Reistijd werk, wat is acceptabel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 13 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Hier is een uur kort. Maar ik hoef bijna nooit en niet 2x op 1 dag te rijden dan :D voor man hetzelfde.

Als hij een walbaan had gehad had ik denk een halfuur zo'n beetje de max gevonden icm gezin. Maar ik heb er geen ervaring mee dus ik weet het niet

2. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.297
    394
    83
    Wat bij jullie situatie past:)

Heb nu 20/25 minuten reistijd , Voor mij persoonlijk is het maximale echt 30 minuten.

3. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik ongeveer 40 min van deur tot deur en dan alleen als t verkeer mee zit ;). Dus 's morgens vertrek ik eerder dan die 40 min.
    Ik werkte vroeger op 15 min. afstand en kon me niet indenken dat ik zolang zou moeten reizen. Echter werk ik nu op zo'n leuke plek dat je t er dan blijkbaar toch gewoon voor over kan hebben :).
    Mijn man werkt trouwens al jaren op minimaal een uur afstand, soms nog weleens langer want hij komt op veel plekken in Nederland. Hij werkt ook veel thuis, meer dan vroeger, het hoort gewoon bij zijn werk. Het is wat dat betreft eigenlijk gewoon echt net wat je gewend bent.

4. mamabri

mamabri Fanatiek lid

15 aug 2021
    3.240
    4.195
    113
    Vrouw
    Ik ga vnl voor mijn werk op klantbezoek, ik zit dus vaak in de auto ( zo’n 2-4 uur pd), het wisselt een beetje, soms ga ik een dag naar kantoor (30 min) en soms werk ik vanuit huis.

ik heb geen moeite met lang onderweg zijn, ik hou van autorijden, muziek aan en meebleren, of ik bel mijn moeder of zo onderweg.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ook 30 tot 45 minuten, afhankelijk van het verkeer. Op zich is het ok. Mn werk is leuk. Maar meer zou ik echt te lang vinden.

6. Megara

Megara Fanatiek lid

5 feb 2023
    1.498
    1.709
    113
    Vrouw
    10 minuten met de auto, 25 met de fiets.
    Ideaal :)

Max is 30min. Moet er niet aan denken om langer onderweg te zijn.

Jessi79 vindt dit leuk.
  7. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik vind max 45 min acceptabel. 20-25 minuten voelde fijner. Maar nu kan ik op de fiets naar mijn werk en dat is toch ook wel fijn hoor.

8. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.887
    4.160
    113
    Vrouw
    Nu 35 minuten van deur tot deur (fiets-trein-lopen) of net zoiets als ik de hele afstand fiets, auto zou 20 minuten zijn maar dat doe ik bijna nooit.

De max hangt van het vervoer af. Hiervoor moest 45 minuten in de trein en dat vind ik prima , kan ik nog een boek lezen of alvast/nog beetje werken afhankelijk van overstappen. Met reistijd naar station enz erbij kwam ik rond een uur uit.
    Uur in de auto zou ik dan weer niet willen, dat vind ik zonde van mijn tijd.

9. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.154
    3.798
    113
    Dat maakt wel uit ja. Ik werk op een hogeschool. Die zijn er niet zo veel (helaas sowieso niet in mijn woonplaats).

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Als alles mee zit ben ik ongeveer 25 minuten onderweg. Meestal is het meer richting 40, en als het echt heel druk is ben ik ook wel eens 1,5 uur bezig geweest. Ik moet met een pont overvaren en dat maakt het wat onberekenbaar.

11. Pompidom

Pompidom Actief lid

6 jul 2021
    315
    164
    43
    Vrouw
    Ik heb in het verleden alles gehad, van 10 min tot 1,5 uur.

Voor mij ligt de max rond de 45 minuten enkele reis. Anders is het gewoon niet te combineren met de kinderopvang.

Ik zou vooral goed kijken naar je persoonlijke situatie, maar ook naar de omstandigheden op je reis traject.

Ga je met de auto? Hoe druk is het daar, staan er vaak files of gebeuren er vaak ongelukken. Ga je met de trein? Hoe gevoelig voor uitval is dat traject.

Ik heb nu 30 minuten reistijd, er staan bijna nooit files. Echt heerlijk

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ik had 1,5 uur heen en datzelfde weer terug, puur door de files destijds. In de zomervakantie 23 minuten. OV was zo tegen de 2,5 uur enkele reis. Als je dan aan de andere kant van t land zou zitten ala... Dat frustreerde vreselijk, wat een weggegooide tijd, al heb ik t 5 jaar volgehouden. Vaste begin en eindtijden, geen gesprek over mogelijk. Remote...don't you even dare...

