Reiskosten, wat zou jij doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door sjorsje, 29 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Hallo,

ik ben afgelopen week een paar dagen voor m'n werk op cursus geweest. Nou zou ik rijden en 2 collega's meenemen. Omdat we geen hotel vergoed krijgen declareren we alledrie volledig reiskosten, zodat we toch het hotel kunnen betalen.
    De kosten voor het hotel en het eten hebben we met z'n drieen gedeeld. We hadden het over de kosten voor het vervoer. Ik gaf aan dat ik kijk naar hoeveel kilometer ik in totaal gereden heb en dat door 3 zou delen en dan maal de vergoeding van 19 cent. Nee vond een collega, want daar hou je geld aan over, want benzine is niet zo duur. Klopt, maar een auto kost meer dan alleen benzine. Nou heb ik het thuis eens nagekeken (mijn man houd alle kosten in excel bij) en nou kom ik op 30 cent de kilometer aan kosten incl. benzine. Ik krijg de neiging om dit dan in rekening te brengen. Wat zouden jullie doen?

2. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Ik vind de bezine best wel duur hoor.
    Ik zou het er nog een keer met je collega's over hebben.
    En duidelijk maken dat je toch meer in rekening wil brengen.
    Succes er mee!

Groetjes Jetje

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ja Sjors,

Ik zou het ook nog een keer bespreekbaar maken. En benzine niet duur? zou te mooi voor woorden zijn. Ik vind dat je helemaal in je recht staat hoor met 30 cent.

Groetjes,
    Elvira

4. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    uhm gewoon declareren hoor! maaruhd enk nietd at jij de prijs kan bepalend ie je vergoed krijgt! dat doet meestal het bedrijf {of begrijp ik het verkeerd} ennuh gewoon met zijn drie"en volledig declareren hoor! en wat boeit het als je geld eraan overhoud!

5. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Mijn man had dit ook laatst. We waren ook aan het kijken naar de beste oplossing.

Zijn collega rijdt diesel (wij benzine). Hij kon met hem meerijden.
    Ze krijgen allebei reistijd vergoeding, reiskosten.

Nu heeft mijn man hem de helft van zijn reiskosten gegeven

Mede omdat wij geen benzine kwijt zijn, reistijd geld hebben ze allebei binnen.
    Ze spelen dus eigenlijk allebei kiet(?).

Gr. Kat

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Zo dacht ik het inderdaad ook.

Maar aan de ene kant snap ik die collega wel, want zij krijgt minder kilometervergoeding. Qua afstand woont zij namelijk van ons drieen het minst ver van de cursuslocatie (scheelt maar 10 km hoor). Maar ik heb om haar op te kunnen halen wel ong. 30 km meer moeten rijden. Want vanuit die andere collega had ik rechtstreeks de snelweg opgekunnen. Ze houdt er dus minder aan "over" dan ik en die andere collega.

Ik vind het toch lastig. Maar ik zal straks een mailtje opstellen, want ze wilden de kosten per mail krijgen en daarin zal ik het gewoon uitleggen.

7. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    je bent al geweest begrijp ik?

wij doen altijd van te voren tanken met ze alle en dat gedeelt door 2/3/4/5!

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wat ik zou doen?
    Daar is het nu te laat voor.
    Ik gooi altijd de tank helemaal vol en bij terugkomst gooi ik hem weer vol.
    Het bedrag wat ik dan bij de tweede tankbeurt aan benzine moet betalen delen we door het aantal personen dat mee is geweest.

Natuurlijk kost een auto meer dan alleen benzine, maar ik vind het wat ver gaan om het tot op de cent uit te gaan rekenen...

Misschien is dit dus een tip voor een eventuele volgende keer.

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Meestal bepaalt het bedrijf hoeveel je vergoed krijgt per kilometer.

kwebbel

10. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Volgens mij kan je best 30 ct/km berekenen. Ten eerste hoeft je collega máár 1/3e van het aantal gereden kilometers te vergoeden, ten tweede heb jíj afschrijvingkosten van de auto en ten derde heb jij vanwege haar woonplaats méér kilometers gemaakt waar jullie alledríe aan meebetalen.

