5 uur vliegen met een dreumes... zucht... :S

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Elegance, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo meiden,

had al eerder gepost dat we op vakantie gaan met een dreumes.. gelukkig heeft mijn man 2 weken vrij en hebben we besloten de laatste week op vakantie te gaan.. we willen as zaterdag of zondag vertrekken..

maar waarheen?

het lijkt overal slecht weer te zijn.. vrienden van ons zijn 2 dagen geleden teruggekomen uit tenerife... ze hebben alleen maar bewolking gezien en zelfs een paar dagen regen! het was veel te koud om op het strand te liggen..
    turkije.. ook niet al te beste weersverwachtingen..
    mallorca/ibiza/sevila/malaga/valancia evenals voor de tijd van het jaar is het daar ook zelfs een stuk kouder en wordt er ook niet heel mooi weer voorspeld.. dus wat blijft over...
    egypte? en dat is al 5 uur vliegen!!!

we willen en moeten er echt even uit.. en we willen ook echt zon en zee en strand.. normaliter is het veel mooier weer in europa en zeker op de canarische eilanden..

ik weet niet eens wat mijn vraag precies is.. ik weet alleen niet of dat wel te doen is met een niet stilzittende dreumes.. 5 uur vliegen!

iemand ervaringen? :D

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben vorige week teruggekomen van fuerteventura en het was echt super lekker weer. Geen 30 graden ofzo maar gewoon lekker om naar het strand te gaan of bij het zwembad te liggen. We hadden wel 1 dag zo veel wind dat het niet meer zo lekker was maar verder was het heerlijk!

3. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Wij zijn vorig jaar naar Curacao geweest, Jongste zoontje was toen bijna 2! dikke 9 uur vliegen is dan een lange zit maar het is maar hoe je je er op insteld. Als je zelf rustig blijft en geduldig ben je al een heel eind! Wij hebben namelijk ook zo eentje die liever niet stil zit. Je moet er wat voor over hebben hahaha... Succes met uitzoeken waar de reis heen gaat!!

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter zit trouwens nooit stil maar het is me echt 100% meegevallen. Ze heeft zelfs op mijn mans schoot geslapen en dat doet ze echt nooit.
    wij hadden mijn dochter van bijna 2 en mijn zoontje van 8 weken bij ons en moesten achter elkaar zitten (ivm zuurstofmaskers die daar dubbel zitten). Maar het is echt wel goed gegaan.

5. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    was het daar al een beetje zwemweer? en welk hotel/app zijn jullie geweest?

ik zit nog steeds in de twijfel modus en kom er niet uit..

hurghada, zon en zwemzeker.. maar 5 uur vliegen...
    fuertaventura, veel wind/wolken en beetje regen.. 4 uur vliegen..

ik kom er niet uit, mijn man ook niet.. we willen natuurlijk het allerbeste voor onze kleine man.. maar we willen ook niet dat het te koud is om te gaan zwemmen.. dan hebben we nog niet veel..
    dus als iemand weet of het al zwemweer is, graag! ;)

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Volgens mij zijn de Canarische Eilanden ook 4.5 uur vliegen (heb even gecontroleerd op Transavia.com) dus dat scheelt bijna niks! Als je dan zonzeker wil zijn en je denkt aan Egypte, dan is dat bijna geen verschil.

7. sjors75

sjors75 Niet meer actief

wat denk je van de algarve? zwemmen in zee is nog redelijk fris, maar in de zwembaden lukt prima, rond de 25 graden heerlijk toch

8. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    leek me ook helemaal leuk, maar de weersverwachtingen voor volgende week zijn daar ook slecht.. 3 dagen regen, wolken en onweer.. dat vind ik dan weer zonde als je er maar 7 dagen bent ;)

maar bedankt voor de tip! :):)

9. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    waarom blijf je niet in Nederland. Het wordt hier goed weer. En boek je een centerparc huisje met tropisch zwembad. Kun je lekker een beetje fietsen en lekker wandelen en zwemmen. Misschien is de Huttenheugde iets, daar ligt namelijk plopsaland naast. Dus heb je gelijk een alternatief voor als het regent. Voordeel is dat je niet lang hoeft te vliegen, je met eigen vervoer bent en waarschijnlijk goedkoper uit. Waarom verweg als nederland eigenlijk het beste weer heeft.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    in fuerteventura kon je gewoon zwemmen hoor. Het was lekker warm. Het is daar in de winter ook warm he dus je kan zowieso in de zee zwemmen want het water is al lang opgewarmd. Mijn dochter heeft elke dag gezwommen.

Ik zou trouwens even kijken hoe je vliegt dan met 4 uur want op de heenweg was het bij ons 4 en een half uur en op de terugweg 5 en een half uur want dan maakte het toestel een tussenlanding op lanzerote...

11. Damyar

Damyar Niet meer actief

Lastig zeg, hier zijn wij gewoon altijd met vakantie gegaan hoe klein ze ook zijn , zowel auto als vliegreizen en wonderbaarlijk waren ze altijd rustig. Terwijl de kids hier ook echte wiebelkonten zijn.

Destijds dat wij zijn geweest, raadde het cb me nog wel aan om voor onze zoon een inenting te halen voor hepatitis.

Alvast een hele fijne vakantie toegewenst.

12. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    we gaan toch zo boeken naar hurghada.. de weervoorspellingen zijn echt niet gunstig nu.. en een vriendin heeft me overgehaald ;) (als je nu meeleest ja jij :p)

wat maakt het ook uit, 4-5 uur vliegen.. stress zal de kleine toch hebben.. die wil nml niet op de schoot zitten.. en center parcs hebben we gedaan in augustus vorig jaar.. dat was het weekend dat het zo gigantisch stormde en koud was.. zaten we dan 5 dagen aan het huisje/zwembad gekluisterd.. en ook nu zijn de vooruitichten maar 17 graden.. en dat is toch net iets te koud om gezellig iets buiten te doen..

dus we gaan gewoon.. ik draai maar de hele dag mijn knop in mijn hoofd om als er allemaal doemscenario's omhoog komen en den dan maar weer.. boejuh.. we gaan gewoon! :)

wat betreft de inentingen die hebben we dinsdag al genomen, de hep a en b.. en ook heb ik zijn id al laten maken :)
    alleen nog de reis boeken! dat gaan we ook zo doen.. en dan als de wiedeweerga het koffer inpakken...

*boejeh we gaan gewoon* hihihihi

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    leuk hoor dat je daar heen gaat.

ik heb egypte ook overwogen. Maar persoonlijk wil ik liever niet naar die regio nu het zo onrustig is. Maar het zal vast helemaal goed gaan!
    Ik zou wel potjes meenemen voor de kleine want ik vond een paar jaar geleden het eten in egypte echt super slecht (heel veel toeristen krijgen buikloop daar)

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Heel goed, gewoon doen! En gewoon denken dat je vakantie op Schiphol al begint....als jij rustig bent, is je kind dat meestal ook.

15. sjors75

sjors75 Niet meer actief

veel plezier in Egypte, maar hier in de algarve hebben we alleen zondag en maandag regen en daarna loopt de temperatuur op naar 30 graden heerlijk dus

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Weersvoorspellingen Tenerife zijn voor volgende week hardstikke mooi. 24 a 25 graden!

Egypte zag ik dat het al snel tussen de 30 en 35 graden kan worden.
    Maar door de onrust die daar toch nog is zou ik niet voor Egypte gaan.

Wil jullie een hele fijne vakantie wensen.

17. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Een dreumes jonger dan twee jaar mag tijdens de vliegreis op schoot zitten en in dat geval hoef je geen ticket te betalen, maar heel eerlijk? Ik zou er niet aan beginnen, 5 uur op schoot. Als je bijv naar Egypte gaat zou ik een eigen stoel voor de kleine regelen, want dat is veel te lang op schoot, nadeel is dan natuurlijk dat je gewoon de volle mep voor het ticket van de kleine betaald. Persoonlijk zou ik helemaal niet 5 uur willen vliegen met een dreumes.

Onze zoon was bijna twee toen hij voor het eerst mee ging vliegen, naar Mallorca en op schoot op de heenweg. Dat was voor mij de max, 2 uur vliegen met een kleintje op schoot. Terug had hij gelukkig een eigen stoel, wat een wereld van verschil!

18. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik lees dat je gaat... succes, jij liever dan ik :D
    Ik heb mijn zoon (die met zijn teletubby op het hoofd van de meneer voor ons zat te rammen, heel genant) stil gehouden door een zakje m&m's mee te nemen en hem er telkens 1 te geven :). Hij zat de hele tijd het schuifje voor het raampje open en dicht te doen, en maar te piepen en te mekkeren dat hij op schoot moest zitten... dus voor mij was 2 uur meer dan zat. Respect! En veel plezier natuurlijk ;)

19. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    m&m's kan hij nog niet eten, hij is net 1 jaar ;)..
    we hebben een nachtvlucht.. dus veel eten is er misschien niet bij.. we hebben gisteren nog een buggy gekocht die kan liggen.. we hadde de quinny zapp als buggy en die kon niet liggen en we konden een stoeltje kopen voor erop zodat hij in zit/ligstand kon gaan en die is zo onhandig.. kun je niet inklappen en stoeltje moet je los vervoeren van het toestel.. dan zouden we ook net zo goed de grote kinderwargen kunnen meenemen.. maar nu kan hij iig al liggen als we op het vliegveld zijn..
    en dan maar hopen dat er naast ons een plaatsje vrij is waar hij kan zitten/liggen.. we zullen het zien en beleven..

ik zie ook nog allemaal doemscenario's voor me.. wat er allemaal mis kan gaan.. maar goed.. ik lees dat veel mensen stress hebben om te vliegen.. en ook voor de hygiene.. we doen ons best en meer kunnen we niet doen.. ik hoop dat ik vandaag nog een beetje aan het idee kan wennen dat we nu vakantie hebben.. nu voelt het alleen nog maar als stress en zenuwen..
    een goede vriendin van me zei, je neemt alles mee, neem je ook jezelf mee. vond dat overigens wel een hele goede opmerking.. door al het geregel ben ik niet bezig met genieten maar alleen met zorgen..
    ik lees dat dat voor de meesten ook herkenbaar is :)

volgende week zal ik hier wel een verslagje doen hoe het bevallen is! ;)

20. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij hebben een vliegreis gemaakt van 10 uur toen onze oudste 3,5 was en de jongste 10 maanden. Ging prima! Het klinkt misschien heel makkelijk, maar gewoon rustig blijven en go with the flow!

Fijne vakantie!

Deel Deze Pagina