Zo enorm persoonlijk wat je acceptabel vindt aan reistijd, dat moet je toch voor jezelf bepalen wat je acceptabel vindt en wat past in je leven? Ik wil bijvoorbeeld echt niet langer dan 20-25min onderweg zijn (incl files), omdat als er op school wat gebeurd met de kids ik er relatief snel wil kunnen zijn. Dit omdat familie ook allemaal op afstand woont & mijn vriend bij een overheidsinstantie werkt waardoor hij simpelweg niet altijd weg kan en soms op 4u rijden aan t werk is. Daarnaast moet ik altijd de kids brengen naar school dus als ik dan een uur moet rijden zou ik nooit aan mn uren komen, dus praktisch gezien kan ik gewoon ook niet ver van huis werken
Mijn reistijd is 35 minuten met de auto, zonder files. Ik ben net begonnen aan een nieuwe baan en die files, die zijn er vrijwel altijd dus het wordt ook wel eens 50 minuten. Vorige baan was eveneens 35 minuten rijden. Ik wilde minder reistijd, maar waar ik nu werk was echt een super kans dus daarvoor gegaan. Ben benieuwd of het me echt gaat tegen staan.
Mijn reistijd is volgens google maps 17 minuten, maar in de praktijk (of in de spits) is het ‘s morgens vaak 25 min en op de terug weg al gauw 30-35 minuten. Ik vind dat prima. Radio aan en verstand op nul. En ik vind mijn werk heel leuk. Zou zelfs niet dichter op mijn werk willen komen, want nu loop ik geen kans dat ik kinderen uit mijn klas bij de appie oid tegenkom
Nou dit dus Mijn vader werkt bijv deels thuis, maar zijn kantoor is op 2 uur rijden enkele reis (inc onvermijdelijke files), dat doet hij 2 keer per week. Mijn moeder is (deels) ZZP’er en komt daardoor ook 5 dagen per week overal en nergens. Ik moet daar dus echt totaal niet aan denken, maar ik zit dan ook in een hele andere situatie met jonge kinderen, opvang, school, etc. Ik werk zelf maar 1 dag per week op kantoor en dat is mijn max. Mijn reistijd is 30min, enkele reis, met de auto en ook dat is mijn max Mijn man werkt 3 dagen per week op kantoor en reist daarnaartoe met het OV. Zou 40min moeten zijn maar is áltijd, maar dan ook áltijd gezeik. Vertragingen, uitvallende treinen, geen machinist, blaadjes op het spoor. You name it. Is altijd fors langer onderweg dan zou moeten. Als ik vaker van huis zou zijn of verder weg zou werken, zouden we in de knoei komen met het ophalen van de kinderen.
Alles tot een half uur vind ik prima. Vind ik juist wel lekker, even na mijn werk mijn hoofd leegmaken in de auto. Tot 40 min zou ook nog wel acceptabel zijn, maar dan alleen op een traject dat er geen kans op file is. Anders zou ik ook in de knoei komen met opvang. (Brengen vanaf half 8, halen voor 18 uur, en daartussen nog 8 uur werken en 2 uur reizen wordt wel erg krap)
Mijn maximale reistijd zou zijn een uur, maar dan niet vaker dan 1 a 2 keer per week. Als ik elke dag naar kantoor zou moeten gaan dan zou ik niet langer dan een half uur willen reizen.
Ligt helemaal aan de route. Hier in Friesland amper files, hooguit een paar minuten bij een afrit in de spits. Daarentegen ben ik wel gewend om meer kilometers te maken. Momenteel 50 en vanaf oktober 70 enkel. Doe er een uurtje over en dat is prima. Minder kilometers en dan wel meer file is een no-go voor mij.
Bedankt voor jullie uiteenlopende reacties! wat voor mij acceptabel is dat weet ik dus niet. Mijn man werkt 2 dagen thuis, zou dan 1 dag bso worden of oma. Dus dat is allemaal goed te regelen. Hoef dochter niet naar school etc te brengen. Het zou mij meer regelmaat bieden, geen avonddiensten meer, wel weekend af en toe. Auto rijden vind ik niet erg, lijkt mij ook wel lekker gewoon je hoofd legen na een werkdag
Ik heb een reistijd van 20 sec. Ja ok flauw, ik werk vanuit huis Mijn man een reistijd van 10 min zonder file. Het zou voor ons echt afhankelijk zijn. Als het enorm haasten zou worden met clubjes of avondeten door een langere reistijd zouden we dat niet acceptabel vinden.