Hoe denkt die andere collega erover?

11. Hoeveel km heb je gereden totaal? Dat x 0,19. Daarna haal je eraf wat je eigen km zouden zijn zonder hen op te halen. Die declareer je bij je baas en de rest betalen ze jou. Lijkt mij?

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe kom je trouwens aan het bedrag van 0,30 cent per kilometen?

Kwebbel

13. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    dit vroeg ik me ook al af, want ik vind het ook wel erg ver gaan om uit te rekenen tot op de cent wat ik kwijt ben per kilometer :confused:

14. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Meestal heeft het bedrijf waar je werkt een maximum/standaard declaratie bedrag van 0,19ct per kilometer. (Dit omdat ze dat als max bedrag onbelast mogen geven, als het meer wordt dan wordt het belast)
    En ieder gewoon de km declareren van huis naar cursuslocatie (ik neem aan voor 3 dagen als je geen hotelvergoeding krijgt, anders voor heen en terug reis).. maar krijgen jullie geen vergoeding van het hotel? Daar ben je toch voor die cursus geweest, het is geen vakantietripje.

15. Niet meer actief

pfff dat je er uberhaupt op komt om per pietluttige cent te gaan uitrekenen hoeveel je terug moet krijgen, ik zou waarschijnlijk al van te voren hebben afgesproken hoe en wat er vergoed gaat worden met de baas

iig succes met het terug krijgen van je reiskosten

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    jullie krijgen dus allemaal een reiskosten vergoeding.
    en jullie zijn met zijn 3en geweest? dan deel je die vergoeding toch door 3 en geven ze jou dat 3e deel?
    dan heeft iedereen een even groot gedeelte betaald.

en zulke dingen moet je van te voren afspreken, achteraf is altijd lastig.
    en volgende keer kan ook iedereen een dag rijden mischien.

17. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij krijgen vanuit het werk geen hotel vergoed, maar wel kilometervergoeding van 19 cent per kilometer. Omdat wij het te vermoeiend vonden om op en neer te rijden (enkele reis ong. 130 km) hebben we besloten om een hotel te nemen en dan alledrie reiskosten te declareren alsof we wel op en neer zouden rijden. Onze leidinggevende ging hiermee akkoord (hij vond het namelijk ook belachelijk dat we geen overnachting kregen).

En ik reken niet per cent uit wat de auto kost, maar mijn man houdt alle kosten bij van de auto. En zo kom ik dus op die 30 cent de kilometer. Hij is nogal een excelfreak dus hij houdt zo allerlei dingen bij.

Mijn andere collega vindt het wel prima om mij 19 cent per kilometer te geven. Ze is allang blij dat ik wilde rijden en dat ze niet op en neer moest met de trein. En die komt je trouwens om zes uur 's morgens niet voor de deur afhalen en de volgende dag om zeven uur 's avonds weer voor de deur afzetten.

Ik heb inmiddels al een mailtje gestuurd met het aantal kilometers en de totaalprijs. Er mag wat mij betreft een slotje op.

18. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Snap het nog niet. Je geeft dan toch gewoon alle drie 130 (enkele reis )dus totaal 260km x 0,19 cent op?
    Overige kosten van de auto hebben hier toch niets mee te maken....
    Ik heb nog nooit gehoord dat je overige kosten van de auto ook bij kilometervergoeding kunt declareren.

Kwebbel

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Dat declareren we ook bij de werkgever. Maar het ging erom dat we de kosten onderling aan elkaar zouden vergoeden. En die collega wil mij dus minder dan die 19 cent geven, omdat ze er zelf geld aan over wil houden. Omdat het volgens haar mij geen 19 cent kost om te rijden.

20. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Waarom niet gewoon de benzinekosten delen door drie? Dan betaal je toch allemaal gelijk?

Zitten in die 30 cent ook de autoverzekering en zo verwerkt?

Deel Deze Pagina