help.... wat kan ik doen aan een lage bloeddruk!!!!!

Discussion in 'De lounge' started by joseetje26, Feb 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden...

ik heb sinds een week last van vreselijke duizelingen...tot bijna een black out aan toe....

naar de dokterspost geweest vorig weekend.... daar bleek mijn bloeddruk 55 over 85......

ik voe me echt bar slecht..... duizelingen... licht in mijn hoofd en soms ook warrig.... liep vandaag op zaterdag in een drukke supermarkt.... ppfffff dat ging gewoon maar met moeite...

ik heb het ook als ik voorover zit met een strakke spijkerbroek aan..... ook als ik zoals nu rustig achter de pc zit...

ik zit te springen om tips.... dit is echt geen doen zo... zijn er geen pillen die je ervoor kunt nemen???

groetjes Jose

2. Tese

Tese Niet meer actief

Zoute dingen eten. Dus chips en zoute dropjes enz

3. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Of iets gezonders: bouillon ;)

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    maar hoeveel moet ik daar dan van eten en na hoeveel tijd helpt dat? want ik zit al aan de zoute drop..... en ik voel me helemaal niet ok..

gr Jose

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Tijdens de zwangerschap was mijn bloeddruk ook zo laag en moest ook veel zout eten. Bij mij hielp dat voor geen meter.
    Ik weet niet of er iets anders tegen te doen is. Anders even je HA bellen?

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ik denk dat ik zowieso even naar de huisarts moet... dit voelt echt niet normaal... zit ook even te twijfelen of ik zwanger zou kunnen zijn..... tja.. je gaat je van alles in je hoofd halen..... nee dat zou te mooi om waar te zijn.....zucht...

ik vind het zo raar dat ik het ook heb als ik volledig in rust ben.... me niet inspan...

maandagochtend maar even naar het inloopspreekuur... dan doen ze me maar ff goed doorlichten....

gr Jose

7. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    zoethout misschien?

Naar dat je je zo voelt! Hopelijk heeft de ha inderdaad een werkende tip voor je.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ik kan je ook alleen maar aanraden om zoute dingen te eten bij echt lage bloeddruk. En meer bijzouten bij je gewoon eten (dus wat meer zout op de aardappelen, in de soep, op de frietjes ook al vind je dat in eerste instantie niet lekker) helpt om bloeddrukvallen te voorkomen.

Heb er nu al sinds m'n 16de last van maar kan het op deze manier goed onder controle houden. Normaal gezien merk ik na een kwartier niets meer van m'n lage bloeddruk als ik iets zouts heb gegeten.

Oh ja, in cup a soup zit ook aardig wat zout. ;)

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Ik had er ook last van tijdens mijn zwangerschap en nu nog rond mijn menstruatie. Wat bij mij altijd helpt/hielp is idd zouter eten, maar geen eten wat snel verteerd zoals chips of drop, dan heb je een korte boost terwijl je langer nodig hebt. Brinta tussen de middag, zit zout en geeft lang energie af. Pizza eten, 's avonds bij de tv, dan stond ik de volgende morgen een stuk beter op. zoute nootjes, krijg je gelijk extra olien binnen. Tosti's. Pindakaas op een bruine boterham. En melk, ik dronk liters melk.

10. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Sinds mijn laatste operatie heb ik er ook erg last van. Toen ik uit de narcose kwam zat ik op 76/52, of andersom, ik weet nooit hoe dat werkt ;)
    En sindsdien heb ik regelmatig erge duizelingen, soms zo erg dat ik bijna tegen de vlakte ga! Dus ik ben blij met dit topic en de tips! Ik lust alleen geen melk, dus da's geen optie, maar bouillon ed zeker wel!

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Idd veel zoute dingen. Ik heb er ook geregeld last van, bij mij heeft het wel effect om bouillon, zoute drop, chips etc. te eten. Duurt soms wel even, maar het werkt hier wel.

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik heb er ook veel last van helaas. En ik eet dan ook geregeld zoute dingen maar het gaat er niet van weg. Het helpt wel.

Misschien kun je wat zoute drop in je handtas doen zodat je dat altijd bij je hebt, als je dan onderweg last krijgt kun je een dropje pakken en hopelijk helpt je dat dan :)

13. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Je hebt er medicijnen voor, maar de doen meer kwaad dan goed heb ik begrepen. Het is heel vervelend, lage bloeddruk, maar compleet risicoloos. Je hart en bloedvaten hebben minder de lijden zegt men, daarom worden mensen met een lage bloeddruk gemiddeld ouder ... laten we dat hopen dan ! ;)

14. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Cup a soup ! Ook zout én lekker ! :)

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ppfff nou als ik zo achter het stur moet kruipen dan word ik helemaal niet oud :D:D:D

sjonge.... niet echt veel aan te doen dus behalve zoute dingen eten...

tja hoe kom je eraan.... en hoe kom je er weer af...... ik wil gewoon dat het weggaat....zucht...

thanks voor al jullie reacties

gr Jose

Share This Page