Voor mijzelf: hoe minder hoe beter. Als ik ooit terug ga werken zal ik max 20 min aanhouden. Voor mijn partner: hij is 80 % van de dag op de baan maar zijn bureau staat nu een aantal jaar op 15minuten rijden van huis (binnebanen dus geen file). Vroeger was dit 35 min rijden (snelweg dus altijd file en altijd rond de 1à1u30 tijd kwijt). Dat wat hij jaren deed zou hij nu nooit meer doen voor een job.
Ik denk dat het idd heel erg persoonlijk is wat je zelf prettig vind. Ik werk nu 17 jaar bij dezelfde werkgever en in die jaren ook een aantal keer verhuist, waardoor op een gegeven moment mijn reistijd 50 minuten enkele reis was, maar door de files werd dit regelmatig 1.5 uur a 2 uur. Het gaf natuurlijk wel irritatie, maar toentertijd was het gewoon niet anders en dan ga je dus gewoon door. Inmiddels ben ik 3 jaar geleden weer verhuist, iets dichterbij werk is en i.v.m. minder werken en meer thuiswerken door corona, hoef ik nu nog maar 1 keer per week naar kantoor en rij ik dit in 40 minuten. Voor mij is dat nu gewoon en een onwijze vooruitgang ten opzichte van 5 jaar geleden, dus voor mij is dit zeker acceptabel. Maar mocht ik meer dagen naar kantoor moeten gaan of meer gaan werken, dan zou ik nu niet zo snel meer dit accepteren qua reistijd, juist omdat ik nu ook zie hoe fijn het is om minder reistijd te hebben.
Ik heb mijn werk op fietsafstand (15 tot 20 minuten, niet afhankelijk van files wel van de wind ). Ik vind het enorm luxe dat ik zo dichtbij werk, maar moest zeker in het begin wel even wennen omdat ik maar kort de tijd had om werk los te laten. Ik zou tot een uur acceptabel vinden (deur tot deur). Als je je eigen tijd kunt indelen, zou dat natuurlijk helemaal fijn zijn. Dan zou ik er bijv. voor kiezen om een ochtend vroeg te vertrekken en dan in de middag op tijd naar huis. Man heeft dagelijks een uur tot 1,25 uur reistijd. Als ik ook deze reistijd zou hebben, betekent dat wel voor beide wat aanpassingen. Man gaat nu vroeg de deur uit en schuift met avondeten zo aan, maar dat zit er dan dus niet meer in.
Nou he. Het is dat die route om te fietsen veel stoplichten heeft. En ik moet om 8 uur al beginnen, dan zou ik wel heel vroeg de deur uit moeten en te laat zijn om dochter van de bso te halen.
Ligt aan zoveel dingen. Mijn reistijd is zonder vertraging 1,5 uur enkele reis. Als er op het traject waar ik op reis, geen storing is, dan moet ik één keer overstappen, anders vaker. Ik werk twee, soms drie dagen op locatie en de rest thuis. Voor twee dagen en met een overstap vind ik het prima te doen. Ik vertrek meestal iets voor 7 en kom meestal rond 18.00u/18.30u weer thuis. Als ik alleenstaand was dan zou ik wellicht wel iets dichterbij zoeken. Dan zou ik wel iets anders moeten gaan doen, want mijn werk is er niet veel dichterbij/met veel minder reistijd. Maar dat zou dan denk ik wel de keuze zijn.
Is heel persoonlijk idd, mijn dochter doet er met de auto 5 kwartier over. Heeft ze geen moeite mee, brandstof wordt ruim vergoed en ze vindt het leuk werk. Mijn neef reist anderhalf/2 uur met ov, met de stroomstoringen de laatste tijd (regio Amsterdam) vindt hij het een drama en is op zoek naar ander werk. En mijn broer doet er 45 minuten over op de speed pedelec. Hij is gek op fietsen en heeft nooit last van files.
Ik zit nu op 15-20 min enkele reis en vind dit ideaal. Korter niet, ik moet altijd even op en afschakelen van het werk. Ik ben 1-1,5 uur gewend (eigenlijk 35 min, maar altijd file) en dat ging ook wel, al vond ik het wel lange dagen (11 uur van huis weg). Mijn partner was ook altijd min 1,5 reistijd kwijt, nu na corona veel thuis. Sinds kort weer 1 keer per week naar kantoor. Dus dan valt 1,5 uur ook wel weer mee als het maar 1 keer per week is.
Reistijd 1x per week 2-2,5 uur met de auto, OV rond de 3.15 uur maar door overstapproblemen en vertraging al meerdere keren 5 uur onderweg geweest. 2x per week 15-20 min met de auto of 50 mij fietsen. 2x per week geen reistijd. Ik kan thuiswerken als het nodig is. Krijg energie van het werken op beide locaties. Hiervoor deed ik werken in 5 ploegen, dit bevalt mij veel beter.