Reistijd, totale tijd dat je onderweg bent voor wedstrijd sport

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mamavan2SE, 24 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.767
    8.871
    113
    Vrouw
    Ik ook hoor en gelukkig genieten zij ook van heel veel andere dingen :)

evaleana, Felice en Zxcvb vinden dit leuk.
  2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.767
    8.871
    113
    Vrouw
    Ja ik vind dat wel sneu, als het merendeel daar wel elke week staat. Het zal vast dat mensen het leuk vinden, maar ik zou niet weten wat ik leuk moet vinden daar aan? En bij voetbal worden veel wedstrijden gespeeld dus een beetje support van je ouders is wel een beetje een pre toch?
    Maar nogmaals; ze lijden er echt niet onder hoor, en missen echt niks.

Zxcvb vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Maar als ze het wel heel graag zouden willen zou ik het veel sneuer vinden dat het niet zou mogen, dan wanneer een ouder niet zou komen kijken.

Dubbelgeluk en Jetje1 vinden dit leuk.
  4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.767
    8.871
    113
    Vrouw
    Maar krijgen jouw kinderen alles dan maar wat ze willen? Hier gewoon echt niet. Of dat nou speelgoed is, een speciaal uitje is een bepaalde sport is of wat dan ook.
    Ze willen ook heeeeeel graag naar Disneyland. Tja…. Krijgen ze ook hun zin niet in. Is dat dat ook sneu?
    Ik zie dat zelf echt niet zo. Het is zielig als een kind geen liefde krijgt en nooit iets leuks doet. Niet als het niet op een bepaalde sport mag.

Zxcvb vindt dit leuk.
  5. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Mijn zoon leeft voor zijn voetbal en mijn dochters voor hun pony’s en paarden. Als ze dat niet zouden mogen zou dat heel sneu voor hun zijn. En hier doen we ook nog genoeg andere leuke dingen. Maar ik vind het echt heel zielig als een kind niet de sport mag doen die hij of zij graag wil doen.

suus1983 vindt dit leuk.
  6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.767
    8.871
    113
    Vrouw
    Zoals ik al zei; ze mogen wel meer niet. En dat is echt niet zielig. Jouw kinderen mogen vast ook wel eens wat niet wat ze wel zouden willen. Tja, jammer maar wordt je echt niet slechter van.

soovi en Zxcvb vinden dit leuk.
  7. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Dat vind jij.

8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.767
    8.871
    113
    Vrouw
    Ja klopt.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Ik vind sporten een heel belangrijk onderdeel van de ontwikkeling en opvoeding. Ik vind iets niet mogen doen wat ze heel graag willen (tot op bepaalde hoogte) wel zielig. Als ze een passie voor een sport hebben, maar die niet mogen uitvoeren zou ik dat wel zielig vinden en persoonlijk zou ik daar ook heel ver in gaan om ervoor te zorgen dat ze die passie kunnen uitoefenen, welke sport dan ook.
    Krijgen ze alles? Nee, zeker niet. Komen ze met een bepaald verzoek en is dat (financieel) mogelijk, dan probeer ik dat wel waar te maken. Maar voor mij is een uitje zoals Disney niet te vergelijken met een sport. Ik vind uitjes luxe, sporten min of meer noodzakelijk.

Edit: ik vind het ook belangrijk dat kinderen wat van de wereld kan zien, maar dan wel van heel andere orde dan sporten. Sporten hoeft ook niet duur te zijn. Om bij voetbal te blijven. Het kost hier 140 euro per jaar, inclusief kleding en 3x per week sporten. Als je het niet kunt betalen dan zijn daar potjes voor.

Diiba, ikkie97, Dubbelgeluk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.947
    5.256
    113
    Home
    Ja dat vertellen ze
    Maar hij heeft maar 1 doel
    Aan de ene kant heel mooi en doen we daar ons best voor aan de andere kant ook heel lastig

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Mijn ervaring is dat dat wel bijtrekt hoor. Zoon was ook zo en veel van zijn teamgenoten ook, maar naarmate ze ouder worden krijgen ze vaak ook wel andere interesses. En als hij echt goed blijkt is het alleen maar handig dat hij het zo graag wil.

