. Of dat we ermee naar de dokter moeten o.i.d. Het 'probleem' is alleen dat ik bang ben dat ik weer met niks weg word gestuurd Iemand die dit herkent en/of tips heeft?
Is het echt kuchen, of een soort van keel schrapen? Ik herken het wel van mijzelf. Als ik het benauwd heb (heb astma) ga ik, ook in mijn slaap, kuchen. Althans, het zit een beetje tussen kuchen en keelschrapen in. Ik doe dit dan echt om de 10-20 seconden en kan dit volhouden tot mijn benauwdheid over is. Mijn vriend wordt er dan stapelgek van en ik heb het niet eens in de gaten.
Misschien helpt het om zn bedje een beetje hoog te zetten aan de kop zn kant? En kan natuurlijk geen kwaad om naar zn keel te laten kijken of zn longen te laten luisteren.
Duveltje: Het begint met kuchen en het gaat over naar hoesten, alsof hij iets ophoest zeg maar. Je krijgt bij het geluid het idee alsof hij dorst heeft. We hebben hem weleens wat aangeboden maar hij wilt niks drinken dus dat doen we ook niet meer. Salapio: Omhoog zetten van de kop z'n kant heeft weinig zin bij ons denk ik.. meneer ligt overal en nergens in bed
Ik zou inderdaad ook even naar de ha gaan. Misschien is hij toch benauwd... Vaak heb ik als ik slaap of rustig ben meer last van mijn astma dan wanneer ik bezig ben (tenzij ik me zeer inspan). Ik wil je niet ongerust maken hoor, wellicht is het een "gewoontekuchje", maar als hij echt wat benauwd is, is dat erg naar voor hem, en kan je er redelijk eenvoudig wel wat aan doen!