Zo te zien ben ik blijkbaar al heel vaak naar een code geel land geweest . Zuid afrika, diverse landen in midden amerika en diverse landen in zuid amerika. Ik zou zelf met name kijken naar hygiëne en veiligheid.
Ik ken ook iemand die net niet is neergeschoten door een racist, "gewoon" op de parkeerplaats van Wal-Mart. Mij maak je niet wijs dat de VS een veilig land is terwijl nota bene iedereen wapens mag bezitten. Dus wat veilig en onveilig zou zijn, is natuurlijk relatief. Vind het wel opvallend dat het groene deel (nagenoeg) alleen de westerse rijke landen zijn, terwijl er ook gele landen bij zitten waar de criminaliteitscijfers juist een stuk lager liggen dan in de meeste groene landen. @humptydumpty, ik woon in Tunesië, nabij de Algerijnse grens.
Dat weet ik, daarom vond ik het zo opvallend dat dat hele land groen gekleurd is, ze hadden het ook per staat of zo kunnen doen misschien? Het ging om St Louis trouwens. Ze had het graag van tevoren geweten dat je daar zowel 's nachts als overdag niet veilig over straat kunt.
Ik wist niet eens dat er groene landen bestonden . Over code geel zou ik me geen seconde druk maken. Wij gaan rondtrekken in Zuid-Amerika en mijden uiteraard rode gebieden, maar komen er wel vlakbij.
Is het niet zo dat een gebied een bepaalde kleurcode krijgt afhangt het land waaruit je reist. Dus b.v. is Europa groen (voor Nederlanders) doordat Nederland (of de EU) er een "groen" etiket aan heeft gegeven. Misschien omdat de gevaren in die landen min of meer gelijk zijn aan de gevaren in je thuisland. Als je uit Mexico of China komt krijg je misschien een andere kaart te zien?