Reiskosten vergoeding, hoe is dat bij jou werk geregeld?

Discussion in 'De lounge' started by MyMiracle, Nov 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik krijgt 12,39 per maand; werk 3 dagen en woon 5-6km er vandaan. Nu ga ik vaak met de fiets, maar als ik de kids moet wegbrengen (minimaal 1 dag in de week) ga ik met de auto en dan ben ik per dag al ruim 4 euro kwijt aan parkeren. Ik kom dus niet uit met dit bedrag.

2. Klein

Klein Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    1,405
    1
    0
    Wat een verschillen!! Bij onze werkgever zit het erg goed, als ik dit zo lees allemaal!
    Wij krijgen €0,27 per km netto en krijgen ook nog eens reisgeld. Dit betekent dat als we een half uur reizen we daar €5 voor krijgen.
    Hier betaald de werkgever dus de auto, aangezien onze auto zuinig rijdt.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Ik krijg 0,19ct per km voor woon-werk verkeer en 0,32ct voor dienstreizen.

4. Koon

Koon Niet meer actief

Ik krijg voor 20 km enkele reis een vergoeding (maximaal in onze cao). Ik rijd 40 km enkele reis. Leg dus zelf behoorlijk bij.
    Voor extra reizen (bv cursus of extra dienst) mag ik alles declareren en krijg ik €0,33 bruto per km.

Als je verhuist tijdens het dienstverband van 8 km (geen vergoeding, pas vanaf 10) naar verder weg, krijg je nog steeds niets. Maar dit is cao bepaald dus dat is overal vast anders.

5. linnim

linnim Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    2,027
    367
    83
    in nederland
    Bij ons is het 0, 08cent per km. Het is 22 km (retour)
    Daarbij kost parkeren 2 euro per dag

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik hoef gelukkig s ochtends alleen de trap af om op mijn werkplek te komen, en krijg daar geen vergoeding voor;)

7. minon

minon Niet meer actief

Ik ben blij met mijn werkgever als ik dit allemaal zo lees!

8. Koon

Koon Niet meer actief

Ach, ik slaap er geen minuut slechter door dat ik niet zo veel vergoed krijg. Ik vind mijn baan fantastisch en als dat niet zo zou zijn, ging ik wel dichter in de buurt solliciteren.
    Als ik erover zou klagen zegt mijn werkgever waarschijnlijk "voor jou 10 anderen" en groot gelijk heeft hij.

9. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,839
    3,630
    113
    Hier wordt OV volledig vergoed. De rest maar minimaal, ik denk dat ik zo'n 40 euro per maand aan reiskosten krijg.

10. minon

minon Niet meer actief

Snap ik maar is toch een soort extraatje als je het wel krijgt. Ik krijg alles vergoed en houd er zelfs wat aan over. Ik bedoel er dan ook mee dat dit lang niet overal zo is en dat ik dan blij ben dat ik het wel krijg van mn baas. In die zin van ze zijn het niet verplicht en ik heb dus mazzel dat ik het wel krijg. Snap je?

11. Koon

Koon Niet meer actief

Ja dat snap ik, is zeker mazzel! Helemaal als je er nog wat aan over houdt.

12. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Mijn man krijgt denk ik 90 euro per maand en rijdt elke dag 100km komt dus niet niet overeen.
    Ik werk in de thuiszorg en krijg veel vergoeding ik werd 20km bij mijn werkgebied vandaan en daar krijg ik standaard 130 euro per maand voor en de rest van mijn km krijg ik de eerste 10km 19 cent en de rest 27cent de km.... Ik rij erg veel km maar ik hou er echt aan over.

13. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Ik krijg 8,- per keer als ik naar mijn werk rijd.
    is 23km dus totaal 46km per dag.
    ik rij 2 weken op een tank (ook prive) a 75euro
    en werk 4 dagen in de week, x 8 =32x4=128 euro vergoeding per maand.
    Ik ben er blij mee.
    Als wij op cursus of vergadering gaan dan declareren we per km.

14. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,225
    1,296
    113
    Centrum België
    Ik ontvang om en bij de 40€ per maand woon-werkverkeer (12km enkel, werk FT).
    Indien ik naar het hoofdkantoor in NL moet, ontvang ik ong 34ct/km. Tikt lekker aan, want ontvang dan 150€ voor 30€ verbruik.
    Indien je met het OV komt, wordt dit 100% vergoed.

15. lies276

lies276 Niet meer actief

De eerste 10 km per dag 0,19 cent per km en daarboven 0,27 cent.
    Lijkt veel, maar als je bedenkt dat ik zo'n 1000 km per maand rij voor mijn werk en de auto daardoor veel meer onderhoud nodig heeft, kom ik er echt niet mee uit.

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ik ben Belgje.

Mijn baas betaalt mijn trein. Ik verleng mijn abonnement aan 't loket en dat komt automatisch op 't factuur van 't bedrijf.
    Omdat ik gehandicapt ben en in een bepaald werkstatuut val, krijg ik van de overheid een buspas.

Ik pak de bus naar 't station, dan de trein en daarna de tram (die met busabo werkt). Ik heb geen rijbewijs, door mijn handicap.

Reiskosten worden bij ons vergoed aan 0.1731 euro per km woon-werkverkeer met de wagen. En het dubbele (0.3461 euro per km) als je buitenshuis moet zijn. Fietsen is goed voor 0.21 euro per gereden km.
    (Ik ben boekhouder en houdt het woon-werkverkeer bij bij ons in 't bedrijf, vandaar dat ik de tarieven van buiten ken :)).

Als ik zelf op een andere locatie moet zijn, dien ik mijn treintickets in en krijg die terugbetaald. Maar ik moet misschien 2 of 3 keer per jaar buiten kantoor zijn en meestal stel ik daar dus niet eens een kostennota voor op.

17. sjak

sjak Niet meer actief

Wat een verschillen. Ik krijg 4,50 per dag en woon maar 10km van mijn werk af. Ik heb hier verder eigenlijk nooit over nagedacht, ik zie het ook altijd als iets extra's.

18. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Ik krijg helemaal niks!! :( enkele reis is 19 km baal er wel van maar goed ze zijn het niet verplicht..

19. Username

Username Niet meer actief

De max vergoeding is €30 per maand. Die krijg ik ook. Maar mijn reiskosten bedragen rond de €150 per maand.

Slecht geregeld. Maar dat is kenmerkend voor mijn sector en vooral voor het bedrijf waar ik werk ;)

20. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Ik krijg E 0,12 per kilometer en boven de 25 kilometer niks meer. Woon 27 kilometer van m'n werk dus dat is niet voldoende maar vind het prettig om niet heel dichtbij te wonen.

Share This Page