Vakantie Italië

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Vrolijkheid, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wie heeft er tips?

Volgend jaar einde zomer willen wij graag naar Italië. We hebben geen specifiek gebied in ons hoofd al lijkt ons aan of bij een meer mooi. We zijn met twee gezinnen (één met 1 kind van 2 en één met 2 kids van 3 en 1)

We willen:
    Een villa met zwembad en kindvriendelijk met in de buurt (liefst loopafstand) een supermarktje en in de buurt van een grotere plaats.

Of

Een huisje of eventueel luxe stacaravan (met eigen sanitair en bedden/slaapbanken) op een park zodat we naast elkaar een accommodatie kunnen huren. Dan is het leuk als het een kindvriendelijke park is met zwembad, animatie.

Wij zijn geen kampeerders dus we gaan niet in een tent of op een luchtbed. Dat is echt niets voor ons. Maar extreem luxe hoeft het ook niet te zijn maar we willen wel wat comfort. Prijs is nog niet echt van belang.

Wie heeft er leuke ideeën of tips?

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Mijn eerste vakantie in Italië was in Sarteano een herrlijke camping (er is er maar 1) met 3 zwembaden! Waarvan 1 gevuld is met bronwater en op de standaard temperatuur van 26 graden word gehouden. Het is een relatief kleine camping maar ontzettend netjes en als je een stacaravan hebt sta je ook niet hutje,mutje op elkaar!

De omgeving is daar super mooi! Het is in Toscane en afgezien dat het een klein plekje is Sarteano ben je wel makkelijk met de auto in de wat grotere plaatsen.
    Het mooiste wat ik heb gezien was Montepulciano een ouderwets dorp met heel veel kleine snuisterij winkels en natuurlijk de wijnwinkels :D Montepulciano staat bekend om zijn rode wijn ;) en het prachtige uitzicht. Maar even rijden en je zit ook in Sienna en met de trein naar Rome kan je ook gewoon. Ga je met het boemeltreintje ben je bijna anderhalf uur onderweg maar zie je het meest mooie landschap (is ook vele malen goedkoper) ga je met de sneltrein ben je met 30 a 45 minuten weer op het station maar betaal je serieus de hoofdprijs voor (al was het na een dag slenteren in Rome en zeer vermoeide voeten die 100 euro wel waard :D)

Mocht je toch een iets grotere camping zoeken dan is figlini Valdarno ook een aanrader. Is een echte familie camping (je staat wel dichter op elkaar) maar de animatie etc is daar wel meer wat ik begreep (hadden toen nog geen kinderen) en de ijssalon is super!!! Omg die was echt goed!!!
    Met de trein ben je ook zo in de grotere plaatsen en een winkel zit op 5 minuten rijden (dorps winkel (COOP meen ik) of 10 a 15 minuten en dan ben je in een grote supermarkt. In de week dat we daar zaten zijn we bijna niet weggeweest omdat het toen 38 graden was en we merendeels in het zwembad lagen.

Qua natuur en rust is Sarteano echt een aanrader.
    Hou je van grote steden bekijken en massa dan is Figlini Valdarno een aanrader. Allebei in Toscane.
    En als je foto's wil zien kom je maar een bakkie doen haha ;)

3. Vrolijkheid

Oh wauw wat een uitgebreide reactie, superleuk! Thanks! Ik ga zelf even googlen en wie weet kom ik nog even terug op die foto's ;) haha!

4. wachtend

Kuch zijn maar euhm 500 foto's in totaal maar wij hadden de excursie erbij naar het Vaticaan (super mooi maar niet haalbaar met kleine kinderen erbij zeg ik heel eerlijk)

5. Vrolijkheid

Dat scheelt Vaticaan ben ik ooit al geweest tijdens een stedentrip Rome. Zou ik idd ook niet met kids doen haha (nou ja niet op deze leeftijd)

6. wachtend

Haha euhm nee geen goed plan! Ik denk ook serieus dat als we het al halen tot de Sixtijnse kapel met mijn heerlijke peuterpuber zonder eruit gezet te worden, dat dan wel gaat gebeuren ;) :D
    Silence please!!!!! No pictures!!!!

Ach er zijn nog meer dan genoeg mooie dingen te zien in Italië en ooit gaan we wel weer terug ;) volgend jaar maar lekker naar Ameland en naar Dublin voor de Bul uitreiking van mijn man.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier hele goede ervaring met Canalini Blue.
    Vooral de Rivièra del conero is echt een aanrader. Zo mooi!

8. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Gardameer...
    volop te doen voor kleintjes...
    En vanuit daar kun je naar Verona, Venetie en hele leuke plaatsjes aan het meer.. (sirmione, peschiera...)

9. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Oh Italië heeft zoveel geschikte campings!

Aan een meer: Camping Cerquestra, Lago Trasimeno. Echt prachtig gelegen, wel wat kleiner zwembad maar ben nog nooit op een camping geweest waar zoveel werd georganiseerd als daar. Omgeving is schitterend, Asissi, Perugia, allemaal leuke stadjes om eens te bezoeken. Met de boot de drie eilandjes bezoeken in het meer is ook super.

