Hai, Ik ben zoek naar mensen die ook hun hond hebben herplaatst. Wij hebben hummer een Duitse herder Sinds de komst van onze dochter is hij erg veranderd en laat ook blijken dat hij haar niet leuk vind. Zodra dat zij dicht bij hem komt ontwijkt om bromt ook heeft hij meerdere malen goed gesnauwd op haar waar we erg van zijn geschrokken. Morgen nog een afspraak met een gedragdeskundige. Wat we al vaker hebben gehad maar de adviezen wat we kregen vorig jr was in bench doen of gang dus weg stoppen en daar hebben we geen hond voor. Het verder een hele lieve hond maar moet echt aandacht hebben 1op 1. Ben venieuwd hoe jullie ervaringen zijn. Het is verder een super lieve hond maar heeft echt aandacht 1
Ik heb zelf nog nooit een hond herplaatst maar zelf alleen maar "tweede hands honden" in huis lopen. Ik ben absoluut voor het herplaatsen van een hond als de combinatie niet (meer) werkt. En al helemaal als je alles gedaan hebt om het wel te laten werken. Soms zijn honden gewoon niet meer op hun plek in een bepaalde situatie. Niemand wordt dan gelukkig van de situatie en dan kun je beter besluiten om een goed huisje voor je hond te zoeken. Dus wel een hele dappere maar goede beslissing.
Daar kan ik je over een maand antwoord over geven. Wij hebben voor 1 van de honden ook een nieuw baasje gevonden en hij gaat erheen op 16/04. Wat wil je voor ervaringen horen eigenlijk? Hoe de hond zich bij de nieuwe eigenaar ontwikkeld of zo?
Ik vind het egoistisch als mensen een hond houden (en dan bijvoorbeeld maar wegstoppen) terwijl het eigenlijk niet gaat maar zich niet schuldig willen voelen het beestje te herplaatsen. Mijn moeder bijvoorbeeld, heeft een border collie kruising en een klein hondje. Border krijgt echt aandacht en beweging te weinig(komt alleen in de tuin van haar tussenwoning) en wordt alleen maar afgesnauwd maar ze blijft zeggen een hond heb je voor het leven, die doe je niet zomaar weg maar ondertussen is dat arme beestje aan het verpieteren en is het eigenlijk wachten tot hij doodgaat ipv de laatste jaren van zijn leven bij een liefhebbend actiever baasje te zitten. Ik heb zelf een hond gehad die door het verbreken van mijn relatie hele dagen alleen thuis zat(daarvoor nooit langer als een paar uurtjes) en nog in de bench moest ook anders sloopte die alles(beweging en aandacht tekort). Had de financiele middelen niet voor een uitlaatservice of oppas ofzo dus heb dit aangegeven bij de fokker en die hebben een geweldig huis voor hem gevonden. Alle aandacht, groot erf dus veel beweging en hij doet het super daar. Mis hem nog steeds maar de hond heeft het prima naar zijn zin, beter dan bij mij in zijn kooitje ondanks dat ik dol op hem was. Vind wel dat je herplaatsen verantwoord moet doen, advertentie op Marktplaats vind ik een beetje lullig... Beter via de rasvereniging of via de fokker ofzo dan is de kans groter dat hij gewoon goed terecht komt. Ik kreeg zelfs het aankoopbedrag nog terug van de fokker, had van mij helemaal niet gehoeven maar heb het aangepakt omdat ik het echt goed kon gebruiken maar het voelde wel heel dubbel.
Wat fijn. Dat er reacties geplaatst zijn. Van binnen voelt het zo dat ik faal maar wel de beste keus is.. Bahh voel me ook ontzettend verdrietig erom kan iedere minuut wel inhuilen uitbarsten. HNummer gaat ook echt niet op mp of fb. Hij zal naar een kenner moeten en liefst alleenstaande man geen werk en alle tijd en aandacht voor hem. Morgen wachten we nog even de afspraak af.. Het is zo dubbel naar ons is het een schat van een hond maar als zij naar hem toe gaat dan kijkt hij al zo van ga aub weg ..
Ik ben altijd erg tegen "herplaatsen" Maar...bij een Duitse Herder denk ik daar anders over. Die honden hebben inderdaad een hele goede leider nodig.. en als dat mis gaat kan het flink mis gaan. Ik zou het bij hondenscholen proberen en als hij een stamboom heeft misschien bij de fokker? Succes
Ik ben ook voor herplaatsen bij een geval als dit, het werkt niet meer jullie vertrouwen de hond niet meer (en denk dat dat ook niet meer terug komt) en daar worden jullie niet gelukkig van, maar de hond voelt dit ook. Je kunt een rasvereniging aanschrijven. of een herder vereniging. uiterraard is marktplaats ook een optie (wel goed selecteren). Je kunt ook even kijken op www.hondenforum.nl daar zitten ook mensen die herplaatsen en er is daar ook een topic voor. succes en sterkte is altijd moeilijk.
Ik zou niet weten waarom je een hond herplaatst persoonlijk Als je op de juiste manier handeld, en corrigeert en je weet wat je aan het doen bent dan is een herplaatsing echt niet nodig. Genoeg honden meegemaakt die iemand in huis of iets niet moesten - ( nam regelmatig honden in huis die probleemgeval waren en dus ''gedumpt '' werden door oude baasjes ) en ik geloof er echt wel in dat er altijd een oplossing in huis te vinden is. Geen aanval naar TS, absoluut niet zelfs maar ik hoop toch echt wel dat je eerst letterlijk alles uit de kast trekt en niet zomaar een hond weg doet want je hebt het geduld er niet meer voor.. En oja, ras zegt echt helemaal niks.
