darmkrampjes

Discussie in 'Verzorging' gestart door baard, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baard

    baard Actief lid

    9 jul 2006
    196
    0
    0
    verzorgende
    hallo Allemaal

    ik begineen beetje radeloos te worden, ons kleine meisje is nu 3 weken maar heeft volgens mij enorm veel last van darmkrampjes.
    ze stamt dan met haar voedjes en kronkelt in elkaar en krijst heel hard.
    ze laat ookenorm veel scheten.
    nu is ze al van 9 uur vanmorgen tot nu half 2 aan het krijsen, als ik ze pak is het even wat minder maar zo gauw ik haar in de box of in bedje ligt begint het weer.
    tuitje helpt ook niet die spuugt ze uit.
    heb al een kussen gekocht om haar op haar zij te leggen, maakt ook weinig uit.
    heb ook sina baby druppels gehaald, maak took niet uit.
    heb nu de difrax flessen, op advies van het consulatie bureau ga ik straks eens een avent fles proberen.
    wat moet ik verder nog doen.
    ben echt bang er gek van te worden.
    ben ontzettend moe en wil graag eens wat bij slapen maar als zij zo krijst gaat dat niet.
    zie het even niet meer zitten.
    hebben jullie tips?

    groetjes deb
     
  2. stitch

    stitch Fanatiek lid

    24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    misschien helpt het om haar op haar buikje over je onder arm te leggen.
    ( hoofje naar je hand toe)
    bij ons werkte het niet maar misschien bij jouw wel, het is het proberen waard.
    succes!

    groetjes susanne
     
  3. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Zo heb ik uren met Lotte rondgelopen/gezeten en hoewel het niet altijd hielp..het is wel geruststellend voor zo'n kleintje.
     
  4. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik kan maar 1 ding zeggen.. Sab simplex tegen de krampjes.
    als je even met de zoekfunctie op sab simplex zoekt dan kan je er een hoop over vinden!

    Echt een aanrader.. heb het zelf ook bij allebei mijn kids gebruikt!
     
  5. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem. Uren huilde Merel, schoppen, in elkaar krimpen, echt krijzen.... zo zielig om te zien!

    Wij zijn op aanraden van het consultatie buro begonnen met inbakeren.....en het HELPT! Ze huilt nu even een paar minuten voordat ze in slaap valt. Als ze wakker is zijn de krampjes wat minder, eet ze rustiger en meer. Voor onze kleine is dit echt de uitvinding van de eeuw. Nu kan ze zich overgeven aan de krampjes in plaats van zich er zo hevig tegen te verzetten.

    Succes ermee....
     
  6. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik weet niet of je fles of borstvoeding geeft. mijn schoonzus haar zoon had ook vreselijke darmkrampjes. zij is toen overgestapt op bar le duc bronwater, en van de ene op de andere dag waren de heftige krampen weg.

    Ik geef borstvoeding en probeer kruidig eten en cafeine te vermijden. zo af en toe heeft hij nog een kramp maarja dat is acceptabel.
     
  7. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    In de tijd dat de krampjes van Yasmine zo hevig waren gebruikten we ook geen gewoon kraanwater maar barleduc ivm eventuele kalk in het kraanwater.
    Verder zijn we toen overgegaan op Omneo, wat ook iets hielp.

    Maar alles bij elkaar is het denk ik gewoon een erg vervelende fase waar ze doorheen moeten.
    Een niet te warme kruik op haar buikje (zo'n zachte kruik) als ze bij je in de buurt ligt kan ook ontspannend werken.

    Probleem is vaak dat ze zich zo ontzettend drukmaken waardoor de krampjes alleen maar erger worden. Dus alles wat ontspant kan al helpen.
     

Deel Deze Pagina