Ik ben zeer verwend geweest in mijn werkende leven en nooit echt giga reistijd gehad. Of max 20 min rijden tot 10 min fietsen. Nu heb ik een leuke vacature gezien, ga op gesprek. Echter is het 30/ 45 min rijden afhankelijk van het verkeer, 3 of 4 dagen per week. Wat is jouw reistijd en wat is de max denk je?
Mijn reistijd zonder file is 40 minuten.. in praktijk sta ik 3 keer per week in de file op de terug weg en is het een klein uur. Dat vind ik persoonlijk wel de max, maar ik weet al 14 jaar niet beter. Ik vind het niet zo erg, lekker met een koffietje en radio wakker worden. En op de terug weg even omschakelen voordat de drukte thuis begint . Maar ik snap wel dat het even slikken is als je amper reistijd gewend bent. Als ik een afspraak eind vd middag ofzo heb op school, baal ik er ook echt van.
Ik had vorig jaar een reistijd van 25 min en nu 45 min zonder file. Bij mijn vorig werk eigenlijk nooit last van file en nu wel altijd. Daardoor doe ik er nu van deur tot deur 1h tot 1h10min over. Aangezien ik om 8 uur begin en rond half 6 klaar ben is dat op de dagen dat ik werk erg pittig en mis ik vooral de tijd in de avond met de kinderen. Het is te doen voor nu maar we gaan waarschijnlijk wel verhuizen op termijn. Het zou voor mij dus afhangen van de werktijden en of dat te doen is in combinatie met het gezin.
Wat acceptabel is ligt wat mij betreft vooral aan de thuissituatie. Mijn man is regelmatig een paar dagen weg voor zijn werk of laat thuis. Daardoor kan/wil ik geen baan hebben op verder dan een kwartier rijden van huis. De kinderen naar school brengen en van de bso halen ligt meestal bij mij. Ik werk tot 5 uur en 4 avonden per week hebben we om 6 uur sport van de kinderen. Met meer reistijd red ik het allemaal niet qua koken en halen en brengen. Als de situatie anders was zou ik niet langer dan een halfuur willen reizen denk ik. Het ligt ook wel aan je mogelijkheden. Mijn werk kan ik bij heel veel bedrijven doen. Dus ik heb geen reden om verder te reizen. Er zijn genoeg leuke bedrijven dichtbij huis.
Nu thuisblijfmoeder maar daar voor deed ik alles met de bus en was je al vlot 45/ een uur onderweg. Afhankelijk of je aansluiting had. Mijn man werkte eerder een uur rijden van huis zonder file. Dat was toch wel te lang. Het schakelen van werk naar huis is wel fijn. Nu is het voor hem half uur rijden en 15 min lopen. Dat is prima te doen. Als het mooi weer is wil hij op de fiets. Dus we zeggen max 45 min.
Ik had 3,5 maand geleden max 20min reistijd met de auto en heb nu 1:15/1:30 reistijd met de trein. Ik ga 2 dagen naar kantoor en het valt mij heel erg mee. Ik heb een rechtstreekse verbinding en tot nu toe nog niet echt treinuitval/vertraging gehad. Het zal vast ook uitmaken of je ook nog kinderen naar de opvang moet brengen of ze halen. Dat hoef ik gelukkig niet. En mijn man werkt in de buurt, dat scheelt ook. Hij gaat de deur uit als de jongste naar school gaat, ze komt zelf naar huis.
Ik heb jaren gewerkt met 35 min afstand. Met file meestal iets langer maar ik werkte dan van 7.30 tot 16.00 dus kon dan meestal.voor de file uit rijden. Werk nu op 20 min maar nu met kinderen op school/bso is dit echt veel fijner. Zelfs met file doe ik er nu meestal max 35 minuten over
Hier tussen 45min en 1uur valt te zien hoe lang ik op de overstap moet wachten. Moet wel maar 1dag naar bureau de andere 4 mag van thuis. Zijn lange dagen vertrek om 6.30 en ben vaak pas rond 19u thuis. Maar ben wel blij dat ik de tijd van ontstressen op de trein heb zo kom ik redelijk ontspannen thuis aan.
