Ik heb dus een persoonlijke OV aangevraagd. Nu kwam ook de optie, automatisch opwaarderen langs. Dit heb ik dus niet aangevinkt. Achteraf denk ik, misschien was dat toch best handig geweest. Waar ik woon, is niet echt zo'n oplaadpunt in de buurt. Zou dus eerst een heel gedoe hebben om dan eindelijk met de bus te kunnen gaan. Ik had er voor gekozen het niet aan te vinken, omdat ik weleens hoor dat ze met een OV soms meer afschrijven dan nodig was. Klopt dit? Wie heeft goede ervaringen met het automatisch opwaarderen, en klopt het ook altijd met de afstanden etc? En kun je het ook weer uitzetten zonder problemen? Zat eraan te denken het aan te zetten, dat er elke x 10 euro word bijgeschreven als ik op 0 euro kom te staan.. goed plan?
Hier heeft man een persoonlijke ov. Hij laadt hier automatisch met 20 euro op. Welk bedrag is afhankelijk wat je nodig hebt om te reizen. Hier is dat elke keer 15 euro. Vandaar de 20 euro. Nog geen problemen gehad dat de afschrijvingen niet kloppen. Wel dat de afschrijvingen pas veel later afgeschreven worden (bankoverzicht)
ok, het zou 3 euro per rit bedragen, dus dat is dan alleen heen.. voor de terug reis ook weer.. ik denk dat ik ongeveer 4 x per maand deze reis zal moeten maken. Ik kwam uit op +/- 25 euro per maand.. (in dat hulp programma reiskosten uitrekenen) Misschien is toch 20 euro per x beter...
Prima ervaring mee! Hij laadt op wanneer mijn saldo onder de 5 euro komt, dan laadt hij op met 20 euro.
Dit laatste is dus niet zo handig want er moet een minimum bedrag op je kaart staan om überhaupt in te kunnen checken. Met de bus iets van 4 meen ik. Als je net als Fuddey zorgt dat hij automatisch wordt opgewaardeerd zodra je onder de 5 komt zit je goed