Hoi, Wij gaan dit jaar met oudjaarsavond naar mijn zwager en schoonzus en willen met het avondeten eigenlijk iets simpels doen. Zaten te denken aan een salade met daarnaast nog wat op tafel zetten en dat je dan de hele avond door kunt nemen wat je wilt dus alleen koude hapjes. Iemand ideen om iets leuks/lekkers erbij te zetten? Of iemand recepten wat eenvoudig is klaar te maken? Alvast bedankt!
Gehaktballetjes braden (kan ook koud), stokbrood met satehsaus op een theelichtje of kruidenboeter (zelf maken is simpel en nog lekkerder ), grote pan soep, gebraden kip uit de oven (vleugels of pootjes, gekruid), fruitsalade erbij zetten, gerookte zalm,..... Dat soort dingen zijn simpel maar doen het meestal bij iedereen wel goed
olijven, kaasjes, rolletjes zalm met roomkaas, er is zoooooveel lekkers te koop of te maken voor een gezellig avondje!
Mini vegetarische loempia's. De Vietnamese. En dan met die pittige saus van de Lidl. Lekkerrrrr ! Ohja die loempia's moet je frituren.
er is inderdaad veel te koop,maar wil het zelf maken en dan ook nog eens zonder vis want dat eten ze niet....
Wat ik altijd doe is op Albert Heijn of Boodschappen online magazine (is van de Plus Supermarkt) recepten zoeken. Je kunt dan bij het zoeken aangeven dat het een (borrel)hapje moet zijn, makkelijk klaar te maken, en dat er geen vis in mag zitten. Succes!
- koude bloemkool met cocktail (echt lekker mensen !) - feta kaas en olijven - potje met bijvoorbeeld garnalen in een sausje, of voor de niet vis eters ei - zwan worstjes - kleine tomaatjes - ...
een ouderwets gevuld eitje doet het altijd goed en is makkelijk te maken en voordelig stokbrood/turks brood met verschillende lekkere smeersels eneehh: oliebollen natuurlijk, is wel geen eten maar vult enorm.
Op oudjaarsavond maak ik standaard een grote kom bowl: allerhande vruchtjes met (non-)alcoholische drank erbij en dan maar lekker lepelen
Hoi, Ik vierde pas mn verjaardag en had toen van die hele kleine pasteitjes met ragout. Ik had kipragout maar je hebt meerdere soorten. Je kan ook van die grote kopen. Dat is echt lekker en hartig!
Dadels vullen met roomkaas, spek eromheen wikkelen, even in de koekenpan en klaar! Kun je ook prima koud eten dus van te voren klaar te maken. Quichepuntjes, ook lekker. Zelfgemaakte tonijnsalade, kun je ook kleine tomaatjes mee vullen. Bak tzaziki maken, lekker met brood en komkommerschijfjes.
wat bij mij altijd een groot succes is zijn de bladerdeeghapjes. je koopt 1 pak bladerdeeg (10 vel) Je smeer rode pesto op een plakje bladerdeeg, hieroverheen doe je een plakje ham, je rolt de bladerdeeg met de ham erin op tot een rolletje en deze snij je in'zo'n 6 stukjes, je krijgt een soort van "slakkehuisje" idee dan. Dit doe je met alle vellen, die verdeel je over de bakplaat (bakpapier op de bakplaat) en doe je in de oven voor een kwartier ongeveer op 200graden (gewoon even in de gaten houden dat ze beetje bruin worden, ze moeten niet te licht blijven) je kan ze warm al op eten maar ze ook af laten koelen en 's avonds serveren.