hapjes voor oudjaarsavond: tips!

Discussie in 'De lounge' gestart door buddy, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Hoi,

Wij gaan dit jaar met oudjaarsavond naar mijn zwager en schoonzus en willen met het avondeten eigenlijk iets simpels doen.
    Zaten te denken aan een salade met daarnaast nog wat op tafel zetten en dat je dan de hele avond door kunt nemen wat je wilt dus alleen koude hapjes.
    Iemand ideen om iets leuks/lekkers erbij te zetten?
    Of iemand recepten wat eenvoudig is klaar te maken?

Alvast bedankt!

2. Female

Female Niet meer actief

Gehaktballetjes braden (kan ook koud), stokbrood met satehsaus op een theelichtje of kruidenboeter (zelf maken is simpel en nog lekkerder :)), grote pan soep, gebraden kip uit de oven (vleugels of pootjes, gekruid), fruitsalade erbij zetten, gerookte zalm,.....

Dat soort dingen zijn simpel maar doen het meestal bij iedereen wel goed ;)

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    olijven, kaasjes, rolletjes zalm met roomkaas, er is zoooooveel lekkers te koop of te maken voor een gezellig avondje!

4. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Mini vegetarische loempia's. De Vietnamese. En dan met die pittige saus van de Lidl. Lekkerrrrr !
    Ohja die loempia's moet je frituren.

5. buddy

buddy Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    er is inderdaad veel te koop,maar wil het zelf maken en dan ook nog eens zonder vis want dat eten ze niet....

6. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat ik altijd doe is op Albert Heijn of Boodschappen online magazine (is van de Plus Supermarkt) recepten zoeken. Je kunt dan bij het zoeken aangeven dat het een (borrel)hapje moet zijn, makkelijk klaar te maken, en dat er geen vis in mag zitten. Succes!

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    klinkt lekker dames,ik lees even mee om ook tips op te doen!

8. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    - koude bloemkool met cocktail (echt lekker mensen !)
    - feta kaas en olijven
    - potje met bijvoorbeeld garnalen in een sausje, of voor de niet vis eters ei
    - zwan worstjes
    - kleine tomaatjes
    - ...

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    een ouderwets gevuld eitje doet het altijd goed en is makkelijk te maken en voordelig ;)
    stokbrood/turks brood met verschillende lekkere smeersels

eneehh: oliebollen natuurlijk, is wel geen eten maar vult enorm.

10. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Op oudjaarsavond maak ik standaard een grote kom bowl:
    allerhande vruchtjes met (non-)alcoholische drank erbij en dan maar lekker lepelen

11. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Hoi,

Ik vierde pas mn verjaardag en had toen van die hele kleine pasteitjes met ragout. Ik had kipragout maar je hebt meerdere soorten. Je kan ook van die grote kopen. Dat is echt lekker en hartig!

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    - gevulde eieren
    - asperges met ham
    - surinaamse pasteitjes

13. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    - kleine pizzaatjes/pizzahapjes

14. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Dadels vullen met roomkaas, spek eromheen wikkelen, even in de koekenpan en klaar! Kun je ook prima koud eten dus van te voren klaar te maken. Quichepuntjes, ook lekker. Zelfgemaakte tonijnsalade, kun je ook kleine tomaatjes mee vullen. Bak tzaziki maken, lekker met brood en komkommerschijfjes.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Ik las hapjes voor een ouderavond :D, ik begreep al niet waar die hapjes nodig voor waren!

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wat bij mij altijd een groot succes is zijn de bladerdeeghapjes.

je koopt 1 pak bladerdeeg (10 vel)
    Je smeer rode pesto op een plakje bladerdeeg, hieroverheen doe je een plakje ham, je rolt de bladerdeeg met de ham erin op tot een rolletje en deze snij je in'zo'n 6 stukjes, je krijgt een soort van "slakkehuisje" idee dan. Dit doe je met alle vellen, die verdeel je over de bakplaat (bakpapier op de bakplaat) en doe je in de oven voor een kwartier ongeveer op 200graden (gewoon even in de gaten houden dat ze beetje bruin worden, ze moeten niet te licht blijven) je kan ze warm al op eten maar ze ook af laten koelen en 's avonds serveren.

Deel Deze Pagina