Reiskostenvergoeding ouders

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door samira28, 20 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samira28

    samira28 Bekend lid

    10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Hoi ik heb een vraagje voor de pleegouders.

    Heeft een ouder van het kind die de pleegouders verzorgen recht op een reiskostenvergoeding van de pleegouders zelf als ze hun kind komen bezoeken als zij aangeven veel kosten te maken ivm afstand?
     
  2. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Nou dat lijkt me nogal bizar als dat zo zou zijn!
     
  3. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    ik heb geen ervaring, maar dat lijkt me inderdaad heel apart..
    je zorgt uit goede bedoelingen voor hun kind omdat zij het niet kunnen neem ik aan,
    en dan zou je hun moeten betalen terwijl je zelf al heel veel kosten maakt, lijkt me erg krom...
     
  4. samira28

    samira28 Bekend lid

    10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Ja ik hoorde dit namelijk van een ouder dat vroeger dit door de jeugdzorg werd betaald maar tegenwoordig zou dit onder pleegzorg vallen..
    ik heb een vriendin die 2 pleegkinderen opvangt.
    Meer omdat hun ouders in een enorme vechtscheiding zitten.

    Pleegzorg is pleegouders neem ik aan toch?
     
  5. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Nee pleegzorg is de organisatie die de zorg regelt. Ik kan me niet voorstellen dat de pleegouders dit moeten betalen. En als de ouders erom vragen bij de pleegouders zou ik ze (terwijl ik zou proberen niet te lachen of te gaan slaan) direct afkappen en aangeven hiermee naar pleegzorg te gaan. Ik vind het echt hondsbrutaal om dat bij de pleegouders te gaan vragen.
     
  6. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Nee natuurlijk hebben ze daar geen recht op van de pleegouders. De vergoeding die de pleegouders krijgen is voor de zorg van het pleegkind. Er zijn gevallen die ik ken dat de bio-ouders inderdaad reiskosten kregen om hun kind te bezoeken (op kantoor bij pleegzorg, de organisatie dus) omdat ze er echt geen geld voor hadden.
    Maar de pleegouders hebben een voogsld vanuit pleegzorg en/of jeugdzorg waar ze deze vragen neer kunnen leggen.
     
  7. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Zou toch best kunnen. De stiefvader van mijn man heeft een kleindochter die permanent bij een pleeggezin woont. Zijn dochter heeft eenmaal per maand een dag omgang onder toezicht van mijn schoonouders. Schoonvader haalt het kind dan op bij het pleeggezin en brengt het savonds terug. Hij krijgt daarvoor een reisvergoeding van de voogd. Dat is overigens niet de pleegouder maar een medewerker van de William schokker groep.
    Daarnaast krijgen de pleegouders natuurlijk ook vergoeding coor de opvang van het kind, het is echt niet zo dat ze het kind volledig op eigen kosten grootbrengen
     
  8. samira28

    samira28 Bekend lid

    10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Oh :) ik dacht dat het hetzelfde was..haha sorry.
    Nou gelukkig maar want ik vond het ook vreemd dat de pleegouders dat ook nog eens moeten betalen..terwijl ze al zoveel kosten en zorg hebben.
     
  9. samira28

    samira28 Bekend lid

    10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    ah duidelijk , dank je
     

Deel Deze Pagina