Reiskosten vergoeding, hoe is dat bij jou werk geregeld?

Discussion in 'De lounge' started by MyMiracle, Nov 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,657
    2,872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik ben net begonnen met een nieuwe baan, heel leuk.
    Maar nu kreeg ik mijn salaris en man wat een domper zeg.
    Vooral de reiskosten vergoeding is echt bagger;)
    Ik krijg per gewerkte dag €4,80 vergoeding, maar mijn kosten zijn meer dan €10 per gewerkte dag(ligt natuurlijk aan de brandstof prijzen).
    Mijn salaris is al niet hoog, dus ik moet zelf meer dan de helft(van reiskosten) investeren.

Nou weet ik niet of dit normaal is? Wie weet zeur ik wel over iets wat voor heeeeel veeeeel mensen geldt:).
    Ben denk ik sowieso verwend met mijn vorige werk, waar ik echt een kilometer vergoeding kreeg.

Maar mijn vraag:
    Wat is jullie reiskosten vergoeding? Betaal je veel zelf?

2. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,037
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Wij zijn voor mijn man elke week 1 tank benzine kwijt.
    Afgerond ongeveer 300 á 330 per maand. Dit is dus echt alleen dienst reizen en niet wat we nog privé rijden.
    Helaas krijgen we dit echt niet vergoed elke maand, daarnaast heb je ook nog afschrijving aan de auto, en tikken de km's door op de teller.
    Maar goed, werk is werk. En hij vind zijn werk erg leuk.

3. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,171
    3,054
    113
    Nederland
    Ik krijg een dagvergoeding van 4 euro en ik reis 45 km per dag naar mijn werk heen, en 45 km terug.
    Zou ik met het openbaar vervoer gaan, krijg ik alles vergoed, maar dan ben ik minimaal 1 uur a 1,5 uur aan het reizen ipv 30 minuten.

Oja vergeten: ik rijd op gas. Gemiddeld 30 euro per week als ik 3 dagen werk. Auto staat te koop, straks benzine dan ben ik 45 euro kwijt in de week.

4. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Ik heb een trajectkaart voor de trein, terwijl ik best ver weg woon, het is 1u10m met de trein. Dat wist ik echter van tevoren, aangezien in de vacature al was vermeld dat een trajectkaart door de werkgever betaald wordt. Anders had ik niet gesolliciteerd.

Brandstofkosten worden niet vergoed hier.

5. Mauw

Mauw Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,626
    0
    0
    Amsterdam
    Alleen OV wordt volledig vergoed. KM niet.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    0,19 cent per kilometer dus 5,70 per dag . Redden we het net niet mee maar goed salaris is dan wel een euro per uur omhoog gegaan :)

Zelf had ik 10 euro per dag als vergoeding redde ik destijds wel want had een zuinig autootje :)
    Maar wat ik me afvraag dit soort dingen bespreek je toch voordat je gaat werken?

7. minon

minon Niet meer actief

Ik krijg 19 cent per km. 110 km per dag. In mijn geval dus zn 165 euro per maand. Ik tank iedere week gemiddeld voor dertig euro. Zit ook privekm bij dus red het er makkelijk mee.

8. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

Apr 29, 2013
    520
    8
    18
    Hier is het zo dat je aan het fietsenplan mee kan doen, OV wordt ook vergoed, carpoolen idem maar als je zelf rijdt krijg je niets en laat ik nou net zelf rijden...

9. singa

singa Niet meer actief

Wij krijgen 0,19 cent per km en wij declareren elke dag.
    Wat je wel kan vragen is of er bij jullie op het werk de mogelijkheid bestaat om een deel van je salaris of eindejaarsuitkering van december te verrekenen met de zogenaamde vrije ruimte.
    Als je minder dan 0,19 per km vergoed krijgt mag je namelijk van de belastingdienst het verschil tussen de werkelijke vergoeding en de 0,19 cent uitruilen met je salaris of eindejaarsuitkering aan het einde van het jaar.
    Ik weet niet of het helemaal duidelijk is maar de medewerkers van de salarisadministratie zouden deze regeling moeten kennen. Niet alle bedrijven staan dit toe maar dit moet je dan even navragen.

10. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    De tegemoetkoming in de reiskosten dekt naar mijn mening nooit alle kosten. Meestal is het gewoon voor elke werknemer hetzelfde vastgesteld.

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Ik krijg een vast bedrag van 130 euro per maand voor reiskostenvergoeding en 2 keer per maand de was doen (1 machine met handdoeken enzo).

Ik carpool met mijn collega, dus de ene week rijd ik 100km totaal, andere week 375. Ongeveer 1000km per maand dus, waar ik 2 keer voor moet tanken. Maar rijden op gas, dus aan brandstof is dat max 60 euro wat ik verrijd voor het werk.

12. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Ik heb een jaartracjectkaart voor de bus en de trein + metro.
    Ik ga echter nooit met de bus naar het station dus ik kies zelf voor de benzine + parkeer kosten.
    Mijn lief krijgt €150,- per maand waar hij minimaal €300,- per maand kwijt is. Daar wordt nu over onderhandeld.

13. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,843
    1,354
    113
    Manlief werkt in het ziekenhuis, volgens zijn vorige leidinggevende kreeg je vanaf 8 km vergoed tot een maximum van 30 km. Was erg jammer, want door de verhuizing woonden we 100 km van zijn werk af. Was 8 cent per km (met een maximum van 30 km dus).
    Sinds een maand werkt hij in het ziekenhuis om de hoek (net een km) en krijgt hij 15 cent per dag. Is niet veel, maar het is om de hoek en volgens de CAO zou hij helemaal niets krijgen vanwege de korte afstand. Eigenlijk vonden we het wel grappig dat je voor zo'n kleine afstand ook een reiskostenvergoeding krijgt.

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,275
    6,187
    113
    Ik krijg geen reiskostenvergoeding omdat ik in mijn woonplaats werkzaam ben. Ik geloof tot 10 enkele reis krijg je bij ons geen vergoeding.
    En toen ik op 65 km woonde kreeg ik iets meer dan 3 euro per reisdag. Dat kostte me meer dus.

15. baby01

baby01 Actief lid

Dec 6, 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaarkaart met de trein voor het traject van huis naar werk. Volledige vergoeding.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik krijg ook ongeveer 4.80 euro per dag terwijl ik voor het werk zo een 10 euro aan benzine verspil per dag.

Ik werk 20uur en als ik het uitreken werk ik 8 a 9 uur om te kunnen gaan werken (benzine en babysit)

17. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    OV wordt volledig vergoed. Ik krijg zelfs nog € 8 per maand om op mijn fiets naar het station te rijden!

Benzine wordt heel karig vergoed; volgens mij € 0,16 per kilometer. Bovendien is het - vanwege afschrijvingen, verzekering en wegenbelasting - echt zeer onvoordelig om een auto voor mijn werk te kopen.
    De regeling die Singa noemt is echt super! Daar heb ik - voor de verhuizing - echt honderden euro's aan overgehouden!

18. Maia

Maia Niet meer actief

ik krijg een vast bedrag en ik schat (zo even uit m'n hoofd) dat het ongeveer 1/3 tot 1/2 is van wat ik maandelijks aan benzine kwijt ben.

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    hier krijgen we 35 kilometer per dag vergoed.
    man rijd er 29 per dag.

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik krijg het maximaal forfaitaire vergoeding, en dat is rond de € 130 per maand, en dat dekt lang niet alle kosten. Ik rij circa 100 km per dag dus dat haal ik er niet uit ...

Share This Page