Ik ben vanaf 1 november waarschijnlijk werkloos.. Leuk dat de kinderopvang zo terugloopt door de bezuinigingen Maar goed, dus hard op zoek naar nieuwe baan. Ik heb een open sollicitatie naar een landelijke organisatie gestuurd en zij hebben mij gekoppeld aan een vacature en ik krijg binnenkort bericht over de vervolgprocedure. (Dit betekent sollicitatiegesprek lijkt me???!!!) Alleen het is minimaal 45 minuten reizen met de auto. Is dit te doen???? Ik ben alleenstaand en heb 2 kleine kinderen. Wel heb ik een hele flexibele gastouder dus dat scheelt wel al. Zal ik gewoon gaan solliciteren (als ik word gevraagd) of is dit gewoon echt onverstandig? Uiteraard kijk ik wel verder naar andere banen in de buurt. Het is wel een baan die ik echt leuk zou vinden en een echte uitdaging (nieuwe leefgroep opstarten voor licht verstandelijk gehandicapt jong volwassenen) Daarnaast heb ik een hele oude Twingo.. Het is met het OV nog veel langer en moeilijker te bereiken.. Wat als mijn auto er een keer mee stopt Dus nu wil ik ook nog van jullie weten... hoeveel reistijd hebben jullie en valt dit mee/tegen???? En jullie eventuele partners??? (wij zijn namelijk wel aan het kijken of we nog een toekomst samen hebben en hij werkt ook al op ruim een uur reistijd van onze stad) Wat als er iets met je kindje gebeurt terwijl je zo ver weg zit... Ik durf nu amper de stad uit als ze bij de gastouder zijn of kdv.
Ik reis zelf 1:15 naar het werk en dan nog eens terug. Maar ik heb het geluk nu nog maar 6,5 uur te hoeven werken. Dus ik begin om 7 uur en ben dan om 14:30 thuis. Smorgens past mijn man dan op. Hij werk op 15 minuten afstand. Daarna is mijn schoonmoeder hier die dan mijn dochter uit bed haalt verzorgd en aankleedt. En als er iets aan de hand is dan is papa natuurlijk dichter bij dan ik. maar er is tot nu toe nog nooit iets voorgevallen waardoor wij eerder naar huis toe moeten en als dan is ze bij oma en niet bij een "vreemde" voor mijn gevoel dan dus dat geeft mij ook rust.
Mijn reistijd is ook 3 kwartier enkele reis....ik weet niet beter. Vroeger deed ik het met het OV, en toen was ik ruim een uur onderweg, dus dit vind ik al een hele vooruitgang. Mijn zoon is nu 2,5 jaar oud, en tot nu toe moesten we 1 keer terugkomen van het werk om hem op te halen, omdat hij ziek was geworden. Ook is mijn auto nog nooit kapot geweest in die tijd. Dat is allemaal natuurlijk puur geluk, ik hoop altijd maar gewoon dat hij blijft rijden, want mijn zoon naar het kdv brengen, en daarná nog eens met het OV naar mijn werk moeten is wel heel zwaar lijkt mij. Maar goed, het is goed te doen vind ik. En voor de zekerheid van een baan zou ik het al helemáál doen. Mijn vriend werkt op maandag en dinsdag ook op 3 kwartier tot een uur rijden van huis af, en op woensdag, donderdag en vrijdag is dat een half uur. Hij heeft wel flexibele werkuren, en kan daardoor vrij makkelijk tussen zijn werk door naar huis, mocht er iets aan de hand zijn. *edit* wat wel belangrijk is om te vermelden, is dat ik de zekerheid heb dat ik nooit in de file kom te staan, omdat ik via een rustige provinciale weg naar mijn werk kan rijden. Als ik wel files had, is 3 kwartier reistijd wel riskant. Want voor je het weet ben je dan veel langer dan 3 kwartier onderweg... dus dat soort dingen zou ik wel meenemen in mijn overweging!
Ja hier weet ik niet hoe het zit met files.. Het is een groot gedeelte over de A9 of A7 weetikveel, waar je 130 km p/u mag.. denk zomaar dat daar wel eens files zullen zijn.. of juist niet???