Ik werk al 16 jaar bij dezelfde thuiszorg organisatie en mijn reistijd is minimaal 20 maximaal 40 min (dit is zelden omdat ik soms in een ander dorp/stad mijn route start) Nu heb ik eigenlijk nooit file of er moet echt iets gebeurd zijn op de snelweg. Ik vind het zelf echt heerlijk om te rijden en regel zelf ook weleens een dubbele dienst. Nu werkt mijn man vaak op mijn werkdagen thuis of zorgt dat hij 15.00 thuis is voor de kids. Ik weet wel wanneer mijn route start maar nooit wanneer ik klaar ben. In de auto luister ik vaak boeken of podcast of ik bestel materialen pleeg overleg met collega's of andere hulpverleners dan is het nog betaald rijden ook
Ik rijd 20 minuten of fiets 40 minuten. En dat vind ik wel de max. Verder zou ik het nooit fietsen. En dat wil ik zo af en toe wel doen. Buiten dat is het onbetaalde tijd, die kan ik dus wel beter besteden als in de auto te zitten.
Ik heb flexibele werktijden waardoor ik vroeg kan beginnen en vroeg stoppen. Hierdoor heb ik geen last van drukte. Ik begin om 06:30 uur met werk en heb dan 25 minuten reistijd. In de middag zal het zo’n 30 minuten zijn. Voor mezelf is 30-45 minuten reistijd acceptabel. Vooral naar huis vind ik het wel prettig dat ik in de auto al eventjes tijd heb om mijn werk van me af te zetten.
Bij mijn vorige baan (toen er nog geen kinderen waren) had ik een reistijd van zo'n 30 minuten. Bij mijn huidige baan heb ik een reistijd van amper 10 minuten. Ik vind het heerlijk en het valt goed te combineren. Mijn werktijden zijn afgestemd op andere activiteiten, mijn man is iets minder flexibel qua werkuren dus bij een langere reistijd voor mij, zouden wij wel alles opnieuwe moeten gaan indelen. Ik zou ook niet langer dan een halfuur willen reizen. Gelukkig wonen we redelijk centraal in de provincie en is alles goed aan te rijden.
Een uur met de trein op kantoordagen. (1 keer per 2 of 3 weken) Op thuiswerkdagen een halve minuut met de trap. Vroeger werkte ik in de detachering en was dagelijks 2 uur normaal. Dat nooit meer! Uur is wel echt mijn max. (Deed ik voor corona 3 keer per week en 1 dag thuis) En de trein vind ik heel prettig reizen. Geen files. En lekker telefoonpielen of lezen onderweg. (Reis wel 1e klasse, anders teveel risico op staan)
Nu 45 minuten met de auto ongeveer. Ik vind het heerlijk. Vanaf volgende maand 10 minuten fietsen. Zal mijn reistijd nog missen!
Wat acceptabel is, is wat bij jou en jouw situatie past, daar kan een ander moeilijk wat van zeggen denk ik. Ik had altijd reistijden van 15 tot max 30 minuten. Vond ik toen ook echt het maximum. Bij mijn huidige werkgever is dat 30/45 minuten afhankelijk van de drukte op de weg. Ja, ik ben later thuis 's middags, maar ik heb nu een baan waar ik zoveel plezier in heb dat ik die extra reistijd geen probleem vind
Heb 5 jaar lang gefietst, 45 min heen, 45 min terug. Met de bus duurde een enkele rit 1,5 uur ivm een overstap. De max is voor mij wel echt 45 min, langer wil ik voor mijn werk echt niet onderweg zijn. Nu heb ik het heel luxe want het is 30 SECONDEN lopen haha
Ik doe er ongeveer anderhalf uur over. Maar tegenwoordig ga ik nog maar 1x per week naar kantoor. Pre-corona gewoon 4x, eerst zelfs 5x. Dat is eigenlijk niet te combineren met een gezin, vind ik, tenzij je partner niet of maar echt heel weinig werkt. Ik snap achteraf niet meer hoe ik het destijds deed, al is de basisschoolperiode misschien drukker dan de crècheperiode door alle zwemlessen en logopedie en dergelijke.
Heeft wel gewisseld met de jaren. Het langste was ongeveer een uur deur tot deur met het OV. Nu is het zo'n 12-18 minuten naar de hoofdlocatie (auto vs fiets) en 30 minuten met de auto naar de locatie waar ik max 2 dagen per week werk. Hoe minder hoe beter voor mij.