Twee campings in de buurt van Rome: Camping Fabulous en camping I pini Family park.
    De eerste is een grote camping met superverbinding naar hartje Rome zelf (bushalte voor de camping, in 30 min sta je in het centrum). Leuke camping, mooie zwembaden met zachte bodem. Goede animatie.

Tweede camping is wat kleiner (is overigens van dezelfde "eigenaar"), maar ook top zwembad (ook zachte bodem), super animatie, goed restaurant. Ligt wat verder van Rome vandaan maar perfecte treinverbinding. In 45 min sta je in Rome. Overigens ook met de auto te doen, hebben we 1x gedaan.

Toscane: camping Albatros: wij vonden het te groot (Nederlands dorp bijkans), maar wel heel veel te doen. Ook weer van dezelfde "eigenaar" als de vorige twee. 7 zwembaden, ook weer met dezelfde zachte bodem. Er wordt mega veel georganiseerd. Grote supermarkt op de camping zelf aanwezig (maar duur!). Pisa, Lucca, Siena, Florence goed te doen met de auto.

Afgelopen zomer hebben we op Spina Village gezeten (Adriatische kust). Absoluut een mooie camping met mooi zwembad, maar na een week vertrokken doordat de camping een fout had gemaakt met onze boeking. Dus helaas wel met een nare bijsmaak. We zijn overgeplaatst naar een andere camping bij Caorle (250 km hoger gelegen), Camping Laguna Village. Ook een supermooie camping, aan zee gelegen. De Bali stacaravans van Vacansoleil zijn echt het toppunt van luxe!!!!! Beide campings zijn goede uitvalsbasis voor een bezoekje naar Venetië. Vanaf Laguna Village pak je de boot vanaf Punta Sabbione, dat is echt zo gaaf!

Verder zijn wij ook al drie keer op Camping Centro Vacancez San Marino geweest. Dat ligt dus in het kleine republiekje San Marino, dat zelf weer in Italië ligt (vlak bij Rimini, Adriatische kust). Een bescheiden camping met een aardig zwembad (niet spectaculair). De camping is halverwege de berg gelegen, dus je hebt naar beneden toe een schitterend uitzicht over de stranden van Rimini en naar boven toe een schitterend uitzicht naar San Marino-stad (dat bovenop de berg ligt). Echt, San Marino was mijn eerste ervaring met Italië zeg maar en ben er verliefd op geworden. Het ligt zo spectaculair! Maar met kleine kinderen mss wel een pittige klim door de straatjes! De stranden van Rimini zijn super, wel mega toeristisch natuurlijk. Een heerlijke boulevard waar we tussen de middag altijd gingen lunchen. Douches en wc's gewoon aan het strand.

In zijn algemeenheid: in Italië zitten de supermarkten bijkans op elke hoek van de straat, is mijn ervaring tot nu toe (en ik ben al een keer of 10 geweest).

ja, ik ben een mega italië fan, wij gaan aankomende zomer 3 weken naar Camping Le Capanne in Toscane. Nog nooit geweest, maar het lijkt ons wel heel leuk. Onze eerste keuze was overigens camping Isolino bij lago Maggiore, maar die bleek toch te ver boven ons budget uit, zelfs in een huurtent. Onze voorkeur gaat altijd uit naar stacaravans, maar hebben al een paar keer voor een huurtent gekozen simpelweg vanwege het belachelijke prijsverschil op drie weken. Dit jaar scheelt het ons met een stacaravan € 1100 op 3 weken. Wij zitten dus nu in een tent! :D

Maar ik begrijp heel goed dat je dat niet wil. Op alle campings die ik heb genoemd, heb je altijd de keuzes uit stacaravans en huurtenten (soms ook die superluxe huurtenten, "glamping". echt heel gaaf maar bespottelijk duur). Overigens zou je voor de gein eens moeten kijken naar een tent, krijg een beetje het idee dat je een verkeerd beeld hebt van de huurtenten. Er zit gewoon een keuken in met koelkast, je hebt normale bedden e.d. Over het algemeen heb je geen eigen badkamer, maar een aantal tegenwoordig ook weer wel. Ik heb het niet als storend ervaren, ik hoefde nl dus ook niet mijn eigen badkamer schoon te houden. Het verblijf in een huurtent heb ik tot nu toe altijd meer als vakantie ervaren dan in een stacaravan, omdat ik daar toch altijd wat meer aan de poets was! :D

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Kuki, als je dan toch richting Rimini gaat zou ik over die hele mooie ( en na rimini rustige ) snelweg nog even 2 doorrijden tot Sirolo.
    Zo ontzettend mooi, en amper buitenlandse toeristen.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    @kuki Le capanne stond ook op ons lijstje, ziet er mooi uit.

