Reiskostenvergoeding ouders

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door samira28, 20 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samira28

    samira28 Bekend lid

    10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Hoi ik heb een vraagje voor de pleegouders.

    Heeft een ouder van het kind die de pleegouders verzorgen recht op een reiskostenvergoeding van de pleegouders zelf als ze hun kind komen bezoeken als zij aangeven veel kosten te maken ivm afstand?
     
  2. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Nou dat lijkt me nogal bizar als dat zo zou zijn!
     
  3. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    ik heb geen ervaring, maar dat lijkt me inderdaad heel apart..
    je zorgt uit goede bedoelingen voor hun kind omdat zij het niet kunnen neem ik aan,
    en dan zou je hun moeten betalen terwijl je zelf al heel veel kosten maakt, lijkt me erg krom...
     
  4. samira28

    samira28 Bekend lid

    10 jun 2008
    583
    37
    28
    Vrouw
    Ja ik hoorde dit namelijk van een ouder dat vroeger dit door de jeugdzorg werd betaald maar tegenwoordig zou dit onder pleegzorg vallen..
    ik heb een vriendin die 2 pleegkinderen opvangt.
    Meer omdat hun ouders in een enorme vechtscheiding zitten.

    Pleegzorg is pleegouders neem ik aan toch?
     
  5. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Nee pleegzorg is de organisatie die de zorg regelt. Ik kan me niet voorstellen dat de pleegouders dit moeten betalen. En als de ouders erom vragen bij de pleegouders zou ik ze (terwijl ik zou proberen niet te lachen of te gaan slaan) direct afkappen en aangeven hiermee naar pleegzorg te gaan. Ik vind het echt hondsbrutaal om dat bij de pleegouders te gaan vragen.
     
  6. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw