Is er iemand bekend met (gratis) parkeren in Vianen? Ik ben een beetje een angsthaas met naar een onbekende bestemming rijden maar het gaat steeds beter. Maar ik wil wel graag van tevoren weten waar ik kan parkeren. Over een week heb ik dus een afspraak in Vianen, midden in het centrum. Via Google zie ik dat het daar parkeren met parkeerschijf is. Alleen dat is max. anderhalf uur terwijl mijn afspraak minstens 2 uur duurt. Ik weet niet of er gelegenheid zal zijn om tussendoor naar buiten te gaan om de schijf te verzetten (nog afgezien van het feit dat dat eigenlijk niet mag ). Ik wil gewoon rustig, zonder stress bij die afspraak zijn. Dus weet iemand een straat, bijv. net buiten het centrum, waar ik 'gewoon' kan parkeren? Dan loop ik het laatste stukje wel.
Ik ben er al een tijd nieet geweest maar bij de jumbo/ah heb je een parkeerterrein waar je gratis kan parkeren. maar of dat nu ook met blauwe schijf is weet ik niet. Net buiten de stad aan het water heb je ook een parkeerterrein (als je de voorstraat doorrijdt aan het einde rechts en net buiten de stad weer rechts. Daar wordt ook altijd kermis gehouden. Misschien weten anderen wat ik bedoel.
Ik heb even via Google gezocht in de richting die je noemde. Is het dat parkeerterrein bij de Brugdijk/Kanaalweg?
Heb een website voor je gevonden waar precies hoe of wat staat! invianenuit.nl Dat parkeerterrein bij de kanaalweg is inderdaad voor langparkeren.
Het parkeerterrein van de kanaalweg is altijd wel vrij Dan heb je bij de Zederikstraat nog een parkeerplaats bij het Kindagverblijf Duimelotje maar of dat vrij parkeren is weet ik niet 100% zeker. Ik zou het parkeerterrein bij de kanaalweg pakken en dan richting de dijk lopen. Dan neem je de enige straat naar links (Lange Dijk) en die loop je helemaal uit en dan ben je op de Voorstraat (centrum). Succes!
Ik zou de optie van Olivia gebruiken ik woon zelf in vianen, die is het makkelijkst denk ik. Pben mag eventueel ☺
Onder de Lekpoort (einde Voorstraat) door rijden, links de dijk op.. Daar zet ik hem altijd neer en anders idd het evenemententerrein, is maar 5 minuutjes lopen. Je gaat dan ipv rechtdoor (onder de Lekpoort door) naar rechts. Aan het einde van die straat zie je de parkeerplaats al, zoals anderen hier ook omschreven.