Dit heeft echt niet altijd met geduld te maken, maar met de veiligheid van het meisje. Mijn zusje heeft een duitse herder, schat van een hond, maar wel bij volwassenen. Bij kinderen is ze niet te vertrouwen, ze heeft mijn zoontje een keer op een haar na gemist omdat mijn zusje zo oplettend is. Dat is 1 hond, weet ik, maar mijn zusje is gedragsdeskundige en heeft alles geprobeerd, maar het gaat gewoon niet samen (zij heeft geen kinderen, dus geen probleem verder en beestje woont ook nog lekker bij haar), maar ik had die hond absoluut niet bij mijn kinderen laten wonen. In geen enkel geval.
Wij hebben onze witte herder ook herplaatst. niet via mp of fb, maar via het witte herder forum. daar ee top baas gevonden voor onze hond. alle tijd van de wereld, veel beweging, aandacht en uitdaging. onderling afspraken gemaakt. Deze vrouw wilde de hond eerst 3 maanden op 'proef'. Mocht uiteindelijk niet gaan, zou ze terug kunnen naar ons. Ondat we beide niet wilden dat onze hond een heen en weer hond zou worden. Het bleek een hele goede keus. Nog steeds contact via fb en onze hond heeft echt de meest geweldige plek gekregen! We wonen zelf in friesland, zij net over de grwns met belgie, maar zeker de moeite waard geweest!
Hij heeft een erg goede stamboom maar gaat Sws niet naar een fokker hij is ook gecastreerd waar ik blij van ben. Heeft niets met geduld te maken. Het vertrouwen is ook weg.. En zoiets krijg je niet 123 weer. Clapat hebben jullie ook een proefperiode gehanteerd ??
Oh Wat Fijn dat je hond zo'n goede plek heeft gekregen. Ik hoop echt dat er morgen nog wat in zit. Maar ben er bang voor ,een mens zijn karakter verander je ook niet zo. Hij is zo ook niet gelukkig dat merk je aan hem en ik ben continu politieagentje aan het spelen Ook is hij erriig blafferig geworden als hij buiten is en ik na de voordeur loop is hij niet op te houden. Dit gedrag heeft hij echt gekregen in 2jr.
Wij hebben in een soort gelijke situatie gezeten. http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/335558-moeten-onze-rottweiler-herplaatsen.html Hij heeft nu echt een perfect huis, echt perfect, mag alles en is modder vet! Hij was perfect opgevoed door ons maar daar zie je nu niets meer van terug ach hij is gelukkig! Ik heb er nu ook geen moeite meer mee
Ik vindt het lastig maar ik denk dat je die hond wel de kans moet geven om er mee om te leren gaan dmv doe gedragsfeskundige. Mocht het dan alsnog niet goed zijn kan je altijd je hond herplaatsen toch Ik zou zelf toch wel het gevoel willen hebben dat ik er in ieder geval alles aan gedaan zou hebben en noet te radicaal heb gehandeld
Soms moet je ook gewoon afwegen wat de beste situatie voor je hond is. Denk dat je dat als baas zelf het beste kunt beoordelen. onze hond was een schatje, liet eigenlijk geen probleemgedrag zien. maar na de (hectische) komst van de tweeling, hadden we niet de tijd die onze hond verdiende. onze hond was een hond die uitdaging nodig had, moest mentaal geprikkeld worden, haar energie kwijt kunnen door ellenlange wandelingen etc. wij konden haar dat helaas niet meer bieden. daar hebben wij ons, bij de aanschaf van de hond, enorm in vergist. ook ik heb altijd gezegd dat je een hond neemt voor het leven. Maar ook fouten maken is menselijk. Daarom hebben wij besloten haar te herplaatsen. Niet alleen voor onszelf, maar zeker voor de hond. Zij werd gewoon ongelukkig, en ongeduldig, en ging daardoor narigheid uithalen. daarom zijn wij gaan afwegen wat voor de hond beter was. En dat was een hele hele moeilijke keus. We hebben het er beide erg moeilijk mee gehad. Maar als ik nu zie hoe onze hond gelukkig is, elke dag minstens 1x een wandeling van een paar uur maakt, en gebruikt word als therapiehond, weet ik gewoon dat dat het juiste was. Bij ons zou ze nooit zo gelukkig zijn geweest. dus een opmerking dat alles op te lossen valt, vind ik dan moeilijk om te horen. hier was de oplossing om voor haar iets beters te zoeken.
Wij hebben onze hond helaas ook herplaatst. Ons zoontje bleek zwaar allergisch met als gevolg erg benauwd.. Het was niet meer verantwoord om de labrador te houden. Wij hebben hem 7 jaar gehad en was en is nog steeds moeilijk. Advertentie op baasjegezocht.nl en kregen veel reacties. Waar we het beste gevoel bij hadden hebben we langs laten komen. En bij 1 gezin was onze hond echt zichzelf terwijl hij bij de andere mensen afstandelijk was. We zijn toen op bezoek geweest bij die mensen en die woonde prachtig midden in de bossen! Hij is daar nu en we krijgen af en tie nog foto's erg fijn!!! Ze zijn super blij met onze hond en hij doet het super dat maakt het wat makkelijker..
Klopt snap ik volkomen. Ik kan je dan ook niet indenken dat hij miss herplaatst moet worden. Maar vertrouwen is ook nodig. Halen ook alles uit de kast maar kijken ook naar hummer zelf hij moet ook gelukkig Zijn.
Opzich ben ik het wel eens met wat je zegt. Maar toch gaat de veiligheid van het kindje voorop. Daarnaast is het voor de hond niet zo heel erg om herplaatst te worden hoor. In het wild is het ook normaal dat honden van roedel wisselen.