wij hebben al meteen eigen paspoortjes voor onze eigen kids omdat het teveel nadelen heeft om alleen in je eigen paspoort te hebben mocht er wat gebeuren.. je mag dan officieel geeneens reizen, mijn schoonmoeder woont half in Belgie (in het weekend hebben ze daar een huis in de bossen) en die moet ook gewoon even met ze naar de winkel kunnen zonder mij of mijn man, dus is wel zo handig.. Wel keicute van die kleine babykopjes in het paspoort lijkt voor geen meter meer die van onze zoon maar hij is gewoon nog geldig hoor, pasfoto's maken was ook erg leuk met 6-7 weken oud..
wij hebben meteen gekozen voor een eigen idee, wij gaan over een maand op vakantie en hebben de idkaart vorige week aangevraagd. bij ons kost bij schrijven trouwens 21.70,- per paspoort,( die 8a9 euro wat iemand hier zei is wel heel goedkoop dat is bij ons echt neit) wij wonen 5 km van duitsland,ons zoontje moet met beiden de grens over kunnen... dus hij zou in beiden paspoorten gesschreven moeten worden, en dat is net zoveel geld als eigen id-kaart. dus veel makkelijker.
8 euro nogwat betaal je hier (utrecht) bij bijschrijving in een nieuw paspoort. Bijschrijven in een bestaand paspoort kost ook iets van 20 euro. Dus dat klopt wel ongeveer.
Ja dat kan, maar dan moeten de ouders elkaar toestemming geven. Leuk als je ex je geen toestemming wil geven:x Mag je lekker in Nederland blijven met de kleine! Daar moeten ze toch maar eens wat op verzinnen hoor.
mijn broer heeft dat met zijn ex(vriendin) ze zijn nu 2 maand uit elkaar, ze zegt tegen mijn broer dat een kind maar in 1 paspoort geschreven kan worden, ze gaat dus geen toestemming geven. wel sneu hoor... zij heeft nooit geen geld in gebracht,werkte niet ging niet naar school ( 18 jaar) en hij maar werken en echt alles betalen, voor haar voor hem voor zijn dochter ( moet natuurlijk ook dat snap ik ) maar daarbij ging ze nog eens 4 avonden in de week stappen met vriendinnen en kwam daar 2avonden van in de week stoned thuis.... en heeft hij altijd voor zijn dochter gezorgt.. en nu... mag hij haar bijna niet zien en niet bijschrijven in het paspoort... vind zulk soort dingen dan weer lullig als je toestemming moet vragen... want zij gaat nu toch extra dwarsliggen...
hier in roermond kost bijschrijven ook rond de 20 euro.. maar ik heb van de week gevraagd wat een ID kaart voor baby ging kosten in januari.. en dat zou rond de 10 euro zijn.. nu kost ID ook rond de 40.. dus ik wacht nog even paar maanden.
Mijn man is er ook ingetuind. Hij heeft getekend voor haar, en nu wil ze niet tekenen voor hem:x Wij kunnen dus niet met de kids op vakantie in het buitenland, of gewoon eens lekker Duitsland in. Ze is bang dat we de kids ontvoeren naar het buitenland. Tuurlijk, kids op het paspoort en snel wegwezen
ja indd !! zo belachelijk..!! alsof je echt weggaat met de kids en gewoon niet weer komt, maar ik hoop dat ze er wel wat op verzinnen want wij wonen maar een paar km van duitsland en het is wel fijn als hij ook daar gewoon heen kan met zijn dochter wanneer ze bij hem is.
ik vroeg van te voren mag hij lachen? want hij hoeft mar een camera te zien en lacht..ik heb een KEI leuke foto op zijn idkaart..iedereen lacht als ze die foto zien.. was ook goed, kleine kinders kun je niet instrueren he..