reiskostenvergoeding werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Yukl, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Krijg jij een reiskostenvergoeding?

1. 0-10 km afstand: ja

2. 0-10 km afstand: deels

3. 0-10 km afstand: nee

4. 10-30 km afstand: ja

5. 10-30 km afstand: deels

6. 10-30 km afstand: nee

7. 30-meer km afstand: ja

8. 30-meer km afstand: deels

9. 30-meer km afstand: nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb gestemd op Ja, 30 km en meer.
    Dit is niet van toepassing voor mijn huidige baan, want daar fiets ik heen, maar tot 2 maanden terug moest ik exact 49 km reizen om op mijn werk te komen. Ik kreeg dit bedrag volledig vergoed. De vergoeding ging tot 50 km.

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bij mijn huidige baan is werk-werk verkeer ook goed geregeld. 0,44 (netto) cent per km.
    Bij mijn vorige baan kregen we voor werk-werk verkeer een standaard vergoeding van 60 euro (netto, maar daar deed bijna niemand het werk met de auto, maar met de fiets of het OV.

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Hier pas vanaf 60 km.. ik vind het belachelijk!

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier krijg hij ook 19 cent te kilometer dit kreeg hij op ons oude adres al.
    daarna zijn we verhuist naar een plaats 15 km verder op en omdat wij zelf verder weg zouden gaan wonen zou volgens CAO geen recht meer hebben op reiskosten vergoeding maar zijn baas is heel makelijk en we krijgen nu ook volledige reiskosten.

de kosten voor het woon werk verkeer hebben we er hier wel mee uit. hij krijgt 109 euro per maand en voor 80 euro rijd hij de hele maand op en neer (op basis van 1,549 benzine prijs we tanken in duitsland)

5. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik leg elke dag tussen 30 en 50 km af voor mijn werk. Ik werk bij de mensen thuis. Zit in de zorg. Ik krijg 0,27 cent per km.

6. p1982

p1982 Niet meer actief

wij krijgen reiskosten en 0,19 per kilometer maar als je verder weg gaat wonen heb je pech

7. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Ik woon 78 km van mijn werk, niet werk :)

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij hebben een staffelsysteem. Vanaf 10 kilometer krijg je een vast bedrag. De staffels gaan per 10 km en er zit een max aan van 130 euor per maand op ft basis. Dit is woonwerk.
    Voor zakelijke km is het 0,29 cent per kilometer.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Best veel die een vergoeding krijgen.

Ik heb eens zitten rekenen met het inruilsysteem. Mijn man kan dus brutosalaris inruilen voor kosten voor het woonwerkverkeer. Het zou 90km per dag zijn, 5 dagen per week. Dat levert een nettovoordeel van 160 euro op (bij 52 procent aftrek bijzondere vergoeding... daar zit hij volgend jaar als het goed is op, dit jaar nog net niet). Een NS jaartrajectkaart is zo'n 190 euro per maand, dus al met al zou hij dan 30 euro zelf moeten betalen. Dat valt eigenlijk wel mee. Bij 42 procent aftrek bijzondere vergoeding moet hij 60 euro zelf betalen.

Dan gaat zijn brutojaarinkomen dus wel omlaag. Gunstig voor de KDV toeslag ;) Minder gunstig voor een hypotheekaanvraag. Aan de andere kant willen we toch eerst verhuizen, dus die daling zal pas plaatsvinden als we de hypotheek al hebben geregeld. En als het goed is maakt het niets uit voor het pensioen en ww-uitkering, dat verschil compenseert de werkgever.

Het enige nadeel vind ik dat we dan weer afhankelijk zijn van de overheid. Als zij zouden besluiten de regeling stop te zetten, dan betalen we opeens 190 euro per maand. Vind het af en toe zenuwslopend, al die afhankelijkheid. ;) (net zoals de KDV toeslag en hypotheekrenteaftrek)

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Toen ik nog voor een cao werktte werden de reiskosten bepaald bij het tekenen van mn contract. Binnen een straal van 10 km was er geen vergoeding. Ik woonde toen 20km van mn werk en kreeg dit vergoed, als ik in die periode was verhuisd waardoor mn woon-werk afstand groter was geworden had ik dikke pech gehad. De 20 km waren ze blijven vergoeden, maar alles wat meer was geworden had ik voor mijn eigen rekening moeten nemen.
    Vind dit ook wel terecht, je gaat als werkgever een contract aan met iemand onder bepaalde voorwaarden. Als de werknemer besluit te gaan verhuizen, is dit zijn eigen keus en moet hij ook de extra kosten op zich nemen.

Deel Deze Pagina