Anna009 vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.225
    12.234
    113
    Helemaal mee eens. In mijn omgeving is iedereen juist heel erg bezig met het zoeken naar een geschikte sport voor de kinderen. Ze leren er zoveel van, qua motoriek, samenwerken, maken vriendjes.
    Hier mogen ze ook niet alles wat ze willen, mijn zoontje wilde bijvoorbeeld eigenlijk ook nog blijven freerunnen. Dat zou ons hele weekend in beslag nemen, zaterdag voetbal en zondag freerunnen… toen heeft hij voor voetbal gekozen. Selectie trampoline springen was ook nog een optie, dan werd hij 4 dagen daar verwacht. Maar daar zei hij zelf nee tegen.

Anna009 en suus1983 vinden dit leuk.
  13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Helemaal mee eens. Sport is geowon ontzettend belangrijk. En plezier is zo bepalend voor het volhouden van sport ook op latere leeftijd. Dus waarom niet alles wat mogelijk is investeren in de sport die ze het liefst willen doen?

Anna009 en suus1983 vinden dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Precies. Zeker als die investering (financieel en tijdsgewijs) helemaal niet zo gek is.

15. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Beide kinderen doen 2 sporten, daar zijn ze al redelijk vroeg mee begonnen. Wel steeds wisselende sporten dus ik heb al aan heel wat zijlijnen gestaan. Zowel binnen als buiten, teamsport en individuele sporten en wij gaan best ver om een en ander te faciliteren. Maar voetbal vond ik toch echt de meest vreselijke sport. Ik hou gewoon niet van van voetbal. Beide kinderen hebben het gedaan, maar was heel blij dat de jongste wilde stoppen. Oudste hebben wij besloten dat hij moest stoppen, omdat het logistiek niet meer handig uit kwam. Ze zouden allebei wel weer willen voetballen, maar ik ga er niet meer aan beginnen. Genoeg andere sporten die ze ook leuk vinden en die ik wel leuk vind om naar te kijken en naar toe te rijden.

Zxcvb vindt dit leuk.
  16. Diiba

Diiba Fanatiek lid

14 sep 2023
    1.108
    1.869
    113
    Vrouw
    Ik vind sport ook heel belangrijk en mijn kinderen moeten op een sport. Welke maakt me echt totaal niet uit en of ze er goed in zijn vind ik ook niet relevant. Zolang ze er maar plezier in hebben. Toevallig hebben ze allebei voor voetbal gekozen, maar ik heb vroeger paardgereden en dat is echt wel een stuk duurder. Een uur les per week kost op die manege nu 24 euro per uur en dan komt daar nog rijkleding bij. Als je dan 2 kinderen hebt die graag willen, dan snap ik wel dat het niet voor alle ouders haalbaar is om dat bedrag neer te leggen. Gaat het om geen zin hebben om een vrij dagdeel op te offeren aan een sport, nee daar snap ik niks van.

suus1983 vindt dit leuk.
  17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oudste doet 2 sporten en ze wil met 1 sport verder en hogerop komen.
    Ze moet van ons eerst het seizoen afmaken en dan mag ze overstappen. Zoals het er nu naaruit ziet heeft ze volgend seizoen 4x per week sport. Waarschijnlijk moeten wij daarvoor 4x per week rijden. Het is niet anders.
    Jongste heeft 3x per week sport + zwemles. Dus 2x rijden, al hoop ik dat zwemles rond de zomer klaar is.

18. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    552
    274
    63
    Na aanleiding van dit topic heb ik er zaterdag eens op gelet. Wij zijn om 6:00 uur thuis vertrokken. Naar wedstrijd geweest met 2 kinderen en 3 pony’s. Wij waren om 14:00 uur weer op stal. En toen moest er nog uitgemest worden en getraind worden wat niet mee naar wedstrijd was geweest.

Deel Deze Pagina