Speelgoed inzamelen voor de voedselbank! Wie doet er mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lt20, 10 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hoi meiden,

We zijn de boel boven aan het opruimen/ opknappen.

Nou heb ik zo ontzettend veel speelgoed wat nog prima is maar niet meer mee wordt gespeeld. Dus ik dacht misschien kan ik het naar de voedselbank brengen voor de decembermaand.

Weet iemand of ze hier open voor staan? En heb je toevallig nog speelgoed over waar niet meer mee gespeeld wordt?

Ik ben bereid om het evt bij je op te halen en weg te brengen (woon zelf nabij Den Bosch dus het moet niet te gek zijn qua afstand)...

Liefs lt20

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het moet nieuw zijn en in originele verpakking.
    Vorig jaar ook zolder opgeruimd en hun gebeld. Ze hadden er dus geen belang bij.

Nu gaat dochter spulletjes verkopen voor SR2013.

3. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Wat een ontzettend goed idee van je! Jammer dat het nieuw moet zijn en in originele verpakking. Als je nog een ander doel vindt doe ik mee.!

4. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
  5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Dat meen je niet? Wat jammer zeg!

6. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Iemand een suggestie?

7. Imensa

Imensa Niet meer actief

Zijn ook wel een mensen die richting kerst naar polen en omstreken gaan. weeshuizen etcetc..

8. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Die mensen gun ik het van harte maar er zijn helaas genoeg gezinnen hier in Nederland die het ook niet breed hebben en dus geen cadeautjes kunnen kopen...

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
  10. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Die verkopen het toch weer?

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja ... Dat is toch niet erg? Ze verkopen het voor een habbekrats en heeft iedereen die het financieel moeilijk er wat aan, maar niet naar een voedselbank kunnen ...

12. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Blijf van me lijf huis of voor een stichting voor tienermoeders

13. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Daar heb je een punt.

14. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Dank je, ik zal eens kijken of dat hier in de buurt is.

15. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Weggeefwinkel misschien ook nog.

16. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Volgens mij had Q-music ook zo'n cadeau inzamelactie
    Kan hier iig ook geen kwaad eens de speelgoedbakken om te kiepen ;)

17. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Goed initiatief!
    Hier heb je een soort kringloop die speciaal bestemd is voor de mensen die ook afhankelijk zijn van de voedselbank. Zij kunnen die spullen dan gratis meenemen. Weet niet zo goed hoe dat heet, kledingbank dacht ik. En bij mijn weten hoeft t daar niet nieuw te zijn.
    Kringloop zou ik in deze situatie niet zo gauw doen aangezien daar echt niet alleen mensen shoppen met een kleine portemonnee. Het komt dan ook heus goed terecht hoor, maar als je het echt graag bij de mensen terecht wilt laten komen die het echt krap hebben, zou ik nog even iets verder zoeken.

Vind het erg lief van je dat je iets op touw wilt zetten! :)

18. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Mooi idee!

Kringloop zou ik ook echt niet doen. Hier in emmen betaal je je inmiddels ook scheel aan dingen. Vind het niet echt meer een winkel voor mensen die weinig te besteden hebben. Voor sommige kleding vragen ze bijv al tussen de 15/20 euro en meubelsstukken zijn als snel 75/150 euro. Dat vind ik echt geen habbekrats meer en belachelijk veel geld voor spullen die ze krijgen.

Maar zou ook niet weten waar je er anders mee terecht kunt. Hopelijk komener nog goede ideeen bij.

19. sjak

sjak Niet meer actief

Op Facebook heb je ook vaak minima-hoekjes of weggeefsites. Zo heb ik al mijn dochter haar kleertjes aan een mama met heel weinig gegeven. Ze zou waarschijnlijk ook heel blij zijn met speelgoed.

20. Hier werken de kringloop en de voedselbank samen; als je iets naar de kringloop brengt en het wordt verkocht, gaat de opbrengst naar de voedselbank.... Win-win-situatie dus, want 1. je speelgoed komt bij mensen terecht die geen nieuw speelgoed kunnen kopen 2. het geld dat daarmee verdient wordt gaat ook nog eens naar mensen die het financieel slecht hebben...

Deel Deze Pagina