De titel zegt het al: Wat is het maximale aantal follikels waarmee jullie toch een poging mogen of willen doen. En op basis van welke argumenten hebben jullie of de kliniek/ziekenhuis de keuze gemaakt. Er is blijkbaar nogal wat verschil in sommige ziekenhuizen is 2 het maximum, soms zelfs 5.. Ook kan iedereen er om verschillende redenen andere keuzes maken, en heb je al ooit voor zulke keuzes gestaan? Ik heb het hierbij dus niet over terugplaatsing van embryo's maar puur van een poging tot zwanger worden, dus rekening houdens met het feit dat ze niet allemaal bevrucht hoeven te worden, maar dat er wel een kans bestaat. Ik ben benieuwd.
Mijn 1e IUI was met 3 follikels, en dat zou ik nu weer doen. Misschien zelfs wel met 4. Ik ben in de ruim 2 jaar dat we bezig zijn nog nooit zwanger geweest, ook niet met 3, dus die gok zou ik wel wagen.
Hey Milla! Wij hebben het er in het ziekenhuis nooit over gehad, maar ik denk dat wij de max bij 2 of 3 leggen. Ik weet niet zeker of het 2 of 3 wordt, dat hangt een beetje af van hoe we er op dat moment in staan. Jij veel succes, hopen dat het deze ronde raak is meid! X
Bij ons was dat (toen ik een paar keer meerdere eitjes had) niet meer dan 3. Het ziekenhuis hield het het liefste bij 2, maar goed, zij kunnen niet in de gaten houden wat wij savonds in bed doen . Dus onze keus was zeker niet hetzelfde als het ziekenhuis. Overigens heb ik vaker 2 eitjes gehad (een 1 keer zelfs 3) maar niet zwanger. Bij een cyclus met 1 mooi ei ben ik zwanger geworden, dus ik geloof ook niet zozeer in meteen extra kansen, zeker omdat sommige toch wel wat kleiner kunnen zijn en door de pregnyl toch niet springen. Maar het KAN natuurlijk wel, dus goed dat jullie daar rekening meehouden en een grens willen stellen! (gezondheid van beebje(s) en mama is toch het belangrijkste!)
@ Makkie, loop je dan niet het risico dat het ziekenhuis je verder niet meer wil begeleiden als je tegen hun advies in gaat?
Ik had 3 cyclussen met telkens 4 eitjes, geen zwangerschap.Mijn fert.arts zegt dat de kans klein is, maar wel bestaat. Als ze toch allemaal bevrucht zouden zijn, kan je ook reductie doen, maar dat is weer een ander verhaal waar wij probeerden niet aan te denken... Nu met 8 eitjes is het helaas over en uit...
Aan embryoreductie wil ik ook niet denken, dat zou voor ons geen optie zijn. Ik houd het op maximaal 3 follikels.
Onze gyn deed nog IUI als je drie follikels had die op springen stonden. Als je er meer had, werd de inseminatie afgeblazen en kreeg je een klusverbod. Wij hebben maximaal drie gehad, dus bij ons is het elke keer nog doorgegaan. Met meer zou ik zelf het risico niet nemen. De kans is natuurlijk klein dat er meerdere bevrucht worden, maar stel dat het wel een drieling is? Dan zit je toch met een hoop medische risico's en complicaties.
geen idee eigelijk... weet wel dat de arts toen zei dat ze eigelijk niet wilde dat we 'aan de slag zouden gaan' maar dat ze ook wel snapte dat de verleiding groot was....
Ik heb IUI gehad met 3 follikels, ik had er een keer 7 en toen ging het niet door, mochten wel klussen.
het risico van 3 wordt dus wel heel vaak genomen.. dan zal de kans wel niet heel groot zijn op 3 bevruchtingen
Ik had er dit keer twee en heb er niet over getwijfeld eigenlijk. Mijn zus had in de tweede ronde clomid 3 eitjes, ze kreeg toen een klusverbod maar die hebben ze niet gevolgd.. die maand werd ze zwanger van een dochter. Ik trek de grens denk ik bij 2, maximaal 3 eitjes
Ook bij mij staat het maximum op 3 alhoewel ik zelf wel meer risico zou durven lopen....kans op bevruchting op mijn leeftijd is niet zo groot meer...
In mijn ziekenhuis wilden ze niet eens iui met 3 eitjes doen, ze vonden het risico veel te groot.(terwijl ik in 3jr nog nooit zwanger ben geweest) Ik kreeg een punctie, want had er 5, en ze hebben 2 eitjes laten zitten.
Ik mag er maar 1, maar dat komt omdat ik een afwijking aan mijn baarmoeder heb, en er dus echt maar 1 kindje in past (en dat word al krap) Als dat niet het geval was zou ik zelf de grens leggen bij 3 denk ik. Als je 3 eitjes hebt wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat er ook 3 bevrucht worden. Hoe ver het ziekenhuis hier gaat weet ik eigenlijk niet, ik geloof ook maar 2 of 3.