Wij hebben net geboekt voor toscane, valle gaia. Ben er nog niet geweest, maar krijgt een 8.5 en niet al te groot.

12. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben in San Quirico dʼOrcia gezeten.
    Wat een prachtige omgeving!

Diverse villa's met zwembaden daar!
    Ze zoeken op booking.com en daarna contact opnemen via hun website voor een boeking:)

13. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb dit jaar onze vakantie in Italië geboekt via myitaly.com. Ik heb 2 agriturismo's geboekt, waarvan één samen met mijn ouders (wel eigen voordeur). Die website die ik noemde heeft hele mooie accommodaties, maar het is wel aan de prijs. Ik geloof dat we rond de € 1000 per week kwijt zijn. Dan heb je wel een eigen appartement op de begane grond met twee slaapkamers en eigen terras, gedeeld zwembad en restaurant. Het enige nadeel van die website is dat ze werken met nummers in plaats van namen, waardoor je niet online prijzen kan vergelijken.

Sowieso ben ik fan van de wat luxere/modernere agriturismo's in Italië. Wel de sfeer en omgeving, maar toch ontspannen en privacy. Dat laatste mis ik absoluut op een camping.

14. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Oh wij zijn nooit lager gegaan dan Riccione, moet ik bekennen. Wie weet als wij nog eens weer in die buurt komen. Ik wil zeker nog eens richting de Marches! Dank voor de tip!

15. Vrolijkheid

Oh wauw wat een tips. Thanks ladies! Van het weekend ga ik ze allemaal googlen en naast elkaar leggen en dan een mooi overzichtje maken :)

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #16 maansneeuw, 9 dec 2015
    Laatst bewerkt: 9 dec 2015
    Wij hebben een aantal jaar terug echt een toptijd voor heel lage prijs gehad in Buti (Monte Serra), in een groot huis bovenop een berg. Was echt prachtig. Beetje afgelegen maar echt prachtig.
    Redelijk dichtbij Lucca en Pisa.

(Volgens mij was het deze: https://www.homeaway.nl/vakantiewoning/p2308324, maar ik weet het niet helemaal zeker, het had toen geen zwembad)

Hm bedenk nu dat dit misschien wel meer iets voor wat oudere kinderen is. Mijn broertje en ik waren toen volgens mij 17 en 15.

17. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

18. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.703
    2.382
    113
    Aan het Gardameer: Gasparina Village (Vakantiepark Gardameer: het vakantiepark aan het meer in Castelnuovo del Garda | Gasparina Village). Wij gaan komende zomer voor de 4e keer. De appartementen (begane grond of 1e verdieping) zijn gelegen rondom het zwembad. De appartementen zijn niet luxe, gewoon netjes. Maar in principe leef je toch buiten. Maar waarvoor wij teruggaan is de opzet rondom het zwembad. Zeker als je kinderen hebt die nog slapen 's middags: je kunt met de babyfoon aan het zwembad gaan liggen. Het zwembad is juist voor jonge kinderen heerlijk. Er is ook een restaurant dat prima is en niet duur (afhalen is ook mogelijk). De kinderen kunnen lekker spelen op het gras en in het speeltuintje. In het hoogseizoen zijn er genoeg kinderen om mee te spelen. Er is ook animatie, maar wel alleen Duits plus een kinderdisco 's avonds. Rondom het Gardameer is voldoende te doen.

Dit jaar zijn wij naar Le Capanne aan de Toscaanse kust geweest (waar Kuki komend jaar naar toe gaat). Voor ons de eerste keer in een stacaravan op een camping, is ook goed bevallen. Wij hadden een Elba Charme caravan van de camping zelf, dat zijn de luxere stacaravans. Maar het ligt er wel aan wanneer je gaat want die zijn niet goedkoop. Wij waren eind augustus dus het viel wel mee voor ons. Overigens is Gasparina ook niet goedkoop als je echt in de hoog hoogseizoen weken gaat. Maar wij hebben het ervoor over.

19. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wij gaan dit jaar voor de 8e keer op rij naar het gardameer. Camping bella Italië in peschiera del garda. Top voor de kinderen. Het is meer een vakantie park dan een camping vind ik zelf. 5 zwembaden, een speelplaats met allemaal springkussens, een speelplaats met botsbootjes, quads, een treintje en trampolines. Ook zijn er diverse "normale speeltuintjes met glijbaan schommel enz. Op loopafstand van het meer. 4 restaurants, supermarkt, groentewinkel, en diverse andere winkeltjes op het park. En je kunt kiezen voor verblijf uit hotel, appartement, bungalow, stacaravan of luxe tent. Zelf ben ik wel toe aan een keer wat anders maar omdat onze zoon en mijn neefjes de weg daar nu kunnen dromen en het zo gigantisch naar hun zin hebben elk jaar blijven we toch nog even teruggaan de komende jaren.

20. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Wij vonden Villaggio a Mare bij Caorle super. Heel erg mooie huizen, kleinschalig, fijn zwembad, leuke speeltuin!

Deel Deze Pagina