Toen in t centrum, met OV en een stuk lopen ong half uurtje tot 40 minuten. Praktijk: zodra het najaar in zicht kwam vielen er elke keer bussen uit door de files en was een 1,25 uur geen uitzondering. G lag vaak dan al in bed als ik nog thuis moest komen, dat vond ik niks. Eveneens vaste tijden en remote was een gevoelig punt.

Nu 7 minuten, binnendoor in t zelfde dorp.
    Maar helaas wel een verhuizing gepland van t pand en dan is t 17min via de snelweg, file niet meegerekend. :cry:

Hoe meer afstand hoe onrustiger het me maakt. Partner werkt aan de andere kant van de stad en ook altijd files. Ik ben dan de vliegende keep die beiden op kan halen mocht het echt vastgelopen zijn (2 verschillende locaties ver uit elkaar).

Als een werkgever remote en aangepaste werktijden kan hanteren kan je de ergste filedruk wel voorkomen vermoedelijk.

En hou ook zeker de spitsdagen nu eens in de gaten rond de tijden dat je zou gaan rijden. Dat geeft wat realistischere reistijden in najaar/winter.

13. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Nu 20 minuten lopend.
    Mijn max reistijd (is) was een half uur.

14. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Ik doe er 3 minuten met de auto en 6 minuten op de fiets over. En de school van mijn kinderen ligt ook nog op de route. Heerlijk.

15. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.290
    1.313
    113
    Vrouw
    “Vroeger” heb ik een tijd op 1,5 uur rijden gewerkt. Dat kon toen want geen kinderen maar dat vond ik al echt gaar: 615 weg en 19.00 of later thuis.

Daarna heel lang op 30 min rijden gewerkt afhankelijk van verkeer en dat vond ik echt meer dan prima.

Nu werk ik op 15 minuten rijden (binnendoor) dus dat is zo verwend… maar voor een nieuwe uitdagende baan zou ik inderdaad weer prima 30 min gaan rijden hoor. Misschien zelfs 45 afhankelijk van de voorwaarden. Als ik flexibel mag beginnen (qua reistijd, dat mag bij m’n huidige werkgever ook ik heb collega’s die op 1,5 uur rijden wonen die komen vaak rond 930 en gaan rond 16.00 weg en werken in de avond nog even) en niet alle dagen “on site” moet zijn maar bijv 2 dan zou ik dat doen.
    Maar gaat dus om het totaal plaatje :)

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Vanwege oproepbaarheidsdienst moet ik sowieso in de buurt van mn werk wonen. De regel is max 30 minuten, maar ik heb alleen al een paar minuten nodig om de deur uit te komen als je me wakker belt. Een collega woont buiten die afstand en slaapt dus tot 1 op 7 (in vakantietijd nog vaker) in een B&B.

17. Meysss

Meysss Bekend lid

1 jan 2024
    569
    418
    63
    Vrouw
    Mijn vaste locatie is 20 min rijden, ideaal. Het komt soms voor dat ik ook een andere locatie werk en dan is het 40 min, dat is ook wel de max voor mij.

18. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    762
    1.233
    93
    Vrouw
    25-30 minuten. Dat vind ik ook wel het maximum. Tenzij het echt een hele spectaculaire leuke baan/organisatie betreft die echt niet dichterbij te vinden is.

19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    mijn reistijd is ca. 30 minuten enkele reis met de auto. voor mij prima. maar het moet wel lukken in het schema met werktijden van mijn man. ik ben aan het kijken voor een andere baan. maar dan wil ik ook liever niet verder dan die 30 minuten.
    veel taken komen op mij te liggen als mijn man voor zijn werk weg moet. en dat is relatief vaak en dan moet ik eigenlijk alle dagen alleen kunnen afdekken, qua brengen en halen kinderen. mijn jongens beginnen groter te worden waardoor ze wat zelfstandiger bijv. naar huis van de BSO kunnen komen.
    Wij hebben altijd buitenshuis gewerkt, en het altijd voor elkaar kunnen krijgen, goed regelen qua kinderopvang, en goede planning.
    mijn huidige werk heeft wel flexibele start tijden, waardoor ik tussen 7 en 9.30 kan beginnen, en dan dus tussen 15.30 - 18.00 klaar ben. en ik kan wel op 1 dag een half uur meer werken, zodat ik de volgende een half uur eerder naar huis kan.

20. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Voor mij zou het ook afhangen van de reistijd van mijn man.

Nu werken we toevallig bij 2 bedrijven die nagenoeg naast elkaar liggen.

Maar zou mijn man uur reistijd hebben dan is voor mijn kwartier de max.

Dit omdat ik wil dat er een van ons binnen korte tijd bij de kinderen moet kunnen zijn

Deel Deze Pagina