Op de A9 en de A7 staan elke dag files (ik woonde/woon in Zaandam en Purmerend, en werk in Alkmaar, dus ik ken beide snelwegen). Het hangt er ook een beetje van af welke kant je op moet. Als je bijv. de A7 richting Den Helder neemt heb je veel minder kans op file dan richting Amsterdam.. Met een kdv dat om 18.00 sluit zou ik die snelwegen niet aandurven, maar met een flexibele gastouder misschien wel. Lastig hoor!
ik vind 3 kwartier reistijd niet extreem veel. in de randstad ben je zo al een kwartier kwijt om de stad uit te komen. Ik zou het dus gewoon doen. je kunt nou eenmaal niet altijd dicht in de buurt zijn van je kind en mocht er wat (ernstigs) gebeuren dan neem ik aan dat je kind in goede handen is en dat er in extreme gevallen hulpdiensten bestaan
Ik zou pakken wat ik pakken kan. Dus sowieso gaan solliciteren! En stel dat je wordt aangenomen kan je altijd weer uitkijken naar een baan dichterbij. Lijkt me een prettigere uitgangspositie dan de stress van werkloos te zijn, maar goed dat is misschien persoonlijk. Ik werk nu 5 min van huis, maar heb ook 3 kwartier van huis gewerkt, vriend werkte toen ook een uur van huis (nu meestal nog steeds, soms verder) Wij hebben in de 3 jaar dat de kids naar het kdv gaan wel een aantal keer daar naar toe gemoeten, maar dan heeft het nooit echt haast. Succes met het maken van je beslissing!
3 kwartier reistijd enkele reis zónder ingecalculeerde vertraging (zoals file) vind ik veel. Bij mijn vorige werk was ik ook vaak 3 kwartier per enkele reis onderweg, maar dat was mét file. 3 kwartier vond ik wel echt de max hoor. Ik werkte van 08.30 - 17.30 en was met het ophalen van mijn dochter erbij dan vaak pas om 18.30 uur thuis. Gelukkig had mijn man dan al gekookt en konden we zo aanschuiven, maar als je dan ook nog voor het eten moet zorgen... Nee, daar had ik niet aan moeten denken. Als de kans op files groot is op het traject wat je moet afleggen, moet je toch wel echt minstens een half uur extra reistijd erbij optellen en dan zit je dus al op 1,5 uur. Nou...dat zou mij niet gezien zijn...
Mijn reistijd is 15 minuten. Dus voor mij is 45 minuten lang. Ik heb juist werk in de buurt gevonden, omdat ik niet lang in de auto wil zitten. Maar ik ben niet werkloos.....in jou positie zou ik alle werk (wel leuk werk natuurlijk) aannemen.
Ik werk nu in de buurt maar heb voorheen altijd tussen de 45 min en 1:15 reistijd gehad. Ik vond het wel te doen hoor, ook toen de kleine er was. Als er iets met de kleine is is het zelden zo acuut dat je er geen 45 min over kunt doen, en je geeft al aan dat je GO flexibel is. Als de baan je leuk lijkt zou ik er zeker op solliciteren, en als het je tegenvalt kun je altijd naar wat anders kijken. Ik weet wel dat het op de een of andere manier makkelijker is te solliciteren naar een baan als je al werk hebt
Ik vind 3 kwartier ook prima te doen. Heb ik ook zo ongeveer met ov. De ene keer is het wat langer de andere keer ietsje korter. Hier in de randstad zit je daar idd sowieso wel aan. Of het haalbaar is voor jou ligt denk ik ook aan het aantal uur dat je op een dag gaat werken en wat je afspraken zijn met de gastouder.
het is lastig... ik heb een tijdje gewerkt op een locatie waar het voor mij zonder files een half uurtje rijden was, maar normaal tijdens de spits 45 min, en helaas bijna elke week ruim 1,5 uur tot 2 uur (enkele reis) als er wel echte files stonden. Dat vind ik persoonlijk geen fijne combinatie met gezin. En toen ik in Den Bosch werkte, 40 min rijden zonder file... ik was vaak pas om half 7 kwart voor 7 thuis.. dan was het snel eventjes eten en dan meiden op bed gooien. Dus ik zag de meiden maar heel weinig op een dag. Ik kijk nu echt wel ook gewoon in de regio tot 30 min rijden, maar liever niet.. maar ja.. ben ook werkeloos en wil toch ook wel werken.
Mijn werk zit ook op 45 minuten rijden afstand. Zelf heb ik een gastouder bij mijn werk uitgezocht, dus mijn zoon reist gewoon mee met mij!
Mijn reistijd is ongeveer 45 minuten, maar mijn man doet er maar 'n minuut of 10 over. Dus als er iets is kan hij snel bij school of het kdv zijn. Als je de baan zou krijgen, zou ik het wel doen, maar wel de vacatures in de nabije omgeving in de gaten houden.