Zo zou ik er ook in staan. En naarmate je vaker gaat kijken, leer je het spelletje steeds beter kennen en ook de mensen op de club, waardoor het ook weer leuker wordt. (Ben overigens wel blij dat mijn kinderen een zaalsport doen. Geen koukleumen in de regen!)
Omdat ik (we) op zaterdag echt wel wat beters te doen hebben dan aan de lijn te gaan staan kijken. We vinden voetbal niet leuk, we zijn geen kijk ouders, we gaan niet het land door rijden om een dag zoet te zijn met wedstrijden, enz. En als de 1 gaat, kan de ander ( als die interesse er is) niet achterblijven en dan is voor mij t einde zoek. Zielig is het niet hoor. Zij hebben misschien weer andere dingen die andere kinderen niet hebben of mogen. Ieder zo zijn ding toch?
Zo staan wij er ook in. Genoeg te doen op zaterdag. Man heeft 3 jaar lang een cursus gevolgd die op zaterdag was. Niet elke gelukkig, maar wel zo'n 18x per jaar.
Hier is voetbal ook verboden vanaf het begin. Net als alle andere dingen die structureel in het weekend moeten.
Ik wilde ook niet dat zoon ging voetballen en nu sta ik al 10 jaar nagenoeg elke week aan de kant te kijken. Er is toch niks mooiers dan je kind te zien genieten? Ik ben het ook echt leuk gaan vinden, terwijl ik bij man zelden kwam kijken. Het gaat er toch niet om wat je als ouder leuk vindt?
Oh dat vind ik wel heftig om eerlijk te zijn. Bijna alle teamsporten hebben wedstrijden in het weekend. Dat betekent dat je kinderen dus nooit een teamsport mogen doen, ook al zouden ze dat heel graag willen? Jij hoeft daar toch niet mee naar toe. Misschien eens in de zoveel tijd een keer rijden, is dat dan zoveel gevraagd?
Ach wen je ook wel aan hoor. Regenjas, paraplu en een kopje thee en ik sta er prima. Zoon doet nu zaal erbij en vind ik ook leuk, maar vind buiten toch leuker.
Ja. Want dat betekent/betekende teveel gezinstijd inleveren. Man vaart en daardoor sowieso ma-vr van huis en vaak ook nog op zaterdag varen. Wij zijn dus de afgelopen 8 jaar meer dan 50% van de weekenden ook aan boord geweest om toch als gezin samen te kunnen zijn. Het scheelt dan nogal of je vrijdag na de lunch in de auto kan stappen of pas zaterdag als alle sporten gedaan zijn. En teamsport + 50% niet meedoen op zaterdag is geen combineren. Wij kozen dus voor tijd als compleet gezin ipv fun van een kind. (Met kinderfeestjes of andere incidentele dingen gingen hun wel voor en zagen we man dus gewoon erg weinig dat weekend)
Er kunnen natuurlijk allemaal redenen zijn, zoals de keuze vanwege de gezinsdynamiek, dat kan ik mij voorstellen en gelukkig mag iedereen daarin zijn keuze maken, maar ik vind ‘ik vind de sport niet leuk, dus kind gaat niet op die sport’ wel een opmerkelijke reden. Ik vond turnen veel leuker om te kijken, maar mijn zoontje vond voetbal leuker, dan ga ik hem niet verplichten om op turnen te blijven. En natuurlijk kan je later de sport nog gaan doen, maar jong geleerd is oud gedaan is wel heel toepasselijk op sporten. Ik kan nu nog gaan voetballen, maar dat gaat echt niet meer veel soeps worden
Als het gewoon voetballen was en klaar, prima. Maar er komt voor ouders zoveel meer bij kijken. Alleen al de verplichtingen. En dan het zogenaamde vrijwillig kijken, waar je natuurlijk ook gewoon tot verplicht wordt, want best sneu als je als enige ouder er niet staat toch? Nee, hun sport moet niet mijn sport worden. Dus zo opmerkelijk is het niet toch?
Geloof me ik vind het ook verschrikkelijk en moedig het zeker niet aan maar het is zijn droom en tot nu toe gaat het goed M’n man kon vroeger wel redelijk goed voetballen en mn oudste heeft het van hem en hij wil zelf heel graag en hij doet het prima Hij is nog maar 11 maar zolang het ook goed gaat op school is het oké Al is ie wel vaak weg maar voor hem een mooie ervaring maar ik vertel hem ook heel vaak dat maar heel weinig jongens de top halen
Niemand verplicht je te kijken. Sneu als je niet komt? Nou hier zijn veel ouders, maar ook een paar die niet komen. Ieder zijn ding. Ik moet dit seizoen 1x 2 uur achter de bar staan. Bij de meeste clubs kun je dit afkopen trouwens. Ik moet 1x rijden en 1x wassen per half jaar. Als dat al teveel is? Ik denk dat je ook gewoon niet weet hoe leuk het kan zijn, voordat je zelf hebt gezien hoe leuk je kind het vindt. Het gaat mij niet om voetbal, maar wel om de lol die mijn kind eruit haalt. Zelfde gold toen dochter op hockey zat. En zoon op judo.
Ja maar dat vertellen ze hem ook wel vanuit de club toch? Hier werd dat wel verteld, iets van 0.1% stroomt door naar betaald voetbal werd er gezegd. Bij zoon in het team zitten iets van 7 jongens die weer zijn afgestroomd. Maar ook een jongen die ooit bij zijn team speelde, heeft net een contract getekend. Het kan wel.
Het helpt wel mee als je t zelf ook leuk vind. Mijn kind vond voetbal echt verschrikkelijk. Ik heb t geprobeerd! Maar hij vond t kunstgras aaien leuker en t werd kouder en hij vond t helemaal erg. Heb contributie doorbetaald en hem eraf gehaald. Dus hopelijk vinden de andere 2 de zaalsport ook leuker. (Mijn man en ik kijken geen voetbal zelfs haha) Even los daarvan: fysiek was t voor mij pure hel dat voetbalveld. De kou of té warm: ik had zoveel pijn. Te warm kan ik niet goed tegen, dan ga ik onderuit en krijg ik migraine. vanuit de kantine kon je ze niet zien voetballen. Dus ik ben heel blij dat hij zaalsport doet nu. (En ik heb t natuurlijk niet laten merken dat ik t echt niet leuk vond, ik sta dan wel keurig aan te moedigen, filmpjes te maken etc. Maar t zit gewoon niet in hem dat voetbal)
Nou dan is het simpel toch? Mijn jongste wil ook absoluut niet meer voetballen, nou dan niet hoor. Die plukte ook liever bloemetjes. Maar jullie zoon mocht wel zelf proberen of hij het wat vond, ondanks dat jullie het niet leuk vinden. Dat vind ik dus wel anders dan wanneer je zegt dat je kind niet op voetbal mag, omdat jij het niet leuk vindt.
Ik ben wel zo sportief ( ) dat ik daar geen nee tegen zei. Bepaalde sporten wel no go, maar dat is om financiële redenen of omdat t te ver weg is. Moet wel haalbaar zijn. Met 3 op zwemles nog, is t al duur genoeg
Ja natuurlijk! Als het niet gaat dan houdt het simpelweg op. En ja, 3 op zwemles is hartstikke duur pff.
Vroeg zoon 1 ook nog 'mag ik op vioolles?' Eh nee. Je mag blij zijn dat je op zwemles zit én een sport. T houdt een keer op hoor. Babyzwemmen hartstikke leuk maar met 55 per maand doet t wel zeer nr2 voor A nr1 nog voor c.... nou kassa haha Aderlating!