Hey, Ik ben op het moment aan het afstuderen en we zijn bezig met onze eerste ICSI poging. Vanaf september/oktober wil ik gaan beginnen met mijn eerste baan. Die ik nog moet zien te vinden. Ik zit met een paar zorgen. Ik wil namelijk maar 4 dagen werken (als ik moeder mag worden zelfs maar 3 dagen) en de sector waar ik in zit (technisch) is het niet echt mogelijk om 4 dagen te werken. Het is ook wel een beetje een mannen wereld. En mocht ik zwanger worden tijdens deze poging dan ben ik dus zwanger aan het solliciteren. Mocht het niet lukken dan kan ik metteen op mijn nieuwe werk melden dat we bezig zijn met ICSI. Ik zit een beetje met mijn handen in het haar en durf niet zo goed vooruit te denken en beslissingen te nemen. Dat iemand precies in mijn situatie zit lijkt me een beetje onwaarschijnlijk maar jullie zullen vast tips hebben voor mij. Iemand een oplossing? Liefs, Kleintjevoorons
niet meteen melden is mijn advies. eerst aangenomen worden en indein van toepassing, of als het te sprake komt, melden. als je 4 dagen werkt, probeer dan je afspraken op die dag te plannen. ik weet uit ervaring dat dat niet makkelijk is hoor. Succes!
Eerlijkheid duurt het langst. Als ze je willen hebben, dan nemen ze je heus wel aan, ook als je bezig bent met icsi. Krijg je later ook geen scheve blikken, omdat je het al wist voor de sollicitatie.
Ik zou het ook meteen zeggen. Zoals libelle zegt, ze nemen je echt aan als ze je willen. Stel je zegt het niet, en je vindt de baan superleuk, maar krijgt je ontslag als je zwanger bent. Ze verzinnen altijd wel een reden. En dan heb jij een zuiver geweten en krijg je achteraf geen scheve blikken.
Ik zou het niet meteen zeggen. Ik heb gesolliciteerd toen ik wist dat ik zwanger was (9 weken ongeveer) en niks gezegd. Pas bij het tweede gesprek heb ik het wel netjes gezegd, toen hadden ze al gezegd dat ik aangenomen was en was verder geen probleem. Ik wilde dat ze me eerst beoordeelden op mijn kwaliteiten. Als je zegt dat je zwanger bent/wilt worden dan kijken ze toch al gelijk anders naar je! Je bent ook helemaal niet verplicht om het te zeggen en ze mogen je er niet op afwijzen, maar als ze het direct al weten heb je een grotere kans dat ze je toch afwijzen.
Ik zou het wel meteen zeggen. Heb ik ook gedaan toen ik ging solliciteren bij mijn huidige werkgever. Ik kreeg alleen maar begrip en ze gaven zelf al aan alle ruimte te zullen geven voor de behandelingen, controles etc. Ik ben een voorstander van eerlijkheid en openheid, zo weet jij waar je aan toe bent en het bedrijf waar je gaat solliciteren ook. Je hoeft je immers nergens voor te schamen en bedrijven weten echt wel dat vrouwen in een bepaalde leeftijd veelal een kinderwens hebben. Succes met de puntie trouwens. ZIe dat je morgen al aan de beurt bent. Groetjes Elvira
ik zou het ook vermelden. hier dan geen icsi maar ben in mijn proeftijd nog eerlijk geweest over mijn zwangerschap. (wist het niet toen ik werd aangenomen) mijn baas was daar heel blij mee en heeft nooit problemen opgeleverd. zij weten dat ik eerlijk en open ben (had ik ook voor gepleit tijdens mijn sollicitatie) en ik weet dat ik op mijn baas kan rekenen. werkt erg prettig moet ik zeggen!