Vandaag kies laten vullen, maar nu zo gevoelig!

Discussie in 'De lounge' gestart door moonlight159, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bah, eergisteren brak er een stuk van m'n kies af en hiervoor heb ik de tandarts gebeld. Had er geen last van, maar de tandarts raadde me aan om wel te komen. Ik kon dus vandaag terecht.

Als er geboord moet worden, doe ik dit altijd met verdoving, zo ook vandaag. Maar man, man, man, die lieve tandarts van mij heeft 3 keer bij moeten verdoven en nog blijft het zo onwijs gevoelig. Lag echt te kronkelen in de stoel. Bah van een verschrikkelijk naar gevoel. Het voelt niet als pijn, maar kan ook niet uitleggen wat ik dan wel voel. Dit gevoel heb ik ook als ze mijn voortanden aan de onderkant, het tandsteen weg slijpt, alsof het dwars door m'n zenuwen gaat.....

Als ik nu dus kauw of iets van drinken langs laat gaan, vlieg ik tegen het plafond. Wat moet ik hier nu mee? Iemand wel eens last van gehad?

Ik heb er wel eerder last van gehad hoor, maar weet niet zo goed meer, hoelang dit toen was.
    De tandarts zei wel, dat wanneer ik er lang last van bleef houden, weer moest bellen, want dan kan er ergens anders een probleem zijn.

Ik zie nu al op tegen het tandenpoetsen en krijg er al kippenvel van....brrrr:(

2. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Ja dat kan wel even duren... Er was laatst een ander topic van iemand en die vroeg het toen ook..

Bij mij duurde het ook even... Er is even ingewroet met een boor en je had niet voor niks verdoving als die uitwerkt doet het echt even pijn...

Als het nu te lang duurt moet je de tandarts terug bellen

3. Onder water

Onder water Niet meer actief

Heb je toevallig een witte vulling, die kunnen namelijk de eerste periode erg gevoelig zijn

4. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Dit heb ik een tijd geleden ook gehad, ben binnen een week teruggeweest, omdat ik 's nachts wakker werd van de pijn. Foto's laten maken, maar er was geen ontsteking te zien en alles zag er goed uit. Ik heb echt minstens twee weken zeurende kiespijn gehad, zelfs dwars door allerlei pijnstillers heen. Maar uiteindelijk werd het wel minder en nu is het zo goed als over. Alleen met de elektrische tandenborstel voelt het nog wat gek.

Wat pijnstilling betreft: volgens iemand van m'n werk was het het beste om een Ibuprofen en een paracetamol tegelijk te slikken. Dat vond ik gek, maar de tandarts zei precies hetzelfde en het hielp inderdaad wel meer dan alleen Ibuprofen of alleen paracetamol. Gek, maar waar.

Het gaat dus over, maar kiespijn is zooooo naar en elke dag dat je er last van hebt, is er één teveel. Sterkte ermee!

5. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ja klopt....

@ Hinke, klopt dat schreef de oogarts mn vriend ook voor. Blij dat het bij jou over is gegaan. Foto's zijn er trouwens in augustus nog gemaakt.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    denk dat het eerder gevoelige tandhalzen zijn als je het ook et tandsteen weghalen hebt.

Deel Deze Pagina